اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111057136419146
در دسترس نیست

نکات خرید انواع رنگ مخصوص چوب

کد: 140111057136419146

، (اخبار رسمی): رنگ آمیزی چوب و وسایل چوبی همیشه یکی از دغدغه های اصلی رنگ کاران و حتی مردم عادی که تخصصی در رنگ آمیزی ندارند بوده و خواهد بود.

نکات خرید انواع رنگ مخصوص چوب
خرید رنگ چوب

همانطور که میدانید چوب و وسایل چوبی یکی از اجزای لاینفک زندگی ما میباشد. این روز ها در دکوراسیون خانه ها، اداره ها، فروشگاه ها و … از چوب برای جذابیت و گرم تر کردن محیط استفاده میکنند. همجنین اکثر مبلمان ها به جز مبلمان های اداری که عموما فلزی هستند از چوب تهیه شده اند که نوع چوب و اصالت چوب استفاده شده در آن ها قیمت ان ها را تعیین میکند.

پس همانطور که دیدید و صد در صد میدانید چوب یکی از عناصر اصلی زندگی ما میباشد.

برای خرید رنگ اکریلیک کلیک کنید.

چوب خام در نوع خود زیبایی های بسیاری دارد ولی ممکن است ماندگاری و طول عمر بالایی نداشته باشد و در طول گذر زمان توسط رطوبت و گرد و غبار آسیب های جدی ببیند و دیگر جذابیت ظاهری خود را نداشته باشد. یا حتی ممکن است مورد حمله حشراتی مثل موریانه قرار بگیرد و به مرور زمان نابود شود.

امروز در این مقاله میخواهیم روش های رنگ آمیزی چوب رو از ابتدا با شما در میون بذاریم و در هر مرحله تمام متریال و نوع های متفاوت رنگ  و ابزاری که میتوانید استفاده کنید رو به شما معرفی کنیم تا با تمام متریالی که برای رنگ آمیزی چوب استفاده میشود آشنا شوید و به صلاحدید خودتون تهیه نمایید و استفاده کنید.

مرحله اول رنگ آمیزی چوب

همیشه این رو بدانید که در اولین مراحل رنگ آمیزی هر سطحی ( چوب،دیوار، فلز و …) زیر سازی کار باید انجام بگیرد. در ابتدا ما در مورد چوب خام توضیح میدیم براتون که کار را از ابتدا پیش ببریم. چوب خام شما باید در ابتدا به صورت کامل یکدست و صاف باشد. برای اینکار میتوانید از سمباده های متفاوت تحت عنوان سمباده پشت پارچه ای که عموما به صورت رولی میباشد استفاده کنید و یا سمباده های پوست آب و یا برگی و یا از دستگاه سمباده برقی استفاده کنید.

ابتدا به خوبی سطح چوب رو سمباده کشی کنید تا سطح کار یکدست و صاف شود. اگر چوب شما فرورفتگی و یا زدگی و خوردگی داشت که به وضوح دیده میشد حتما باید آن را بتونه کنید. سوال خیلی از شما عزیزان این هست که بتونه رو چطوری درست کنیم و یا چه بتونه ای تهیه کنیم؟

اگر اهل درست کردن بتونه هستید خودتون و براتون کاری نداره باید بهتون بگم که چند مدل بتونه میتونید درست کنید . فقط یه نکته بسیار مهم قبل از ساختش بهتون بگم که شما حتما باید بتونه ای که میسازید رو به صورت همرنگی در بیارید.یعنی چی ؟ بتونه همرنگی به این معناست که اگر چوب شما قهوه ای رنگ هست باید سعی کنید رنگ بتونه ای که درست میکنید حتما نزدیک به قهوه ای باشد و گرنه در مراحل بعدی رنگ امیزی مخصوصا رنگ آمیزی با جوهر به مشکل بزرگی میخورید. اولین مدلش بتونه با پور مل هست.شما میتوانید پودر مل رو با روغن الیف مخصوص بتونه و مقدار کمی اب  ترکیب کنید  تا خمیر مورد نظرتون به دست بیاد. برای همرنگ کردن بتونه میتونید از پودر های معدنی استفاده کنید مثل اخرا، امرا، گلماش و …. تا بتونه شما همرنگ با رنگ چوبتون در بیاد.

نوع دیگر از بتونه ای که میتوانید درست کنید ترکیب خاک اره با چسب چوب میباشد که باز هم با استفاده از پودر ها میتوانید همرنگ کنید با سطح چوبتون. راه دیگری که دارید استفاده از بتونه های آماده هستش که ترجیحا از بتونه مخصوص چوب یا همان بتونه فوری استفاده کنید که هم زود خشک شود و سازگاری بیشتری با چوب داشته باشد. البته بتونه مخصوص چوب هم سفید رنگ هست و باید حتما با استفاده از پودر و یا نهایتا جوهر ها آن را همرنگ کنید .

شما از بتونه های آماده و معمولی ساختمان هم میتونید استفاده کنید ولی با توجه به تجربه ما این بتونه ها کیفیت لازم رو برای استفاده روی چوب ندارند.و پیشنهاد ما یکی از روش های بالا میباشد. بعد از انجام بتونه باید اجازه بدید به صورت کامل خشک شود و بعد از آن دوباره باید مرحله سمباده کشی رو انجام بدید تا سطح بتونه ای که کردید با ما بقی سطح چوب یکدست و صاف باشد تا بعد از رنگ آمیزی شاهد پستی و بلندی روی چوبتون نباشید.

نکته:هر مرحله ای که جلوتر میریم و صحبت از سمباده کشی میشه میتونید نوع سمبادتون رو چند شماره نرم تر کنید.یعنی اگر مرحله اول سمباده شما 120 بود بهتر است  در این مرحله از 220 استفاده کنید.

برای خرید رنگ چوب کلیک کنید

خب مرحله بعدی استفاده از زیر کار ها هستنش که با استفاده از آن ها چوب شما در اصطلاح سیر میشود و در مرحله رنگ آمیزی رنگ کمتری استفاده میکنید. زیر کار ها و در اصطلاح پرایمر های بسیاری برای این کار وجود دارد که الان قصد دارم انواع آن را معرفی کنم. این موضوع رو هم بگم که اکثر کسانی که این آموزش ها را به شما میدهند و یا مطالبی منتشر میکنند از دید یک رنگ کار چوب به قضیه نگاه میکنند ولی ما اینجا در بهفام کالا از دیدگاه های متفاوتی از جمله دیدگاه هنری که در اصل پتینه کار ها انجام میدهند 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل