اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103216128311567

سرور مجازی یا سرور ابری؟

کد: 140103216128311567

https://bit.ly/3xlLAjz

، (اخبار رسمی): بهترین سرور برای برگزاری کلاس های آنلاین

اول از همه یه تعریف کلی در مورد سرور مجازی داشته باشیم. VPS یا سرور مجازی مخفف واژه سه کلمه ای Virtual Private Server به معنای لغوی سرور مجازی خصوصی است

حال به این نکته میرسیم که سرور مجازی چی هست و به چه کاری می آید؟ سروری اختصاصی که با روش های مجازی سازی به چند سرور مجازی تقسیم شده است و هرکدام از این سرورهای مجازی تقسیم شده در استفاده از سخت افزار یکسان هستند و نکته حائز اهمیت اینکه قیمتی به صرفه تر از دیگر سرورها دارد.

سرورهای مجازی یا VPS چه ویژگی هایی دارد؟

 حافظه اصلی و فضایی که اطلاعات در آن ذخیره می شود همچنین منابع پردازنده این نوع سرورها کاملا اختصاصی است

 می توانید این سرورها را حتی از راه دور کنترل نمایید همچنین میتوانید نرم افزارهای مد نظر خود را در این سرورها نصب نمایید و حتی روشن خاموش نمودن و دیگر دسترسی ها را مدیریت کنید

 در کمترین زمان میتوانید منابع را آپدیت کنید و همچنین در صورتی که منابع به مقدار مورد نیاز باشد میتوانید بدون محدودیت میزبان صفحات وب باشید.

 استفاده از IP ویژه و همچنین مقرون به صرفه تر نسبت به سرورهای اختصاصی

میتوانید با توجه به نیاز کاربر هرگونه سیستم عامل اعم از ویندوز و یا لینوکس را روی سرور نصب نمایید

کاربرد های سرور مجازی:

VPS کاربردهای بسیار زیادی دارد که در اینجا به مهم ترین کاربرد های این سرورها میپردازیم:

وب سرور که برای سایت های پر بازدید به کار می آید، وبسایت هایی مانند فروشگاه های اسنترنتی که نیازمند حجم بیشتر و پردازنده های پر قدرتی به نسبت سرویس های اشتراکی نیاز دارند، که در این مواقع سرور مجازی بهترین انتخاب می باشد.

ایمیل سرور که میتوانید بدون در نظر گرفتن تعداد و به صورت نامحدود ایمیل ارسال کنید که این امکان برای سرویس های اشتراکی وجود ندارد پس با انتخاب سرور مجازی بدون محدودیت در شبانه روز ایمیل ارسال نمایید.

 اپلیکیشن سرور که با این امکان میتوانید هر اپلیکیشن با منابع مختص به خودش رو نصب کنید یعنی با هزینه ای کمتر نسبت به سرویس های اشتراکی اپلیکیشنی که نیاز دارید رو نصب کنید و از امکانات یک سرویس اختصاصی بهره مند شوید که البته در سرویس های اشتراکی بدلیل عدم دسترسی به مدیریت سرور و همچنین محدودیت هایی که گفته شد، این امکان برای کاربر سرویس وجود ندارد.

با تمام این تفاسیر به این پرسش میرسیم که آیا سرور مجازی بهتر است یا سرور ابری؟

سرور مجازی با اختصاص مقدار مشخصی منابع که به کاربر میدهد و بدلیل افت عملکرد و اختلال بدلیل افزایش سطح نیاز کاربر و موارد دیگر، کارایی کمتری دارد. اما در سرور ابری بسته به نوع تقاضا حجم اضافه میگردد یعنی با توجه به مقدار منابعی که نیاز دارید هاست ابری دریافت می نمایید و همچنین در هاست ابری اگر سروری اشباع شود میتوانید از سرور بعدی استفاده کنید و حتی با افت و یا خرابی یک سرور باز هم میتوانید وبسایت را اجرا کنید.

پس با توجه به امکانات فوق العاده ای که سرور ابری در اختیار کاربر قرار میدهد، به همین دلیل هاست ابری بهترین میزبان سرورهای کلاس و جلسات آنلاین نظیر سرور ادوبی کانکت و یا سرور بیگ بلوباتن می باشد که با خرید دامنه از سرور ابری، بدون دردسر به برگزاری جلسات و کلاسهای آنلاین بپردازید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش