اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107066546118711
در دسترس نیست

در این مطلب از صرافی خرید رمز ارز داموند قصد داریم بیت کوین را زیر ذره‌بین ببریم

بیت کوین چیست به روایت داموند

کد: 140107066546118711

، (اخبار رسمی): در این مطلب از صرافی خرید رمز ارز داموند قصد داریم بیت کوین را زیر ذره‌بین ببریم، اصلاً ببینیم این ارز دیجیتال که سر و صدای زیادی به پا کرده چیست و بررسی کنیم که در دل رمزارز شماره یک بازار چه چیزهایی نهفته است.

در این مطلب از صرافی خرید رمز ارز داموند قصد داریم بیت کوین را زیر ذره‌بین ببریم، اصلاً ببینیم این ارز دیجیتال چیست و بررسی کنیم که در دل رمزارز شماره یک بازار چه چیزهایی نهفته است

بسیاری حوزه رمزارزها را با نام بیت کوین (Bitcoin) می‌شناسند و بخش عمده‌ای از کاربران هم با نام بیت کوین به دنیای بزرگ رمزارزها وارد می‌شوند. رازها و روموز بیت کوین چیست؟ در این مطلب از صرافی خرید رمز ارز داموند قصد داریم بیت کوین را زیر ذره‌بین ببریم، اصلاً ببینیم این ارز دیجیتال که سر و صدای زیادی به پا کرده چیست و بررسی کنیم که در دل رمزارز شماره یک بازار چه چیزهایی نهفته است.

افزایش تب‌وتاب‌ها پیرامون قیمت بازار ارزهای دیجیتال، باعث شده تا سیل عظیمی از کاربران برای شناخت ابعاد مختلف بازار به‌دنبال منابع مختلف بگردند. در این بین، تعداد زیادی از افراد کارشان را با شناخت بیت کوین شروع می‌کنند. بیت کوین از جنبه‌های مختلفی ارزشمند است و همین مسئله ارائه تعریف درست و جامعی از آن را دشوار کرده است. برخی آن را تنها یک رمزارز می‌دانند، برخی آن را به‌عنوان یک راهکار پرداخت می‌شناسند و بسیاری هم آن را یک اکوسیستم کامل از خدمات و ویژگی‌هایی می‌بینند که می‌تواند مشکلات جوامع مختلف را حل کند.

بیت کوین چیست؟

خالق ناشناس بیت کوین، این رمزارز را یک پول دیجیتالِ غیرمتمرکز برای معاملات و نقل‌وانتقالاتِ مالی همتا به همتا (Peer2Peer) توصیف می‌کند. این یعنی، یک کاربر بدون واسطه و شخص ثالث، می‌تواند به صورت مستقیم با یک کاربر دیگر تعامل مالی داشته باشد. این تعامل مالی می‌تواند با هدف سرمایه‌گذاری یا خرید کالا و بهره‌مندی از خدمات انجام شود.

Bitcoin بر بستر بلاک‌چین کار می‌کند و غیرمتمرکز است. این یعنی هیچ نهاد یا شخص مشخصی کنترل شبکه آن را بر عهده ندارد. همین ویژگی باعث می‌شود که در حالت عادی کسی نتواند تغییراتی گسترده در آن ایجاد کند. برای درک بهتر این موضوع بگذارید مثالی برایتان بزنیم.

بیت کوین را مثل بانکی در نظر بگیرید که کنترل تمام بخش‌های آن، از احراز هویت تا نقل و انتقالات پول، در اختیار خودتان است. اگر در یک بانک بخواهید از حساب خود به حساب فرد دیگری پول منتقل کنید، نیاز به ثبت درخواست دارید تا کارمند بانک این کار را برای شما بکند. برای انتقال پول در شبکه بیت کوین هم باید درخواستی ثبت کنید. این درخواست توسط ماینر که مانند کارمند بانک است، پردازش و اجرا می‌شود؛ با این تفاوت که در این میان نیازی به احراز هویت یا ارائه مجوز خاصی نیست. ماینر با پردازش تراکنش شما و مخابره آن در شبکه بیت کوین، پاداش دریافت می‌کند.

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین (Blockchain) است که با پروتکل اثبات انجام کار (Proof of Work) فعالیت می‌کند. اثبات کار در واقع یک مکانیزم اجماع است که صحت و اعتبار تراکنش ها را می‌سنجد و تعیین می‌کند که آیا تراکنش مذکور معتبر است یا نه.

بلاک‌چین بیت کوین شفاف است. شما می‌توانید تمام تراکنش های یک آدرس خاص را با واردکردن آدرس موردنظر در خدمات‌دهندگان مختلف نظیر وب‌سایت بلاک‌چین، ببینید.

در بلاک‌چین بیت کوین، هر چند دقیقه یکبار (در حال حاضر حدود ۱۰ دقیقه یکبار)، بلاک تازه‌ای تولید می‌شود. تا زمانی که ۲۱ میلیون واحد بیت کوین تولید و وارد چرخه شود، تولید هر بلاک به تعداد بیت کوین های موجود اضافه می‌کند. این بیت کوین های اضافه‌شده در قالب پاداش به ماینری تعلق می‌گیرد که بلاک را ساخته است.

در پروتکل اثبات انجام کار، کاربران قدرت پردازش خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهند. شبکه با استفاده از این قدرت پردازش معادلات پیچیده‌ای را حل می‌کند تا مطمئن شود تراکنش ها و موجودی حساب‌ها معتبر است. پیش‌تر بخش عمده‌ای از قدرت پردازش شبکه Bitcoin از طریق پردازنده‌های مرکزی (CPU) و پردازنده‌های گرافیکی (GPU) تأمین می‌شد ولی رفته‌رفته شرکت‌های مختلف نظیر بیت مین (Bitmain) و میکروبی‌تی (MicroBT) با ارائه دستگاه‌های مخصوص استخراج با نام اسیک (ASIC)، جای پردازنده‌های مرکزی را گرفتند.

در حال حاضر امکان تبدیل‌شدن به یک ماینر با یک لپ‌تاپ ساده هم وجود دارد؛ ولی به دست آوردن پاداش ۶.۲۵ بیت کوینی با چنین دستگاهی شاید صدها سال طول بکشد!

هر کاربری که قدرت پردازش خود را در اختیار شبکه قرار دهد، ماینر یا استخراج‌‌کننده نام دارد. وظیفه ماینرها تأیید انتقال بیت کوین ها است. نوع دیگری از کاربران در شبکه بیت کوین فعالیت می‌کنند که به آنها گِره یا نود (Node) گفته می‌شود. نود به هر دستگاهی گفته می‌شود که به شبکه متصل است. در واقع یک نسخه از بلاک‌چین بیت کوین در دستگاه نودها وجود دارد و با ایجاد هر بلاک، این نسخه به‌روزرسانی می‌شود تا اطمینان حاصل شود تغیری در بلاک‌های گذشته ایجاد نشده است.

ادامه مطلب در لینک زیر:

https://damond.ir/mag/what-is-bitcoin/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]