اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140201247235219146
در دسترس نیست

معرفی مناسب ترین رنگ های چوب کدام هستند

معرفی مناسب ترین رنگ های چوب کدام هستند

کد: 140201247235219146

، (اخبار رسمی): چوب ها رنگ های مختلفی دارند و روش های مختلفی برای اعمال رنگ روی چوب وجود دارد. شاید هیچ تجربه ای در مورد رنگ چوب نداشته باشید و این سوال برایتان پیش بیاید که چه رنگی برای چوب مناسب است؟ در ادامه به معرفی مناسب ترین رنگ های چوب کدام هستند، همچنین قیمت رنگ چوب در هنگام خرید رنگ چوب با کیفیت میپردازیم.

معرفی مناسب ترین رنگ های چوب کدام هستند
رنگ چوب

چوب ها رنگ های مختلفی دارند و روش های مختلفی برای اعمال رنگ روی چوب وجود دارد. شاید هیچ تجربه ای در مورد رنگ چوب نداشته باشید و این سوال برایتان پیش بیاید که چه رنگی برای چوب مناسب است؟ در ادامه به معرفی مناسب ترین رنگ های چوب کدام هستند، همچنین قیمت رنگ چوب در هنگام خرید رنگ چوب با کیفیت میپردازیم.

عوامل تاثیر گذار بر انتخاب معرفی مناسب ترین رنگ های چوب کدام هستند

 نوع چوب، محل قرارگیری سازه، شرایط آب و هوایی منطقه شرایط سخت شرایط دمایی، سلیقه فردی چوب پر شد‌ه با رنگ های متنوع. بنابراین، شما باید با توجه به کاربرد خود و آنچه از یک پوشش چوبی انتظار دارید، بهترین رنگ چوب را انتخاب کنید. به عنوان مثال برخی از انواع رنگ های مخصوص چوب مقاومت چندانی ندارند و خاصیت محافظتی ندارند بلکه فقط برای صیقل دادن سطح چوب استفاده می شوند. در حالی که برخی از انواع دیگر پرکننده های چوب اساساً پوشش مقاومی بر روی سطح چوب ایجاد می کنند. از دیگر تفاوت های این نوع رنگ ها می توان به اجرای آنها اشاره کرد. رنگ های روغنی گیاهی از انواع رنگ های چوبی بسیار آسان برای استفاده هستند، اما بر خلاف رنگ رزین اپوکسی چوب، شما نیاز به تخصص در این زمینه و دانش انواع رزین دارید.

انواع رنگ های چوب عبارتند از

. رنگ فوری  2. رنگ روغن 3. روغنی برای چوب 4. لاک چوب 5. پلی اورتان چوب 6. رنگ رزین اپوکسی چوب 7. روغن درخت طبیعی 8. رنگ تزئینی خوب برای چوب هر کدام از رنگ های فوق دارای مزایا، معایب و ویژگی های خاص خود هستند.

 رنگ چوب فوری اصطلاحی است که برای انواع رنگ های چوب خاص با ویژگی های مشترک استفاده می شود. رنگ‌های چوب فوری عموماً بر پایه رزین آلکیدی و نیتروسلولزی هستند و ویژگی‌های مشترک آن‌ها براقیت بالا، خشک شدن سریع و تاثیر کم بر رنگ طبیعی چوب است. رنگ های فوری معمولاً برای چوب هایی که در معرض نور خورشید و شرایط بیرونی قرار ندارند استفاده می شود. مبلمان، میز و تخت از جمله اشیای چوبی هستند که می توان به خوبی با رنگ های چوبی فوری رنگ آمیزی کرد. سلر، کیلر، نیمه پلی استر و تمام پلی استر از پرکاربردترین رنگ های چوب فوری هستند.

کار با رنگ های چوب فوری

همیشه آسان است و می توان با استفاده از قلم مو یا تفنگ اسپری روی سطح مورد نظر اعمال کرد. یکی از مهم ترین نکات در استفاده از رنگ های فوری رعایت نکات ایمن است. این رنگ ها معمولا دارای بخاراتی هستند که بر روی دستگاه تنفسی اثر مضری دارند و در صورت تماس با پوست و قسمت های حساس مانند چشم، مشکل ایجاد می کنند. بنابراین داشتن ماسک، دستکش، عینک و شرایط تنفسی مناسب هنگام کار با رنگ فوری چوب ضروری است. در شرایطی که تهویه کافی برای کار فوری با رنگ های چوب وجود ندارد، استفاده از انواع دیگر رنگ های چوب به ویژه رنگ های چوب گیاهی مناسب تر است.

لاک چوب

لاک چوب یکی دیگر از رنگ های پرکاربرد چوب است. معمولاً برای اشیاء چوبی حساس و ظریف – مانند ظروف – استفاده می شود اما برای سایر سطوح چوبی مانند مبلمان و میزهای چوبی نیز استفاده می شود. یکی از نکات مهم در استفاده از لاک الکلی دور نگه داشتن ترکیب از حرارت است زیرا این ترکیب به دلیل داشتن الکل بالا بسیار قابل اشتعال است. 

رنگ های گیاهی

برای چوب رنگ‌های گیاهی مخصوص چوب یکی از انواع جدید رنگ‌های چوبی هستند که با استفاده از روغن‌های گیاهی ساخته می‌شوند و شاید مزیت اصلی آن‌ها ضرر کم آن برای سلامت جسمی نسبت به سایر انواع رنگ‌های چوب باشد. رنگ های گیاهی همیشه پوشش خوبی به درخت می دهند و در صورت استفاده از آنها برای پوشش کامل نیاز به رنگ تمام لایه کمتر است.رنگ های گیاهی چوب به سرعت در محیطی خوب خشک می شود و با کمی تجربه و دانش می توان روی انواع چوب های داخل و خارج مانند ظروف چوبی، مبلمان، نما و کف استفاده کرد. علاوه بر این رنگ های گیاهی چوب کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می کنند و از این نظر در پروژه های بزرگ در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته اند.

 رنگ های تزئینی

برای چوب یکی از انواع رنگ های چوبی که بیشترین کاربرد را در قطعات DIY دارد، انواع رنگ های تزئینی چوب است. رنگ های چوب دکوراتیو تنوع بسیار زیادی دارد. بسته به اینکه هدف از رنگ آمیزی صورت چیست و با متریال و نوع تکنیک رنگ آمیزی، باید رنگ مناسب را انتخاب کرد. بیشتر رنگ‌های تزئینی چوب بر پایه آب هستند، به سرعت خشک می‌شوند و اغلب می‌توان آن‌ها را با رنگ‌های دیگر از همان برند مخلوط کرد تا به رنگ دلخواه رسید. مساحت مناسب، استفاده آسان، عدم نیاز به مایعات غیر از آب، حفاظت از آب و آسیب کم محیطی از دیگر ویژگی های رنگ های تزئینی چوب است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل