اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105106330618711
در دسترس نیست

nft میمون: مجموعه NFT میمون های کسل

کد: 140105106330618711

، (اخبار رسمی): مجموعه‌های NFT به یکی از پرطرفدارترین حوزه‌های بازار رمزارزها تبدیل شده‌اند. داده‌‌های سایت dAppradar نشان می‌دهد که حج.م معاملات ۱۷ مجموعه توکن‌های بی‌همتا به رقمی بیش از صد میلیون دلار رسیده است. یکی از این مجموعه‌ها، مجموعه میمون های کسل (Bored Ape Yacht Club) است که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

مجموعه توکن‌های بی‌همتا (NFT) از قبیل CryptoPunks‌ ،CrypToadz و غیره بیانگر میزان اهمیتی هستند که افراد مختلف برای آثار هنری دیجیتال قائل می‌شوند. ‌nft میمون کسل نیز به تازگی فعالیت پرقدرت خود را در این حیطه آغاز کرده است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد پدیده Bored Apes NFT و ماهیت آنها توضیح دهیم. علاوه بر این، به دلیل محبوبیت این آثار و نحوه خریداری آنها نیز می‌پردازیم.

NFT میمون‌های کسل و تاریخچه فعالیت آن

باشگاه قایق تفریحی میمون کسل (Bored Ape Yacht Club) در حقیقت یک پروژه NFT آواتار (تصویر مورد استفاده به عنوان عکس پروفایل در حساب کاربری پلتفرم‌های اجتماعی) و ساخته شده بر پایه اتریوم است. تنها ۱۰٫۰۰۰ عدد از NFT میمون های کسل وجود دارد و این به معنای کمیاب بودن آنها است. جدا از اینکه این آثار بسیار نادر بوده و از نظر بصری چشم‌نواز هستند، مالکیت هر یک از توکن‌های Bored Ape NFT به عنوان کلیدی برای عضویت در یک بستر اختصاصی پاتوق آنلاین به نام کلوب باتلاق (Swamp Club) نیز عمل می‌کنند.

هنگامی که Bored Ape Yacht Club در ماه آپریل (اواخر فروردین ۱۴۰۰) راه‌اندازی شد، هر NFT میمون‌های کسل با قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار در طول یک روز به فروش رسید. پس از گذشت شش ماه، قیمت ارزان‌ترین میمون به ۸۰ هزار دلار رسید! جالب است بدانید که استیفن کاری (Stephen Curry) نیز یکی از این آثار را خریداری کرده است.

به نظر می‌رسد Bored Ape NFT نیز در کنار کریپتوپانک (CryptoPunks) به آثار ماندگار آینده تبدیل می‌شود. حتی ممکن است زمانی برسد که میمون‌های کسل به قطعه‌های هنری نمادینی برای نمایش دادن ظهور جریان اصلی جهان دیجیتال تبدیل شوند.

باشگاه قایق تفریحی میمون کسل چیست؟

در سال ۲۰۲۰ و درست همزمان با سبز رنگ شدن نمودار‌های بازار رمزارز پس از یک رکود طولانی مدت، سرمایه‌گذاران روند «میمون» صدا کردن یکدیگر را آغاز کردند! میم‌های (تصاویر طنز) مربوط به بوزینه‌ها و میمون‌ها به واسطه جمله‌ سزار (Caesar) در فیلم ظهور سیاره میمون‌ها در سال ۲۰۱۱ شکل گرفتند.

پس از انتشار این میم، تریدرهای رمزارز‌ها نیز در طول بازار گاوی تابستان دیفای به دنبال توکن‌های امور مالی غیرمتمرکز رفتند. با توجه به میمون‌هایی که الماس در دستشان نگه داشته‌اند، شاید این میم میمون‌ها بود که موجب رشد قدرتمند توکن‌هایی مثل دوج کوین و شیبا شد.

در همین زمان بود که گارگامل (Gargamel) و گوردون گونر (Gordon Goner)، بنیانگذاران باشگاه قایق تفریحی میمون کسل، در هنگام معامله رمزارز‌ها متوجه این روند رایج شدند. با آغاز بهار سال ۲۰۲۱ (اواسط دی ماه ۱۳۹۹)، NFT‌هایی با عناوین CryptoPunks و HashMasks روند رو به رشد قابل توجهی از نظر قیمتی داشتند.

در صورتی که با این مقوله آشنایی ندارید، بدانید که یک NFT چیست یک توکن غیرقابل تعویض است. این در واقع شیوه‌ای جالب برای نامگذاری یک دارایی قابل ذخیره منحصر به فرد برای اثبات حق مالکیت شما در قبال آن است.

پیش از ظهور NFT میمون‌های کسل‌، توکن‌های غیرقابل تعویض تنها کمی فراتر از تصویر آواتار مورد استفاده مردم در حساب‌های کاربری توییتر بودند. این توکن‌ها در گذشته چیزی جز کمیاب بودن، خصوصیت‌های منحصر به فرد و ویژگی‌های نمادین برای ارائه نداشتند.

در همین راستا، گارگامل و گونر کمبود عرصه عمیق محتوایی و کاربردی را در NFT‌ها دیدند و حفره خالی این حیطه را با NFT میمون‌های کسل پر کردند. بنابراین، برخلاف سایر NFT‌ها که چیزی جز عکس نیستند، میمون‌های کسل به دو منظور ساخته شدند: نه تنها این آثار نشان‌دهنده شخصیت مجازی شما هستند بلکه حق عضویت دائمی شما در کلوب سری منحصر به میمون‌ها را نیز به ارمغان می‌آورند.

در طول زمان، مزایای بیشتری نیز برای هولدرهای NFT میمون‌های کسل عرضه می‌شود. برخی از این مزایا تا حد زیادی پرسود هستند. به عنوان مثال می‌توان به عرضه NFT میمون‌های جهش‌یافته (Mutant Apes) رایگان برای تمامی صاحبان میمون کسل (Bored Apes) اشاره کرد. در حال حاضر، میمون‌های جهش یافته با قیمت پایه ۲۰٫۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند و برخی از آنها تا ۱ میلیون دلار نیز قیمت‌گذاری می‌شوند.

فراوانی و خصوصیت‌های NFT میمون‌های کسل

میمون های nft به صورت قابل اثباتی در آینده به NFT‌های کمیابی تبدیل می‌شوند. منظور ما آینده‌ای است که در آن بسیاری از افراد با بهره‌گیری از معامله رمزارز‌ها ثروتمند شده‌اند اما در بی‌حوصلگی کامل به سر می‌برند! از این رو، چهره آنها اغلب ناراضی بوده و شبیه به نقابی از میمون‌های کسل خواهد بود.

سوال اینجاست که چه چیزی بیشتر بودن ارزش قیمتی برخی از این میمون‌ها نسبت به سایرین را موجب می‌شود؟ دلیل این امر به ترکیبی از خصوصیت‌ها برمی‌گردد. کلکسیون NFT میمون‌های کسل از ۱۰٫۰۰۰ میمون که به صورت تصادفی (Random) تولید شده‌اند تشکیل می‌شود. این به معنای تخصیص صفات گوناگون برای ایجاد تمایز در این میمون‌ها است. از این قبیل خصوصیت‌ها و صفات می‌توان به چشم‌ها و خز روی بدن میمون‌ها اشاره کرد که به صورت گسترده‌ای بین آنها تفاوت دارد.

همانند کریپتوپانک‌ها‌، میمون‌های کسلی که خصوصیت‌های خاص‌تر و کمیاب‌تری دارند ارزش بیشتری داشته و میمون‌هایی که ترکیبی از خصوصیت‌های رایج‌تر را دارند از قیمت پایین‌تری برخوردارند. با این حال، جدا از استاندارهای CryptoPunks‌، این میمون‌ها ارزش خود را حتی با خصوصیت‌های رایج‌تر نیز حفظ می‌کنند (بسته به تعداد صفاتی که یک NFT دارد).

به عنوان نمونه می‌توان به یکی از این میمون‌های کسل با کد #7495 اشاره کرد که هم‌اکنون به عنوان کمیاب‌ترین NFT میمون‌های کسل شناخته می‌شود. جدا از اینکه این میمون به صورت کلی دارای هفت خصوصیت است، کد #7495 این ویژگی‌ها را دارد:

  • یکی از ۴۹ میمون دارای خنجر در دهان
  • یکی از ۱۰۸ میمون با چشم سایبری
  • یکی از ۱۴۹ میمون دارای گوشواره صلیب

سازنده میمون کسل در کنار خصوصیت‌های خاص، به کد #7495 ترکیبی خارق‌العاده از البسه و خصوصیت ظاهری را داده است که موجب منحصر به فرد بودن آن از نظر زیبایی بصری می‌شود.

NFT میمون‌های کسل که چشم لیزری و سیگار بر لب دارند نیز در کنار میمون‌هایی که عدد هشت در تصویر آنها دیده می‌شود در راس تقاضا قرار دارند. با وجود تمام این تفاسیر، میمون‌های طلایی در حال رشد جالب توجهی در نمودارها هستند.

میمون کد #5809 دارای خز طلایی و چشم‌های هولوگرافیک است و هر دوی این صفات بسیار نادر هستند. با این وجود، از جمله خصوصیت‌های رایج آن می‌توان به پس زمینه آبی و حالت دهان بی‌حوصله این میمون اشاره کرد که دلیل اصلی عدم قرار گرفتن این میمون در رتبه‌های بالاتر است.

ایردراپ NFT میمون‌های جهش‌یافته

در روز ۲۸ آگوست (۶ شهریور ۱۴۰۰)، صاحبان NFT میمون‌های کسل در مجموع به تعداد ۱۰٫۰۰۰ سرم تزریقی میمون جهش‌یافته به صورت ایردراپ دریافت کردند. این سرم به سه سطح M1‌، M2 و یا سروم Mega Mutant دسته‌بندی می‌شود. با تزریق کردن این سرم به میمون کسل‌، یک NFT میمون جهش‌یافته منحصر به فرد متولد می‌شد.

تنها هشت عدد از سرم‌های قابل تزریق Mega Mutant وجود داشتند. این سرم‌های فوق‌العاده کمیاب موجب ارزش بالای میمون‌های تولید شده می‌شدند. اینفلوئنسر حوزه رمزارز در توییتر یعنی 0xb1 به میزان ۳۵۰ اتر (معادل ۱.۱ میلیون دلار) برای یک سرم Mega Mutant که تنها Mega Demon Mutant Ape‌ را در کلکسیون میمون‌ها تولید می‌کرد، هزینه کرد.

در پی این رویداد، 10 هزار میمون جهش‌یافته نیز برای خرید عمومی با میانگین قیمتی ۳ اتریوم عرضه شدند و تعداد این میمون‌ها به 20 هزار رسید. گارگامل و گوردون گونر، بنیانگذاران Bored Ape YC، به میزان ۹۰ میلیون دلار از این فروش درآمد کسب کردند و تمام این مبلغ را با استفاده از صرافی FTX به دلار (USD) تبدیل کردند.

عرضه توکن‌های غیرقابل تعویض Bored Ape Kennel Club

چند ماه پس از فروش اصلی ان اف تی میمون‌های کسل‌، بنیانگذاران باشگاه قایق تفریحی میمون کسل (BAYC) اعلامیه‌ای را در مورد ایردراپ رایگان NFT برای صاحبان Bored Ape‌ در توییتر منتشر کردند. ایده کلی پشت این ایردراپ‌ها به صورت خلاصه اینگونه است: Bored Apes بسیار بی‌حوصله هستند و نیاز به همدم دارند!

به Bored Ape Kennel Club‌ با مجموعه‌ای از ۱۰٫۰۰۰ NFT سگ که برای تمامی اعضای BAYC رایگان هستند وارد شوید. همانند میمون‌های کسل و میمون‌های جهش‌یافته‌، سگ‌های BAYC نیز از خصوصیت‌های تصادفی تولید شده شامل خز طلایی کمیاب برخوردارند.

سگ‌های Bored Ape Kennel Club نیز همانند NFT میمون‌های کسل معمولا با شش خصوصیت به فروش می‌رسند. برخی از فروشندگان مانند نمونه‌ای که تصویر بالا می‌بینید، سگ خود را به صورت خوشبینانه‌ای در مقادیر میلیون دلاری قیمت‌گذاری می‌کنند.

محل خریداری NFT‌های Bored Ape Yacht Club

اگر تمایل دارید تا NFT میمون‌های کسل را به دست بیاورید باید بدانید که برایتان هزینه‌بر خواهند بود. در حال حاضر پایین‌ترین قیمت یک NFT متعلق به BAYC در پلتفرم خرید و فروش OpenSea معادل ۲۵ اتر (۸۰٫۰۰۰ دلار) است.

می‌توانید از چک لیست ما برای تعیین زمان صحیح خریداری این توکن‌های غیرقابل تعویض استفاده کنید:

  • اصلاحات بازار NFT: در حال حاضر بازار NFT در اوج خود قرار دارد. اگر این بازار در آینده نزدیک وارد مرحله اصلاح شود، قیمت‌های پایه به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابند و این شامل Bored Ape YC نیز می‌شود.
  •  خرید تک در تقابل با خرید کلکسیونری: خریداری کردن یک میمون کسل به عنوان یک هولدر مستقل از مزایای سود قیمتی برخوردار است، اما باید در نظر داشته باشید که خرید کلکسیونری مجموعه‌ای از این آثار ریسک خرید شما را کاهش داده و در این مجموعه پخش می‌کند.
  •  بهره‌گیری از مزایای آتی: باشگاه Bored Ape YC ادامه داشتن عرضه مزایا برای هولدرهای NFT میمون‌های کسل را وعده داده است. رویدادهایی مثل Mutant Serum و Bored Ape Kennel Club ثابت کرده‌اند که مالکیت یک میمون کسل سودزا است.

به زودی می‌توانید NFT میمون‌های کسل را در کنار OpenSea از حراج ساتبی Sotheby نیز خریداری کنید. در روز ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور ۱۴۰۰)، بازار Sotheby تعداد ۱۰۱ میمون کسل را با ارزش تخمینی ۱۸ میلیون دلار به مزایده گذاشت. علاوه بر این، ۱۰۱ سگ از مجموعه Bored Ape Kennel Club نیز در این بستر به فروش گذاشته شد.

اگر تمایلی به هزینه کردن پول زیادی برای یک میمون ندارید می‌توانید از طریق حق مالکیت کسری صاحب یکی از آنها شوید. بهترین پلتفرم برای حق مالکیت کسری NFT در حال حاضر Fractional نام دارد. تعداد زیادی از NFT میمون‌های کسل Bored Ape YC در خزانه این پلتفرم وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان به این میمون کسل که چشم لیزری دارد اشاره کرد

فارغ از اینکه قصد مالکیت کسری را دارید یا می‌خواهید صاحب تمام و کمال یکی از آنها باشید، بازار NFT میمون‌های کسل‌، فضایی پررقابت است پس آماده جنگ مزایده‌ها باشید.

سخن پایانی

بازار داغ NFT‌ها کار خود را از هنر دیجیتال آغاز کرد و توکن‌های غیرقابل تعویض دچار تغییر و تحول زیادی شده‌اند. امروزه شاهد ارزشمند شدن آثار هنرمندان و کمپانی‌های بزرگ در قالب این توکن‌ها هستیم و NFT میمون‌های کسل BAYC نیز یکی از این نمونه‌هاست. باشگاه قایق تفریحی میمون کسل با عرضه Bored Ape NFT به نوعی سطح کاری CryptoPunks‌ را به مرحله جدیدی ارتقا داد. حفظ ارزش و تب و تاب در جریان این بازار نیازمند حمایت عرضه‌کنندگان از صاحبان این آثار است و رویدادهایی مثل سرم جهش‌یافته و سگ‌های Bored Ape Kennel Club نمونه‌هایی از این جنبش هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه