اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102216068718711

متاورس چیست؟ دنیای جدید مجازی ما

کد: 140102216068718711

https://bit.ly/3w9yrL0

، (اخبار رسمی): متاورس metaverse چیست؟ جهان مجازی تا چه قدر به ما نزدیک است؟ شاید اگر در پاسخ به سوال دوم بگوییم از رگ گردن، بیهوده نگفته باشیم. بگذارید توضیح بدهیم.

متاورس یا دنیای مجازی، خرید زمین در متاورس و هزاران اصطلاح مانند اینها در ماه‌های اخیر اطراف ما را احاطه کرده است؛ به طوری که اگر برای تفریح هم سری به اینستاگرام بزنیم با هزاران هزار پیج مرتبط با کریپتو مواجه می‌شویم که نسبت به سود و پتانسیل رشد احتمالی این حوزه مژده می‌دهند.

اما متاورس چیست؟ جهان مجازی تا چه قدر به ما نزدیک است؟ شاید اگر در پاسخ به سوال دوم بگوییم از رگ گردن! بیهوده نگفته باشیم. بگذارید توضیح دهیم.

متاورس؛ آغازی برای دنیایی نوین

متاورس اصطلاحی است که از سال 2021 و با رونق حوزه کریپتو بر سر زبان‌ها افتاد؛ واژه‌ای که پیدایش آن به رمان تصادف در برف (Snow Crash) اثر نیل استفانسون در سال 1992 برمی‌گردد و اکنون شاهد تحقق و پیدایش آن هستیم.

به زبان ساده، متاورس به دنیایی مجازی و سه بعدی گفته می‌شود که در آن افراد مختلف با اینترنت به یکدیگر متصل شده و ارتباط دارند! به عبارت دیگر، متاورس مجموعه‌ای از جهان‌های مجازی است که کاربران می‌توانند در آن شخصیت‌ خود را ساخته و دست به انجام فعالیت‌های مختلف بزنند.

شاید در نگاه اول، فعالیت در جهان مجازی و اصلاً کل متاورس بی فایده و بسیار مسخره باشد اما زمانی که کمی دقت کنید می‌بینید شرکت‌های بزرگ، از فیسبوک که اخیراً نام خود را به متا تغییر داده گرفته تا سونی و مایکروسافت و حتی همین اپلی که گوشی‌هایش را استفاده می‌کنیم عزم خود را برای فعالیت تخصصی در این حوزه جذب کرده‌اند. بنابراین، خواه نا خواه به دوران متاورس وارد خواهیم شد.

شاید برخی بخواهند متاورس را با بازی‌های ویدیویی که در کنسول‌های مختلف وجود دارند مقایسه کنند. با این حال باید بگوییم که مفهوم متاورس کاملاً سوای از بازی‌هاست و نمی‌توان آن همانند یک بازی در نظر گرفت.

همانطور که گفتیم متاورس جهان مجازی است که کاربران می‌توانند در آن هرکاری که در دنیای واقعی انجام می‌دهند را به صورت مجازی انجام دهند و این مفهوم با وجود ارزهای دیجیتال و رونق گرفتن بازی‌های مبتنی بر NFT بیش از پیش تقویت شده است.

زندگی در دنیای مجازی دقیقاً به چه کارمان می‌آید؟

اما زندگی در دنیای مجازی چه فایده‌ای دارد؟ به گفته کارشناسان متاورس قرار است جایگزین اینترنت کنونی شود و محدودیت‌های فعلی را به نحوی دور بزند و به نحوی به کاربران آزادی عمل اعطا کند. برخلاف بازی‌های ویدیویی، تغییراتی که توسط کاربران در متاورس ایجاد می‌شود به صورت آنی توسط دیگران قابل مشاهده خواهد بود و به صورت دائمی باقی خواهد ماند.

همچنین، کاربران در متاورس می‌توانند با یک آواتار در تمامی پلتفرم‌ها حضور داشته باشند به نحوی اصلی به عنوان «تداوم هویت» پدیدار خواهد شد.

به لطف جهان مجازی، دیگر حضور فیزیکی برای کار و انجام برخی از وظایف در دنیای واقعی نیاز نخواهد بود و تنها با عینک‌های واقعیت مجازی و تجهیزات مرتبط با آن، کارها انجام خواهد شد. تصور کنید در خانه نشسته‌اید، فنجان قهوه‌تان را می‌نوشید و بدون نیاز به رفتن به محل کار، از پشت میزتان در حال انجام وظایف روزانه‌تان هستید!

به گفته برخی از کارشناسان، با توجه به دیجیتالی شدن بخش‌های زیادی از زندگیمان، در همین لحظه نیز به نوعی در حال تجربه متاورس هستیم. تلاش برای تحقق متاورس به آن شکلی که در فیلم‌های هالیوودی به نمایش درآمده است به طور جدی آغاز شده است و دیر یا زود، شاهد ورود به دنیای مجازی خواهیم بود. احتمالاً متوجه شدید که چرا گفتیم متاورس، از رگ گردن هم به ما نزدیک‌تر است!

همانطور که گفتیم مفهوم متاورس در کنار ارزهای دیجیتال و همچنین بازی‌های کریپتویی بیش از گذشته تقویت شده و همین باعث شده تا دارایی‌هایی چون زمین‌های مجازی به لطف ویژگی منحصر به فرد بودن توکن‌های غیر قابل معاوضه یا همان NFTها طرفداران زیادی پیدا کند به طوری که بسیاری به دنبال آموزش خرید زمین در متاورس هستند.

گام به گام تا متاورس با داموند

چگونه باید به متاورس وارد شد؟ چگونه باید از آخرین وقایع مرتبط با دنیای مجازی مطلع شد؟ در یک کلام، چگونه از این قافله عقب نمانیم؟!

اینجاست که داموند وارد می‌شود. صرافی ارز دیجیتال داموند، تیمی از نخبگان حوزه کریپتو و رمزارز را گرد هم آورده تا شما را در این مسیر همراهی کنند. همکاران ما در داموند در تلاشند تا شما را از آخرین وقایع و اخبار حوزه ارز دیجیتال مطلع سازند. علاوه بر این، شما عزیزان می‌توانید در داموندمگ سیرتاپیاز کریپتو را به صورت رایگان در طریق مقالات آموزشی که برای شما به ساده‌ترین زبان ممکن فراهم آورده‌ایم یاد بگیرید.

داموند، دامنه آگاهی ارز دیجیتال است و در این صرافی ما هم پیمان شده‌ایم تا در کنار یکدیگر، بهترین فضا را چه برای یادگیری حوزه ارز دیجیتال و چه برای خرید و فروش آن فراهم نماییم. این تازه آغاز مسیر داموند است...

https://damond.ir/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار