اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112157194019146
در دسترس نیست

آموزش نحوه ی رنگ آمیزی با رنگ اکریلیک روی اجسام

کد: 140112157194019146

، (اخبار رسمی): در این بخش با چگونگی رنگ اکریلیک و کاربرد آن و همچنین با آموزش نحوه ی رنگ آمیزی با رنگ اکریلیک روی اجسام آشنا می شوید.

آموزش نحوه ی رنگ آمیزی با رنگ اکریلیک روی اجسام
خرید رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک چگونه است؟

این رنگ نوعی رنگی شیمیایی که اولین بار در صنعت خودروسازی به دلیل دوام و درخشندگی آن مورد استفاده قرار گرفت و اخیراً در انواع تابلوها مورد استفاده قرار گرفته است. رزین های اکریلیک به دو دسته حلال روغنی و حلال آب تقسیم می شوند. به خصوص این نوع که به راحتی در آب حل می شود، به سرعت خشک می شود و سطحی سخت و آسیب ناپذیر ایجاد می کند، البته باید اضافه کرد که فاقد خاصیت لطافت، عمق و جلا دادن روغن پایه حلال یا رنگ اکریلیک است. رنگ های اکریلیک بسیار متنوع هستند و برای ایجاد بافت روی سطوح مناسب هستند، 

حلال رنگ اکریلیک چیست؟

نازک شدن ممکن است برای رزین های رنگی یا رنگ های لاتکس قدیمی که به دلیل تبخیر مقداری آب از دست داده اند ضروری باشد. از آنجایی که رنگ اکرولیک بر پایه آب است، می توان آن را با آب رقیق کرد.

مزایای استفاده از رنگ اکریلیک

از مزایای این رنگ این است که قابل شستشو است. سرعت خشک شدن بالا به راحتی اعمال می شود و می توان آن را با آب رقیق کرد. مقاومت در برابر سایش عالی مقاومت در برابر نور خورشید یا UV یا اشعه ماوراء بنفش زیست محیطی دارد. برای  پوشش دهی عالی بدون بوی نامطبوع، بدون حساسیت مناسب برای سطوح گچی، سیمانی، آجری مناسب است. آنها به سرعت خشک می شوند و خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارند.

معایب استفاده از رنگ اکرولیک

 اگر با قلم مو روی سطوح صاف و صیقلی زده شود، علامت قلم مو مشخص می شود. نسبت به رنگ های دیگر براقیت کمتری دارند همچنین به دلیل ترکیبات این رنگ، ظرف حاوی رنگ به دلیل چسبندگی و سرعت خشک شدن این محصول با تکه های لاتکس پر می شود.

کاربرد های رنگ اکریلیک

  • استفاده از رنگ های اکریلیک در نقاشی و سایر هنرها
  •  در رنگ آمیزی اتومبیل
  • استفاده از رنگ های اکریلیک هنگام نقاشی روی بوم
  • نقاشی روی شیشه
  • روی سرامیک
  • نقاشی روی پارچه

آموزش نحوه ی رنگ آمیزی با رنگ اکرولیک روی اجسام

نقاشی دیوار کارهای ساختمانی با رنگ اکریلیک

نقاشی یکی از کارهایی است که باید با دقت و ظرافت زیادی انجام شود تا نتیجه کار از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اگر به دنبال راه حلی برای جذابیت بیشتر آثار هنری رنگ اکرلیک خود هستید، بهتر است در کار با این دسته از رنگ ها به نکات زیر توجه کنید.

  •     برای خرید رنگ اکریلیک از برندهای معتبر استفاده کنید.
  •     قبل از رنگ آمیزی سطح کار را با یک پارچه یا آب تمیز کنید.
  •     بهتر است با رنگ های اکریلیک در فضای باز کار کنید.

 رنگ اکریلیک روی دیوار گچی

نکته ای که در رنگ آمیزی دیوار گچی باید به آن توجه کرد این است که باید ۱ ماه از گچ کاری دیوار گذشته باشد. مراحل رنگ آمیزی دیوار گچی مشابه مراحل رنگ آمیزی سطح چوبی است. در صورت مشاهده هرگونه بی نظمی در سطح دیوار گچی باید با بتونه آن را تعمیر کنید. بعد از بتونه سنباده کاری و بتونه کاری می آید. مرحله آخر رنگ اکریلیک است.

 رنگ اکریلیک روی سقف

یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب رنگ سقف می تواند رنگ اکریلیک باشد. رنگ اکریلیک پایه آب است اما پس از خشک شدن کاملا ضد آب می شود بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای استفاده در سقف حمام، توالت و آشپزخانه باشد. مزایای دیگری مانند آسانی کار با رنگ اکریلیک، پوشش دهی بالا، خشک شدن سریع، قابلیت حل شدن در آب و غیره نیز دارد.

رنگ اکریلیک روی کناف

رنگ اکریلیک به دلیل خواص منحصر به فرد خود در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از کاربردهای رنگ اکریلیک ساخت کناف است. تولید رنگ های اکریلیک در انواع براق، نیمه براق و مات، مقاومت در برابر رطوبت، استحکام چسبندگی بالا و … می تواند دلیل انتخاب رنگ اکریلیک روی کناف باشد.

رنگ اکریلیک برای ام دی اف (آموزش نحوه ی رنگ آمیزی با رنگ اکریلیک روی اجسام)

رنگ های روغنی، رنگ های اکریلیک و رنگ های لاتکس رنگ هایی هستند که می توان از آنها برای رنگ آمیزی سطح ام دی اف استفاده کرد. استفاده از رنگ های اکریلیک در کابینت ام دی اف می تواند جلوه ای زیبا و مدرن داشته باشد. سطح صاف و صیقلی کابینت از چسبیدن رنگ جلوگیری می کند و برای صاف و زبری سطح نیاز به کمی سمباده زدن دارد. مراقب باشید این کار را با شدت زیاد انجام ندهید. پس از سنباده زدن، گرد و غبار و کثیفی را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. رنگ مورد نظر را با استفاده از غلتک روی سطح بمالید. برای نتیجه بهتر باید سطح ام دی اف را با دو دست رنگ آمیزی کنید و نیازی به حساسیت دست اول نداشته باشید، 

کار با رنگ اکریلیک روی رنگ روغن

شاید بخواهید دیوارهای خانه خود را که دارای رنگ روغنی هستند با رنگ اکریلیک رنگ آمیزی کنید، اما با توجه به اینکه رنگ روغنی ضد آب و اکریلیک بر پایه آب است، آیا این امکان وجود دارد؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

هنرهای تجسمی