اطلاعات تماس
  • 051324*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102185960418697

تفاوت تصفیه روغن فیزیکی و شیمیایی ترانسفورماتور

کد: 140102185960418697

https://bit.ly/3kXFyQk

، (اخبار رسمی): روغن های استفاده شده در ترانسفورماتورها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. چرا که عامل سلامت ترانسفورماتور محسوب می شوند، اما نکته مهمی که باید بدانید این است که ترانسفورماتور از روغن های تصفیه شده استفاده می کند.

تصفیه روغن فیزیکی و شیمیایی ترانسفورماتور

روغن های استفاده شده در ترانسفورماتورها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. چرا که عامل سلامت ترانسفورماتور محسوب می شوند، اما نکته مهمی که باید بدانید این است که ترانسفورماتور از روغن های تصفیه شده استفاده می کند.

تصفیه این روغن به دو روش شیمایی و فیزیکی انجام می شود، اما نه همیشه! برای انجام تصفیه باید یک سری شرایط مشخصی برقرار باشد. این شرایط در استاندارد IEC60422 تعریف شده است. این یک استاندارد جهانی می باشد که آخرین بروزرسانی آن در سال 2013 انجام شده است. بازیافت روغن هم میتواند به شکل های متفاوتی انجام شود که در مقاله دیگر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

در زمان سرویس دوره ای بخش های مختلف آن مورد بررسی و تست قرار می گیرد که یکی از مهم ترین این بخش ها چک کردن قدرت عایقی و کیفیت روغن است.

اگر در یک کلام خلاصه کنیم، کیفیت روغن میزان کیفیت ترانسفورماتور را پابرجا نگه می دارد. اگر روغن شما سوخته باشد و یا حتی کثیف باشد می تواند به راحتی ترانس را از پای درآورد و موجب سوختن آن شود. طبق آمار بدست آمده بیشترین دلیل خرابی و سوختن ترانس ها ضعف روغن آن ها بوده است. اگر تصفیه روغن فیزیکی و شیمیایی به درستی انجام شود و به دستگاه تزریق شود باعث افزایش عمر و دوام آن می شود. در کنار آن باعث کاهش میزان هزینه ها نیز خواهد شد.

همانطور که مطلع هستید ، کاتالیست ها نیز نقش مهمی در بازیافت روغن دارند. تولید کاتالیست به جرئت یکی از مهم ترین، کلیدی ترین و اساسی ترین مباحث در دنیای شیمی است. این که بخواهید یک محصول را تولید کنید شما قطعا به ماده ای تحت این عنوان نیاز خواهید داشت. علاوه بر آن دسته بندی های گوناگونی را در بر می گیرد. از مواد صنایع پتروشیمی گرفته تا محصولاتی با ارزش افزوده که در نهایت نیاز مبرم به کاتالیست دارند.

چرا روغن ترانس فاسد می شود؟ در ادامه تصفیه روغن فیزیکی و شیمیایی ترانسفورماتور این سؤال مهمی است که پاسخ آن باعث می شود که روغنی با کیفیت بالا داشته باشید. تنها تصفیه روغن شرط نیست چرا که عوامل محیطی نیز بعد از تصفیه بر روی کیفیت آن مؤثر هستند. دلایل فاسد شدن روغن ها عبارتند از:

درجه حرارت آن دستخوش تغییرات می شود. تصفیه روغن فیزیکی و شیمیایی به درستی انجام نشده و ناخالصی در آن وجود دارد. هوا به روغن نفوذ کرده باشد. به خوبی و رد شرایط مناسب از آن نگهداری نشده است. نصب ترانس نیز بر روی کیفیت روغن مؤثر است. سطح ولتاز بسیار زیاد باشد. اسیدی شدن روغنبرای کسب اطلاعات بیشتر درباره تصفیه انواع روغن شیمیایی و فیزیکی می توانید به وب سایت نیرونماد niroonamad.com فعال در زمینه تولید روغن، تصفیه روغن و بازیافت روغن مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051324*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید