اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102125951218661

نگاهی اجمالی به ظرفیت‌های بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث

سربرآوردن ققنوس توسعه، از خاکستر کرونا

کد: 140102125951218661

https://bit.ly/3vALbtY

، (اخبار رسمی): شمارش معکوس برای برگزاری نمایشگاه بیست و سوم ایران هلث در حالی آغاز شده است که دو سال بعد از همه گیری کرونا، اتفاقات زیادی در صنعت سلامت، نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان رخ داده است که به عنوان اولین آزمون جدی این صنعت باید نمودهای آن را در نمایشگاه پیش رو مشاهده کرد.

سربرآوردن ققنوس توسعه، از خاکستر کرونا
سربرآوردن ققنوس توسعه، از خاکستر کرونا

 بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی از چند جنبه متفاوت نسبت به نمایشگاه‌های قبلی، و حتی نمایشگاه‌های بعدی، حائز اهمیت است که در این گزارش اجمالی، به بررسی برخی از شاخص‌ها، تفاوت‌ها و تمایزهای آن می‌پردازیم.

ققنوس صنعت درمان از خاکستر کرونا

نمایشگاه پیش رو مهم ترین، بزرگترین و متفاوت ترین در نوع خود است. چرا که کشور ما همراه با تمام کشورهای جهان و تعداد کثیری از شرکت‌های خارجی که در این رویداد حضور دارند، تجربه تلخ و البته آموزنده پاندمی کرونا را از سر گذرانده اند. تجربه ای که کلکسیونی از مسائل تجربه نشده و شگرف را پیش پای شبکه جهانی بهداشت با سابقه ای قریب به یک قرن قرار داد.

ویروس کوید 19 مولد بیماری کرونا که به لحاظ تاریخی کم نظیر و یکی از فراگیرترین و پایدارترین پاندمی‌های تاریخ بشریت است، نه تنها در کشور ما، بلکه در جوامع توسعه یافته نیز، نظام سلامت و شبکه‌های بهداشتی را با چالشی عظیم روبه رو کرد. چالشی که باعث شد نقاط ضعف و گاهی اوقات نقاط قوت نظام سلامت دنیا در مواجهه با یک پدیده «همه شمول» و غیر منتظره به خوبی عیان شود.

ابتلای صدها میلیون انسان و مرگ ده‌ها میلیون انسان دیگر و خسارت‌های عظم اقتصادی، اجتماعی، روانی و... که از این پاندمی باقی ماند، می‌تواند رویکرد فعالان این عرصه را نسبت به نیازسنجی صنعت درمان و ارائه راه حل‌های اساسی تر دچار دگرگونی نماید. در واقع می‌توان گفت که تفکر بشریت نه فقط در صنعت درمان و رویکرد شرکت‌های فعال در این حوزه، بلکه در کل ساختار اجتماعی و سیاسی، از یک پیچ بسیار خطرناک عبور کرده است.

در واقع استراتژیست‌ها و واحد‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگی که تعدادی از آن‌ها در بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث از سراسر جهان حضور دارند، تلاش خواهند کرد با تکیه بر این آزمون شگرف به ارائه راه حل‌ها، محصولات و دستاوردهایی بپردازند که بتواند حفره‌های موجود در ساختار شبکه بهداشتی جهان و نقاط ضعف برملا شده را برطرف کند. به این خاطر نمایشگاه پیش رو یکی از تعاملی ترین نمایشگاه‌های برگزار شده تاکنون خواهد بود.

بدیهی است که هنوز سازمان بهداشت جهانی اتمام پاندمی را اعلام نکرده است و انتظار نمی‌رود که شرکت‌های بزرگ به شکل قابل ملاحظه ای در نمایشگاه پیش رو با عرصه سلوشن‌ها و محصولات توسعه یافته این تحول را در فعالیت‌های خود به سرعت بروز دهند؛ اما قطعا به شکلی واضح، با جوانه‌های این تفکر در عملکرد و سیاست گذاری‌های شرکت‌های خارجی و داخلی مواجه خواهیم بود.

تعامل با جهان، ضرورتی انکار ناپذیر

استقبالی که شرکت‌های مختلف از سراسر جهان برای حضور در نمایشگاه 23 ایران هلث نشان داده اند، به خوبی نشان می‌دهد که شبکه به هم پیچیده ارتباطی جهان در تمام صنایع بویژه در صنعت درمان موضوعی نیست که به سادگی بتوان بخشی از آن را جدا کرد و ارتباط یک کشور را با دهکده جهانی از بین برد.

فرایند گلوبالیزیشن، ماهیتی متکثر به فرایند‌های جهانی از منظر‌های مختلف داده است که باعث می‌شود ایجاد یک الگوی تحریم همه جانبه، با کارکرد حداکثری، عملا غیر ممکن باشد. به این خاطر صنعت سلامت ایران می‌تواند از نمایشگاه بیست و سوم ایران هلث که بعد از یک همه گیری جهانی و برای پر کردن خلاء‌های بی شمار برگزار می‌شود، حداکثر استفاده را در زمینه بی اثر کردن تحریم‌ها و وادار کردن جامعه جهانی به پذیرش کشور ما در زمین بازی جهانی به منصه ظهور برساند. حتی نمایشگاه ایران هلث می‌تواند الگویی برای سایر حوزه‌های صنعت و اقتصاد کشور باشد تا موضوع تحریم‌ها را به تدریج به مفهومی خنثی بدل کنند.

تعامل، بومی سازی دانش و توسعه پایدار

نمایشگاه‌ها به طور کلی و نمایشگاه ایران هلث Iran Health Exhibition به طور اخص، محل تعامل شرکت‌های بزرگ و کوچک و دست اندرکاران صنعت سلامت است. این رویداد در حالی برگزار می‌شود که موسسات تحقیقاتی کشورهای مختلف از جمله ایران تلاش می‌کنند، افق‌های جدیدی در زمینه صنعت درمان پیش روی خود بگشایند و ابعاد توسعه ای و قدرت واکنش سریع نظام‌های بهداشتی را فراتر ببرند. طبیعی است که در سراسر دنیا شرکت‌های حوزه سلامت می‌توانند با توجه به نگرانی دولت‌ها از تکرار رویدادهای مشابه، بیش از پیش نسبت به حمایت و پشتگرمی دولت‌های متبوع خود دلگرم باشند.

نمایشگاه 2022 این فرصت را برای شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی ایرانی فراهم می‌کند تا با تعاملی سازنده نسبت به ایجاد یک رابطه پایدار و وارد کردن و بومی‌سازی دانش مورد نیاز در این زمینه گام‌های موثری بردارند. البته خوش بختانه توان صنعت درمان کشور از نظر دانش نظری و تجربه عملیاتی، کلینیکی و بالینی به قدری است که این تعامل قطعا دو طرفه خواهد بود و کشورهای شرکت کننده می‌توانند از دانش ایرانی در زمینه پزشکی ایران بهره مند شوند.

صنعتی با گردش مالی عظیم

براساس آمارهای موجود حجم بازار جهانی تجهیزات پزشکی بیش از 500 میلیارد دلار است که سهم ایران با قریب به 5 میلیارد دلار از این صنعت قابل ملاحظه نیست. اما نکته ای که بلافاصله باید اضافه کرد این است که برخلاف سایر حوزه‌های صنعت که دانش بومی آن حوزه برای توسعه حداکثری در آن بخش غایب است، دانش انباشته در شبکه بهداشت و درمان کشور بویژه در برخی از رشته‌های شاخص باعث شده است ظرفیت‌های عظیمی در کشور برای افزایش سهم خود از این صنعت وجود داشته باشد. این بحث افزون بر مباحثی مانند گردشگری درمان و نظایر آن است. ضمن این که تجربه تحریم‌ها و نارسایی‌هایی که در دوره پاندمی کرونا کشور ما با آن مواجه شد، لزوم قدم گذاشتن در مسیر نوعی خودکفایی نسبی در این صنعت را برای کشور ضروری می‌کند.

نمایشگاه بین المللی ایران هلث (تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی) که رویداد بیست سوم آن از سوم تا ششم خرداد به همت شرکت آوای موفق ایرانیان برگزار می‌شود، در واقع حکم دانشگاهی عظیم را دارد که تمام کنشگران این حوزه می‌توانند به فراخور نیاز و علاقه خود از این رویداد بزرگ جهانی بهره مند شده و گام‌های بلندی به سوی توسعه فعالیت‌های خود بردارند.

این نمایشگاه که پیش بینی می‌شود بیش از 25 هزار نفر از دست اندرکاران و افراد مرتبط با این صنعت از آن بازدید کرده یا در آن حضور داشته باشند، فرصت بسیار مغتنمی است که شرکت‌های ایرانی بتوانند ضمن به اشتراک گذاری تجربیات خود و نمایش دستاوردهایشان، از رکود چند ساله ای که در فعالیت‌های تجاری عادی پیش آمده بود با فراغ بال عبور کرده و فعالیت‌های خود را در مسیر بهینه سازی شبکه درمان کشور توسعه دهند و گام‌های قابل ملاحظه ای برای جهانی کردن خود و محصولاتشان بردارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیست و سومین نمایشگاه نمایشگاه بین المللی ایران هلث (تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی) از سایت http://iranhealthexhibition.ir/ بازدید کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی ایران هلث

نمایشگاه بین‌المللی تهران،طی روزهای سوم تاششم خردادماه،میزبان رویدادی بزرگ درزمینه عرصه دستاوردهای تجهیزات پزشکی دندانپزشکی،آزمایشگاهی،دارویی و خدمات سلامت است.نمایشگاهی که به لحاظ حجم قابل توجه شرکت‌های مدعو،یکی از معتبرترین نمایشگاه‌هادر سطح جهان است نمایشگاه ایران‌هلث،درست در زمانی برگزار می‌شود که جهان آرام آرام درحال آغاز کردن دوران آرامش پس از پاندمی کروناست. دورانی تلخ که باهمکاری کادرهای درمان سراسر جهان، درحال محوکامل است.به نظرمی‌رسد که ابتکار دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه،بیشتر در محورهایی چون ایجاد نوعی تعامل جهانی و بسط ارتباطات و استفاده‌های دوسویه در زمینه رد و بدل اطلاعات متمرکز است.یعنی همان حرکت مورد ستایش که باید هرچه زودتر آغاز شو. صنعت تولیدتجهیزات پزشکی،دندانپزشکی،آزمایشگاهی،دارویی وخدمات سلامت،صنعتی ایستانیست ونمی‌توان دردوره‌های مختلف،با دیدی یکسان به آن نگاه کرد.همانگونه که می‌دانیم،پیشرفت‌های دقیق ولحظه‌ای درعلم پزشکی که این روزهابه اوج خود رسیده است،بدون وجودابزارآلات مورداحتیاج ورشدصنعت تولید وسائل پیشرفته،کاری تقریباغیر ممکن است فرصتی که بیست وسومین نمایشگاه دستاوردهای مدرن صنعت سلامت،به همت شرکت آوای موفق ایرانیان،در اختیار دست‌اندرکاران صنعت سلامت وپزشکی کشور قرار می‌دهد،فرصتی مغتنم درشناخت ابعاد گوناگون این صنعت واستفاده‌های بهینه در تبادل اطلاعات است،یعنی همان سویه‌ای که باید ازسوی وزارت درمان وآموزش پزشکی،به فال نیک گرفته شده همه گونه حمایت های لازم از فعالان این صنعت صورت گیرد تابه تدریج به مرزهای شکوفایی وخودکفایی در این زمینه نزدیک شویم

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]