اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111247161819146
در دسترس نیست

تفاوت رنگ اکریلیک و ساده با متالیک و کاربرد هرکدام

تفاوت رنگ اکریلیک و ساده با متالیک و کاربرد هرکدام

کد: 140111247161819146

، (اخبار رسمی): رنگ های اکریلیک این روز ها یکی از نام آشنا ترین رنگ های بازار میباشد. مطالب و مقاله های زیادی در مورد این رنگ ها نوشتیم چون به جرعت میتوان گفت که در حال حاضر در بین رنگ های دیگر در بازار پر استفاده ترین آن ها میباشد.

تفاوت رنگ اکریلیک و ساده با متالیک و کاربرد هرکدام
رنگ اکریلیک

رنگ های اکریلیک نوع های متفاوتی دارند و دارای دسته بندی متفاوتی هستند که امروز میخواهیم به یکی از آن دسته بندی ها بپردازیم. دسته بندی که قرار هست در مورد آن صحبت کنیم بیشتر در عرصه هنر و پتینه کاربرد دارد ولی در برخی از بخش های نقاشی صنعتی و ساختمانی هم استفاده دارند.

موضوع امروزمون تفاوت رنگ های اکریلیک ساده با رنگ های اکریلیک متالیک و کاربرد آن ها میباشد.

برند های هنری و یا ساختمانی عموما چند نوع رنگ اکریلیک به بازار عرضه میکنند که اصلی و پر استفاده ترین آن ها اکریلیک های ساده و معمولی میباشند.

این نوع رنگ ها در تمامی سطوحی که قبلا توضیح دادیم استفاده دارند و برای تمامی کار ها قابل استفاده هستند. این رنگ ها عموما نیمه مات یا نیمه براق میباشند تا شما عزیزان بتوانید روی دیوار، سطوح چوبی، پلی استر ها، شیشه و …. استفاده کنید.

برند های ساختمانی مثل پارس بهاران، هیراد شیمی، الوان، سوپرایز این رنگ ها را در رنگ بندی اصلی میسازند. تا هم به عنوان مادر رنگ و ترکیب رنگ بتوان از آنها استفاده کرد و هم به عنوان رنگ اصلی روی سطح بتوانید آن ها را  اعمال کنید.

در این دسته از رنگ ها عموما رنگ سفید آن ها از رنگی های آن ها قیمت بالاتری دارد و آن هم بخاطر تیتان و رزین بیشتری میباشد که در آن ها استفاده شده است.

این موضوع در برند های هنری کمی متفاوت تر میباشد.

برند های هنری مثل سوداکو، فلوارنس،ریچ،کادنس این رنگ ها را در نوع های نیمه مات و مات و براق هم به بازار عرضه میکنند و عموما قیمت های یکسانی هم دارند.

برند های هنری عموما دارای تنوع رنگی بسیار بالاتری هستند به گونه ای که دیگر نیاز به ترکیب و ساخت رنگ نباشید و از هر طیف رنگی که خواستید به صورت مستقل استفاده نمایید.

میتوان گفت این نوع رنگ اکریلیک که بالاتر آن را تحت عنوان اکریلیک ساده بیان کردیم بیشتری استفاده رو در صنعت رنگ آمیزی دارد و تفاوتی هم ندارد که رنگ آمیزی هنری باشد یا ساختمانی.

اما نوع دومی از رنگ ها توسط شرکت ها به بازار عرضه شدند تا کمی در نتیجه نهایی تفاوت ایجاد کنند.

رنگ های اکریلیک متالیک

این رنگ ها در اصل فرمولاسیون کاملا مشابهی با رنگ های اکریلیک ساده دارند و شما در تمامی سطوحی که میتوانستید اکریلیک های ساده رو استفاده کنید  متالیک ها را نیز میتوانید استفاده کنید.

رنگ های متالیک در اصل برای جذابیت بیشتر به بازار عرضه شدند. این رنگ ها براقیت و درخشندگی بالاتری نسبت به رنگ های ساده دارند.

در ابتدا و زمان گذشته این رنگ ها توسط برند های ساختمانی فقط در رنگ های طلایی ، مسی، برنز، نقره ای و سفید صدفی به بازار عرضه میشد. اما این روز ها شاهد این هستیم که برند های ساختمانی رنگ های متالیک خودشون رو در طیف های دیگر هم به بازار عرضه میکنند.

حالا شاید سوال براتون پیش بیاد که اصلا رنگ متالیک چرا باید در صنعت رنگ آمیزی ساختمان عرضه شود.

خوب برای جواب این سوال توجهتون رو به ابزار ها و گچ بری های روی سقف و دیوار های ساختمان ها جلب میکنم که عموما یک رنگ طلایی روی آن ها استفاده میشود تا سطح دیوار و سقف از یکنواختی و یک رنگی در بیاد. همچنین در اکثر تالار های مجالس متفاوت و لابی های هتل ها و عمارت های بزرگ تر هم بسیار دیده میشوند.

با گذر زمان و بیشتر شدن فعالیت برند های هنری این رنگ ها طیف بیشتری رو پوشش داد به طوریکه در تمامی رنگ ها مثل سبز ، آبی و … ما رنگ های متالیک که دارای درخشش بالا و در اصطلاح شاین بیشتری دارند رو شاهد بودیم.

برخی از برند ها در فرمولاسیون رنگ های متالیک خود از اکلیل های بسیار ریز هم استفاده میکنند تا بعد از اعمال روی سطح نمای جذابی رو شاهد باشیم.

رنگ های متالیک عموما قیمت بالاتری نسبت به رنگ های اکریلیک ساده دارند  و در بسته بندی های کوچکتری هم به بازار عرضه میشوند.

خب حالا وقت این رسیده که یک سری نکات مهم در مورد این رنگ ها به شما بگیم.

رنگ های متالیک زیبایی زیادی دارند و کار رو واقعا جذاب میکنند ولی اصلا گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی سطوح بزرگ مثل دیوار نیستند. دلیل اولی که میتوان آورد بحث مالی آن هست که هزینه اجرای شما تقریبا چندین برابر میشود.

موضوع دوم که از نظر ما مهم تر میباشد این هست که رنگ ها متالیک درست هست که بسیار براق و زیبا هستند ولی در اجرا قراره حسابی پوست شمارو بکنند.

رنگ های متالیک به دلیل اینکه در فرمولاسیونشون از رزین بیشتری استفاده شده پوشش دهی بسیار پایین تری نسبت به رنگ ها اکریلیک ساده دارند.

و شما برای پوشش دهی سطحتون به مقدار زیادی رنگ نیاز دارید که البته این هم یه راهکار داره که جلوتر به شما عزیزان میگوییم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید