اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104136272619146

وارنیش چیست و نحوه استفاده از وارنیش

کد: 140104136272619146

https://bit.ly/3R7E1Gb

، (اخبار رسمی): وارنیش مایعی شیمیایی شفاف است که به عنوان لاک و یا یک لایه محافظت کننده روی سطح کار رنگ آمیزی شده قرار میگیرد تا از رنگ در مقابل رطوبت و گرد و غبار و عوامل بیرونی در امان بماند. وارنیش ها انواع متفاوت و گوناگونی دارند و در نوع های متفاوتی به بازار عرضه شدند

وارنیش چیست و نحوه استفاده از وارنیش
نحوه استفاده از وارنیش

کاربرد اصلی وارنیش ها در صنعت نقاشی و هنر آب گریز کردن و قابل شست و شو کردن سطح میباشد و در وحله دوم براق و یا مات نمودن سطح میباشد. استفاده دیگر و تقریبا مفید وارنیش ها ترکیب با رنگ های پودری میباشد. از آنجا که وارنیش های هیچ پیگمنت رنگی ندارند و فقط  رزین  هستند میتوان آن ها را با پودر های رنگی ترکیب و به رنگ مورد نظر دست پیدا کرد.

وارنیش های پایه آب یا اکریلیک

این وارنیش ها بر پایه رزین اکریلیک تولید شدند و در ابتدا شیری رنگ هستند. این وارنیش ها دقیقا مشخصاتی شبیه به رنگ های اکریلیک دارند. وارنیش های پایه آب همانند رنگ های اکریلک نیاز به مدت زمان خاصی برای خشک شدن ندارند و عموما بین 1 تا 2 ساعت به صورت کامل خشک میشوند. این محصول ابتدا شیری رنگ هست و بعد از گذشت چند دقیقه بی رنگ میشود. وارنیش های پایه آب هیچ بوییی ندارند و به راحتی قابل اجرا هستند.

وارنیش های آب پایه در مدل های متفاوتی به بازار عرضه شده اند تا برای تمامی سلیقه ها پاسخ گو باشند. وارنیش های اکریلیک در مدل های براق ، فوق براق، مات،نیمه مات وفوق مات به بازار عرضه شدند.

نکته: اگر وارنیشی که استفاده میکنید غلیظ است و نیاز دارید که رقیق تر شود میتوانید از مقدار خیلی کمی آب جوشیده شده استفاده کنید. از وارنیش های پایه آب میتوانید بر روی رنگ های اکریلیک استفاده کنید تا سطح کار رو مقاوم و لعابی کند. وارنیش های پایه آب به هیچ وجه بعد از خشک شدن زرد نمیشوند.

وارنش های روغنی یا آلکیدی

این وارنیش ها بر پایه رزین آلکید هستند و به نوعی به آن ها وارنیش روغنی گفته میشود. این محصول مایعی است شفاف متمایل به زرد که مشخصاتی شبیه به رنگ های روغنی دارد و با اسم ها متفاوتی به بازار عرضه شده است که از چند تای آن ها نام میبریم.

  • ورنی روغنی
  • روغن جلا
  • وارنیش روغنی
  • کیلر

وارنیش های روغنی پوشش دهی و براقیت بالاتری نسبت به وارنیش ها اکریلیک یا پایه آب دارند و این برتری به نوع رزین بکار رفته در این دو محصول بر میگردد. این نوع وارنیش ها همانند رنگ های روغنی زمان زیادی میبرد که خشک شوند و باید بعد از استفاده از آن ها حداقل 4 ساعت به آن فرصت داد.

ساخت رنگ های پودری با این نوع وارنیش و رزین بسیار بهتر و جالب تر از هم نوع پایه آب آن میباشد. این ورنی ها عموما در درجه براق تولید میشوند و به صورت مات و حتی نیمه مات هم تولید نمیشوند. برای رقیق کردن وارنیش های آلکیدی از تینر روغنی میتوانید استفاده کنید.

نکته مهم: استفاده از این وارنیش ها ممکن است با گذر زمان سطح کاره شمارا زرد کند و تو ذوق بزند پس به  میزان استفاده آن و جایی که از آن استفاده میکنید دقت کنید. این وارنیش ها روی تمامی سطوح قابل استفاده هستند.

وارنیش های فوری و نیتروسلولز

این نوع وارنیش ها در اصطلاح وارنیش های فوری هستند که بسیار سریع خشک میشوند. گاها این محصولات یک جزئی و یا دو جزئی هستند که کار با نوع دو جزئی این محصولات به مراتب سخت تر و پیچیده تر هستند. معمولا جزء دوم این محصولات خشک کن یا هاردنر این محصولات میباشد تا وارنیش زودتر خشک شود.

این وارنیش ها به نوعی تحت عنوان وارنیش های اتومبیلی هم شناخته میشوند. و تقریبا میتوان گفت مقاوم ترین و بهترینه این محصولات وارنیش های اتومبیلی میباشد. البته نوعی از وارنیش ها که تحت عنوان نیم پلی استر و تمام پلی استر در بازار به فروش میرسد مخصوص چوب میباشند و عموما برای درب های چوبی که در فضای باز هستند استفاده میشود.

اسپری وارنیش یا اسپری کیلر

اسپری های کیلر و همان اسپری های وارنیش در سطح بازار در اصل از 3 دسته بالا مستثنی نیستند و در همان دسته بندی ها قرار میگیرند. تفاوت اصلی این محصولات با دسته های بالا سهولت در استفاده از این محصول است.

همانطور که میدانید اکثریت جامعه وقتی اسم رنگ  و اسپری رنگ در کنار هم میاد بخصوص که اگر پیش از این تجربه رنگ آمیزی هم نداشته باشند بی شک اسپری رنگ رو انتخاب میکنند به خاطر راحتی استفاده از آن، و همین موضوع باعث شده که اسپری ها در سطر موارد پر فروش بازار قرار بگیرند و اسپری کیلر هم از همین قاعده پیروی میکند.

مشکلی که بعضی از اسپری ها دارند زمانی که به صورت نصفه استفاده میشوند و کنار گذاشته میشوند تا در سری ها بعدی استفاده  شوند لوله یا نازل آن های کیپ میشود و برای سری بعدی در اصطلاح اسپری قفل میشود که البته این هم راهکار به خصوص خورد را دارد که به صورت کوتاه به آن اشاره میکنیم ولی در بخش اسپری ها در وبسایت میتوانید به صورت کامل آن را مشاهده کنید.

زمانی که از اسپری کیلر خود استفاده کردید و خواستید آن را کنار بگذارید  اسپری خود را برعکس کنید و بعد از یک دقیقه به صورت لحظه ای و در چند ثانیه به صورت برعکس اسپری کنید تا نازل اسپری خالی شود  و اسپری قفل نکند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی