اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106066381618711

ریگ ماینینگ و انواع ریگ چیست؟

کد: 140106066381618711

https://bit.ly/3KprpHs

، (اخبار رسمی): سختی استخراج ارزهای دیجیتال به دلایل زیادی مدام در حال افزایش است و به هیچ عنوان نمی‌توانیم با کامپیوترهای معمولی این کار را انجام دهیم؛ به همین دلیل باید از دستگاهی قوی استفاده کنیم که قابلیت پردازش بالایی داشته باشد.

ریگ ماینینگ دستگاهی است که می‌تواند کمک بزرگی برای استخراج‌کنندگان باشد. این ریگ‌ها اگرچه گران‌قیمت هستند، اما به این دلیل که شانس استخراج را بالا می‌برند، می‌توانند با عملکرد خوب خود هزینه‌های اولیه را جبران کنند.

در این مقاله از داموندمگ قصد داریم، در مورد این که ریگ‌ها از چه اجزایی تشکیل شده‌اند و چه فاکتورهایی در ساخت آن‌ها دخیل است صحبت کنیم.

در دنیای امروز که بحث در مورد ارزهای دیجیتال بسیار داغ است، احتمال زیادی وجود دارد که کلمه ریگ را بشنویم. اگر هم در مورد ارزهای دیجیتال مطالعه کرده باشید، حتماً به این کلمه برخورده‌اید. ریگ ماینینگ در تعریف تخصصی چنین معرفی می‌شود:

«ریگ ماینینگ مجموعه‌ای از عناصر سخت‌افزاری است، اعم از CPU، GPU، FPGA یا ASIC که برای انجام استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند.»

در بیان تعریف همه‌چیز ساده به نظر می‌رسد، اما در وقت عمل پیچیدگی‌هایی وجود دارد. حقیقت این است همان‌طور که ما در هنگام خرید یک سیستم کامپیوتری خانگی قطعات مختلفی می‌خریم و آن‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم، سرهم کردن ریگ ماینینگ نیز دشوار است.

بدون شک می‌دانید که استخراج ارز دیجیتال فرآیندی است که نیاز به انرژی زیادی دارد و باید سیستمی قوی برای پردازش داشته باشیم. بنابراین ریگ ماینینگی که انتخاب می‌کنیم باید آنقدر قوی باشد که در طولانی‌مدت هزینه‌های تهیه آن با استخراج کوین‌های جدید جبران شود.

انواع ریگ ماینینگ

ریگ‌ها را می‌توان بر اساس سخت‌افزاری که استفاده می‌کنند دسته‌بندی کرد. این دسته‌بندی‌ها عبارتند از:

CPU

یکی از ساده‌ترین ریگ‌های ماینینگ برای نصب و پیکربندی، CPUها هستند. این ریگ‌ها چندین رایانه هستند که به یکدیگر متصل شده‌اند تا سیستمی قوی‌تر با قدرت پردازندگی بالا تشکیل دهند.

برای به حداکثر رساندن عملکرد، ماینرها به دنبال پردازنده‌های چند هسته‌ای یا مادربردهای چند پردازنده‌ای بودند تا به کمک همه این‌ها قدرت استخراج را به نفع خود به حداکثر برسانند. با این حال، ورود GPU، FPGA و استخراج ASIC به سرعت جایگزین آن‌ها شد، اگرچه ارزهای دیجیتال مانند مونرو وجود دارند که هنوز از استخراج CPU سود می‌برند.

پردازنده گرافیکی (GPU)

پردازنده گرافیکی امروزه یکی از محبوب ‌ هستند، زیرا می‌توان از آن‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، اتریوم کلاسیک، زد کش و غیره استفاده کرد. چیزی که ما در یک دستگاه استخراج با پردازنده گرافیکی داریم یک کامپیوتر است که چندین کارت گرافیک در آن به هم متصل شده تا بتوانیم از آن‌ها به عنوان شتاب‌دهنده استخراج استفاده کنیم.

هر پردازنده گرافیکی به عنوان یک نود ماینینگ عمل می‌کند که قدرت بسیار زیادی را ارائه می‌دهد و این قدرت بسته به تعداد پردازنده‌ها چند برابر می‌شود.

به دلیل سهولت در مونتاژ و نگهداری راحت، ریگ‌های گرافیکی مورد علاقه ماینرهای کوچک ارزهای دیجیتال هستند. آن‌ها همچنین بسیار متنوع هستند. به عنوان مثال، اگر یک ماینر در حال استخراج اتریوم با یک ریگ باشد و آن ریگ دیگر قابل استفاده نباشد، می‌تواند با تغییر برنامه استخراج و هدایت آن به یک ارز دیجیتال دیگر، از همان ریگ برای استخراج ارز دیجیتال دیگر استفاده کند.

 FPGA

FPGAها یکی دیگر از ابزارهای پرکاربردی هستند که از آن‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. ساخت ماینر با FPGA در زمان خود، ظرفیت استخراج خوبی را برای ارزهای دیجیتال مختلف ارائه می‌کردند، اما بهینه‌سازی استخراج به کمک پردازنده‌های گرافیکی و اسیک، به‌طور کامل آن‌ها را با این شیوه‌های جدید جایگزین کرد.

اسیک (ASIC)

ابزاری که امروزه بیشتر توسط ماینرها استفاده می‌شود، اسیک یا مدارهای مجتمع برای برنامه‌های خاص است. این‌ها دستگاه‌های سخت‌افزاری هستند که به‌طور ویژه برای انجام یک کار خاص طراحی شده‌اند. از این رو، ماینرهای اسیک آنقدر قدرتمند هستند که برای دریافت حداکثر توان ممکن برای این منظور طراحی شده‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]