اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140103236133518711

چطور از معاملات فیوچرز سود به دست آوریم؟

چطور از معاملات فیوچرز سود به دست آوریم؟

کد: 140103236133518711

https://bit.ly/39qrbC0

، (اخبار رسمی): در معاملات فیوچرز تریدرها بدون اینکه مالکیت واقعی یک دارایی دیجیتال را داشته باشند، می‌توانند ترید کنند و از این کار سود به دست آورند. درک روش استفاده از قراردادهای فیوچرز به شما کمک می‌‌کند متوجه شوید معاملات فیوچرز ارز دیجیتال چیست.

در معاملات فیوچرز تریدرها بدون اینکه مالکیت واقعی یک دارایی دیجیتال را داشته باشند، می‌توانند ترید کنند و از این کار سود به دست آورند.

معاملات فیوچرز ارز دیجیتال چیست؟

در معاملات فیوچرز تریدرها بدون اینکه مالکیت واقعی یک دارایی دیجیتال را داشته باشند، می‌توانند ترید کنند و از این کار سود به دست آورند. درک روش استفاده از قراردادهای فیوچرز به شما کمک می‌‌کند متوجه شوید معاملات فیوچرز ارز دیجیتال چیست. قرارداد آتی در بازار ارزهای دیجیتال بین دو طرف بسته می‌شود و در آن یک دارایی دیجیتال در زمان مشخصی در آینده معامله خواهد شد؛ در واقع با سررسید زمان تعیین شده در قرارداد، مفاد آن اجرا می‌شود.

تصور کنید در حال حاضر قیمت بیت کوین هزار دلار است. شما در معاملات فیوچرز هزار دلار را برای خرید یک بیت کوین می‌پردازید، اما تعیین می‌کند که یک سال دیگر آن را تحویل بگیرید. در سال آینده اگر قیمت بیت کوین به دو هزار دلار رسیده باشد، شما بیت کوینی که هزار دلار خریداری کرده بودید را تحویل می‌گیرید و آن را به قیمت دو هزار دلار می‌فروشید. در این میان هزار دلار سودی است که از معامله فیوچرز به دست آورده‌اید.

معاملات فیوچرز به صورت رفت و برگشتی انجام می‌شوند؛ یعنی شما هم می‌توانید پوزیشن خرید باز کنید و هم پوزیشن فروش. در پوزیشن خرید شما به عنوان خریدار موافقت می‌‌کنید که در آینده یک دارایی را با قیمت مشخص خریداری کنید. در پوزیشن فروش هم مطابق با قرارداد مشخص می‌کنید که دارایی دیجیتال را در تاریخ مشخص و با قیمتی که تعیین کرده‌اید، می‌فروشید.

چطور از معاملات فیوچرز سود به دست آوریم؟

این دسته از معاملات برای تریدرهای حرفه‌ای کاربرد دارد. هیچکدام از فعالان بازار ارزهای دیجیتال به صورت قطعی نمی‌توانند آینده قیمت یک دارایی دیجیتال در زمانی مشخص را پیشبینی کنند، اما برخی از تریدرها با دانش و تجربه‌ای که در بازار دارند، قیمت را تحلیل می‌کنند و پیشبینی‌هایی انجام می‌دهند که تا حد زیادی به واقعیت نزدیک است. این افراد می‌توانند از معاملات فیوچرز سود به دست آورند.

معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال برای کاهش ریسک و سودآوری انجام می‌شوند. به عنوان مثال اگر قیمت بیت کوین اکنون هزار دلار باشد اما تحلیلگری پیشبینی کند که قیمت آن در آینده کم‌تر می‌شود، یک پوزیشن فروش آتی باز می‌کند که در آن بیت کوین در شش ماه آینده با هزار دلار بفروشد. اگر در آن زمان  قیمت بیت کوین ۸۰۰ دلار شده باشد، او از ضرر پیشگیری کرده است.

در مقابل تریدری را تصور کنید که پیشبینی کرده قیمت بیت کوین در آینده افزایش پیدا می‌کند. او قرارداد آتی با پوزیشن خرید می‌بندد تا در شش ماه آینده بیت کوین را با قیمت هزار دلار خریداری کند. اگر قیمت بیت کوین در آن زمان به ۱۲۰۰ دلار رسیده باشد، این تریدر سود خواهد کرد.

دو تریدر موجود در مثال می‌توانند باهم معامله فیوچرز انجام دهند و زمان تعیین می‌کند که پیشبینی کدام یک درست است و چه کسی در این قرارداد آتی سود می‌کند.

کدام روش ترید بهتر است؟

اکنون می‌دانید اسپات در ارز دیجیتال چیست و تفاوت آن با معاملات فیوچرز ارز دیجیتال چیست. در بازار ارزهای دیجیتال معاملات اسپات جزو کم‌ریسک‌ترین روش‌ها محسوب می‌شوند، معاملات آتی درصد ریسک بیشتری دارند و معاملات مارجینی جزو پرریسک‌ترین معاملات بازار محسوب می‌شوند.

انتخاب روش معاملاتی علاوه بر میزان ریسک‌پذیری، به دانش تریدرها هم بستگی دارد. اگر به معاملات بازار ارزهای دیجیتال تسلط داشته باشید، می‌‌توانید در معاملات آتی و مارجین‌ها هم موفق عمل کنید.

مجله داموندمگ بزرگ‌ترین دانشنامه ارز دیجیتال فارسی زبان است که اطلاعات تخصصی بازار ارزهای دیجیتال را به زبان ساده ارائه می‌دهد. با مطالعه این مجله می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. صرافی رمز ارز داموند به نشانی Damond.ir علاوه بر مجله و دانشنامه، پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی را هم توسعه داده است. ترید در صرافی داموند ساده‌ترین راهی است که می‌توانید برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال انتخاب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه