اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104066160219061

آشنایی با‌ روغن موتور شرکت نفت توتال

کد: 140104066160219061

https://bit.ly/3xP9l3G

، (اخبار رسمی): روغن موتور پنج عملکرد مهم دارد که باید به خوبی انجام دهد. به همین دلیل است که انتخاب روغن موتور بسیار مهم است

  روغن موتور شرکت نفت توتال
آشنایی با‌ روغن موتور شرکت نفت توتال

روغن موتور یکی از اساسی ترین نیازهای هر خودرویی است. روغن موتور به عملکرد بهتر موتور خودرو کمک می کند و باعث افزایش کارایی و عمر موتور می شود. استفاده از روغن موتور بهینه به روغن کمک می کند تا تمام عملکردهای مورد نظر خود را انجام دهد.

روغن موتورهای زیادی در بازار وجود دارد، اما در بین آنها روغن توتال، روغن گلف و روغن برای معروف ترین آنها معروف ترین هستند. . شما می توانید برای تهیه بهترین   روغن موتور شرکت نفت توتال از نمایندگی رسمی آن شرکت اویل کارو اقدام به خرید نمایید.


شرح عملکرد روغن موتور
روغن موتور پنج عملکرد مهم دارد که باید به خوبی انجام دهد. به همین دلیل است که انتخاب روغن موتور بسیار مهم است و باید روغنی انتخاب شود که بتواند تمام وظایف محوله را انجام دهد. اولین و مهمترین وظیفه روغن موتور روغن کاری قطعات برای به حداقل رساندن اصطکاک بین آنهاست. روغن همچنین وظیفه خنک سازی قسمت های متحرک موتور را بر عهده دارد.


اهمیت خنک کننده روغن موتور
برخلاف تصور عموم یکی از مهمترین وظایف روغن موتور خنک کردن موتور خودرو است. در واقع سیستم خنک کننده ثانویه موتور وظیفه روغن موتور را بر عهده دارد. روغن موتور به عنوان یکی از برجسته ترین اجزای سیستم خنک کننده موتور ثانویه خودرو شناخته می شود. با توجه به اینکه روغن موتور ضریب انتقال حرارت بسیار خوبی دارد، می تواند عملیات خنک سازی را روی قطعات موتور که تحرک بالا و سریع دارند و در حین کار گرم می شوند، انجام دهد.
پیستون ها و سیلندرها از مهمترین قطعات موتور هستند که در هنگام کارکرد موتور خودرو بسیار متحرک بوده و دمای بالایی دارند. با جاری شدن روغن موتور به داخل این قطعات، از فرسایش دیواره پیستون و سیلندر جلوگیری شده و حرارت تولید شده در اثر تحرک زیاد آنها تا حدودی کاهش می یابد. در حالی که به نظر می رسد خنک سازی موتور وظیفه رادیاتور و سایر اجزای خودرو باشد، روغن موتور نیز نقش بسیار مهمی در کاهش دمای موتور دارد. با کاهش دما توسط روانکار و نشان دادن قابلیت های آن، عملکرد موتور به طور چشمگیری افزایش می یابد.
یکی از مهمترین بخش های روغن کاری روغن است. روغن تضمین می کند که روغن پمپ شده به موتور با کیفیت و عاری از ناخالصی است. اگر خودرو از مدار روغن سری ذکر شده در بالا استفاده کند، به دلیل حساسیتی که در خلوص روغن پمپ شده وجود دارد، عمر موتور به طور قابل توجهی افزایش می یابد.
نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که روغن کثیف می شود. البته به مرور زمان روغن کثیف می شود و آلاینده هایی که مانع ورود آن به سیستم پمپاژ شده اند داخل آن قرار می گیرد. اگر روغن از ابتدا کثیف یا حتی کیفیت خوبی نداشته باشد، روغن به راحتی از آن عبور نمی کند و در نتیجه روغن کافی به موتور نمی رسد.
نرسیدن روغن کافی به روغن مخصوصاً در مواقعی که خودرو شتاب می گیرد و دور موتور افزایش می یابد باعث فرسودگی زیاد موتور و به مرور زمان باعث خوردگی پیستون ها و در نهایت آسیب عمده به موتور می شود. به همین دلیل بر خلاف توصیه برخی از مغازه های تعویض روغن، بهتر است هر بار که اقدام به تعویض روغن می کنید، روغن را تعویض کنید.


چرا روغن موتور بعد از مدتی سیاه می شود؟
برخی افراد فکر می کنند که تیره شدن روغن موتور نشانه بدی برای روغن است و باید هر چه زودتر روغن موتور خودرو خود را تعویض کنند. حتی بسیاری از افراد تیره شدن روغن موتور را نشانه بی کیفیتی یا تقلبی می دانند. با این حال، دقیقا برعکس است! روغن موتوری که سیاه نمی شود احتمالا کیفیت خوبی ندارد و کار خود را به خوبی انجام نداده است.
یکی از خواص روغن موتور تمیز بودن آن است. به همین دلیل پس از مدتی در سیستم و مدار روغن موتور، دوده حاصل از احتراق در موتور جذب شده و رنگ آن سیاه می شود. اگر این دوده توسط روغن از قطعات موتور خارج نشود، به مرور زمان قطعات فرسوده شده، می سوزند و روغن می سوزد. به موتور می رسد و آسیب بیشتری به صاحبان خودرو وارد می کند.
پس به خاطر داشته باشید که تیره شدن روغن موتور دلیلی بر تعویض روغن موتور شما نیست و باید روغن موتور خودرو خود را بر اساس دیگری تعویض کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید