اطلاعات تماس
  • 051324*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104026151618697

گاز cng چیست

سوخت CNG و کاربردهای آن

کد: 140104026151618697

https://bit.ly/3yj2tgs

، (اخبار رسمی): گاز طبیعی پاک ترین سوخت فسیلی است که ارزان تر از سایر منابع انرژی تجدید ناپذیر (دیزل، نفت، زغال سنگ) است. با گاز طبیعی، انتقال انرژی به ما چشم اندازهایی می دهد در حالی که سوخت های فسیلی ما تمام می شود

سوخت CNG و کاربردهای آن
سوخت CNG

گاز طبیعی پاک ترین سوخت فسیلی است که ارزان تر از سایر منابع انرژی تجدید ناپذیر (دیزل، نفت، زغال سنگ) است. با گاز طبیعی، انتقال انرژی به ما چشم اندازهایی می دهد در حالی که سوخت های فسیلی ما تمام می شود. گاز طبیعی دوستدار محیط زیست ترین سوخت فسیلی است، پلی است از زغال سنگ و نفت به انرژی های تجدیدپذیر و پاک

گاز طبیعی فشرده تنها 1 درصد حجمی است که قبلاً اشغال می کرد. تولید CNG فرآیندی طولانی و پیچیده است، اما در نهایت گازی باقی می ماند و حاوی مواد مهمی مانند متان، نیتروژن، CO2، پروپان و اتان است.

مزیت CNG این است که گرمایش بهتری نسبت به بنزین دارد، در حالی که یک ماشین با 10 لیتر بنزین می تواند 100 کیلومتر را طی کند، 6-7 لیتر CNG برای طی همان مسافت کافی است.

CNG نیز از طریق خطوط لوله انتقال می یابد. برای سفر ایمن، تولیدکنندگان بوی نامطبوعی به آن اضافه می کنند تا در صورت نشتی قابل تشخیص باشد.

فشار CNG

در یک سیستم سوخت‌گیری، فشار CNG حدود 3600 پوند بر اینچ مربع (psi) است. با معیارهای اروپایی، این مقدار حدود 8000 کیلوگرم بر متر مکعب یا 15 تا 20 متر مکعب در ساعت است.

موارد استفاده از CNG

CNG بیشتر برای گرمایش یا سوخت رسانی استفاده می شود. گاز طبیعی فشرده بدون رطوبت یک راه موثر برای سوخت رسانی است (همانطور که در بالا ذکر کردیم، تنها 6-7 لیتر برای رانندگی 100 کیلومتر کافی است، در حالی که برای همان مسافت به 10 لیتر بنزین نیاز دارید).

قیمت سوخت CNG

قیمت CNG به قیمت بازار جهانی گاز طبیعی بستگی دارد. قیمت گاز طبیعی در حال افزایش است، اما همچنان ارزان ترین منبع انرژی تجدیدناپذیر است. در مورد قیمت گاز طبیعی بیشتر بخوانید.

CNG و LNG

گاز طبیعی فشرده یک سوخت خوب کارآمد است، اما LNG نیز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. سوخت‌گیری با LNG نیازمند آگاهی است. دستکش، شلوار و عینک محافظ باید استفاده شود زیرا LNG در دمای منفی 162 درجه سانتیگراد ذخیره می شود.

روغن موتور چگونه تولید می‏ شود؟

روغن موتور یکی از موادی است که وجود آن برای عملکرد صحیح خودرو ضروری است، یک روغن با کیفیت سبب می‌شود که طول عمر موتور خودرو زیاد شده و راندمان آن بالا برود. تولید روغن موتور با استفاده از روغن‌های پایه و هم‏چنین ترکیبات اولیه‏ دیگر انجام می‌گیرد.

در کارخانه خط تولید روغن برای تولید روغن موتور از نفت خام لوبکات استفاده می‌کنند، سپس ماده‏ی نهایی را به واحد استخراج کارخانه منتقل کرده تا ترکیباتی که دارای بنزین هستند از روغن تفکیک شود. بعد از جداسازی ناخالصی‌ها، یک ماده‏ روغنی به دست می‌آید که اصطلاحا به آن رافینت گفته می‌شود. در مرحله‏ بعد رافینت برای جداسازی موم و پارافین به واحد موم گیری کارخانه انتقال داده شده و در نهایت با افزایش پایداری، روغن تولید می‏گردد.

جمع بندی 

در این مقاله درباره گاز CNG و موارد استفاده آن نکاتی گفته شد. همچنین به موضوع تولید روغن صنعتی پرداختیم و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. شما می توانید با ادامه مقالات ما همراه باشید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051324*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه