اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104166278919146

ابزار های مورد نیاز برای نقاشی ساختمان

ابزارهای مورد نیاز برای نقاشی ساختمان

کد: 140104166278919146

https://bit.ly/3Ro9kNa

، (اخبار رسمی): امروز می‌خواهیم به صورت مختصر ابزار و وسایل مورد نیاز نقاشی ساختمان را به شما معرفی کنیم. می‌کوشیم این ابزار رو به ترتیب مراحل رنگ آمیزی ساختمان به شما معرفی کنیم.

ابزار های مورد نیاز برای نقاشی ساختمان
ابزار های مورد نیاز برای نقاشی ساختمان

سمباده

از ابزار مهم و معروف برای شروع رنگ آمیزی میتوان به سمباده ها اشاره کرد. این برگه ها زبر که در گرید ها و شماره های متفاوت به نسبت زبر بودن و نرم بودنشان به بازار عرضه شده‌اند یکی از ابزار های لازم و مهم نقاشی هستند. سمباده‌ها رو عموما یک مرحله قبل از رنگ آمیزی روی سطوحی که‌از قبل رنگ شده‌است استفاده می‌کنند تا خراش هایی روی سطح و رنگ قبلی ایجاد کند تا رنگ جدید به راحتی به سطح بچسبد و در اصطلاح لیز نخورد.

نکته:

  • شماره سمباده مورد نیاز این مرحله‌اگر سطح شما دیوار بود بهتر است ما بین 80 تا 150 باشد.
  • اگر سطح شما چوب بود بهتر است از شماره های 150 تا 400 استفاده کنید.
  • ولی اگر سطح شما گچی بود و رنگ نداشت نیاز به‌این کار نیست.
  • در ادامه مراحل بعدی رنگ آمیزی اگر سطح شما نیاز به بتونه و درزگیری داشت بعد از اینکه‌این کار را با بتونه مخصوص انجام دادید باید زمان بدید تا بتونه به طور کامل خشک شود و سپس روی سطحی که بتونه‌استفاده کردید رو به خوبی سمباده میکشید تا سطح مورد نظرتون با بقیه دیوار یکدست و صاف شود.

برای انجام این مرحله هم بهتر است از سمباده های زبر استفاده کنید (البته نه به زبری مرحله‌اول)

تا اینجا مهم ترین مراحلی که سمباده‌استفاده میشود رو خدمتتون عرض کردیم ولی به گفته بعضی از نقاشان حرفه‌ای و ممتاز این صنعت یک جای دیگه هم کاربرد داره.

شما زمانی که دیوار را رنگ آمیزی میکنید حداقل باید این کار را تا 3 بار تکرار نمیایید.و نکته‌ای که خیلی از اساتید روش تاکید دارند این هست که بین هر بار رنگ آمیزی بعد از خشک شدن اون لایه رنگ از سمباده نرم استفاده کنید و تمام سطح رو سمباده کنید تا سطحی یکدست و نرم داشته باشید. با رعایت این نکته متوجه میشید که‌اثر نهایی شما چقدر عالی و بی نظیر میشود.بهتر است برای این مرحله‌از سمباده 280 تا600 استفاده کنید.

کاردک و لیسه

یکی از ابزار های مهمی که در مراحل ابتدایی رنگ آمیزی استفاده میشود کاردک هست که به معرفی آن می‌پردازیم.

کاردک‌ها و لیسه‌ها ابزاری هستند متشکل از یک صفحه فلزی و دسته‌ای که به آن متصل است. این ابزار کاربردهای گوناگونی دارد که‌از مهم‌ترینش می‌توان به بتونه و ماستیک کردن دیوار ها و سطوح متفاوت اشاره کرد.

کاردک ها عموما در سایز های متفاوت ساخته میشوند تا بتوانند برای هر سطحی مناسب باشند و استفاده‌از آن ها راحت تر باشد. دسته‌این محصولات در بعضی از مدل ها از پلاستیک هست و در مدل های دیگر از چوب هست و اخیرا دسته دیگری هم به‌این خانواده‌اضافه شده‌است که به آن دسته تلفیقی میگویند که ترکیبی از چوب و پلاستیک است. جنس ورق فلز این کاردک ها با هم متفاوت هست. برخی از آن‌ها از ورق انعطاف پذیر ساخته شده‌اند و برخی دیگر از ورق سفت و محکم که کاربرد خودش را دارد.

از کاردک هایی که‌انعطاف پذیر تر هستند برای ماستیک کردن دیوار ها و بتونه کردن کنار درب ها و پنجره ها استفاده میشود و از کاردک هایی که سفت تر هستند و انعطاف پذیری کمی دارند برای تراشیدن و کندن و تمیز کاری استفاده میشود. نوعی دیگر از این کاردک ها در بازار موجود هست که‌از استیل ساخته میشوند و روکش مناسبی دارند و مورد تایید اداره بهداشت است تا از آن ها بتوانند در زمینه آشپزی استفاده کنند. پس حتما قبل از خرید از مناسب بودن کاردک برای استفاده در موارد آشپزی مطمئن شوید.

قلمو

قلمو ابزاری است نام آشنا برای تمامی عموم مردم جامعه، زیرا از زمان کودکی اکثر ما با قلمو برای رنگ آمیزی نقاشی‌های مثل آبرنگ و … کار کرده‌ایم و کم و بیش با این ابزار آشنا هستیم.

قلمو از زمان قدیم کاربرد های متفاوتی داشته‌است، کاربرد اصلی و قدیمی این محصول برای رنگ آمیزی دیوارها و سطوح مختلف بوده‌است و به مرور زمان برای مسائل دیگری  از جمله کارهای هنری و آشپزی و شرینی پزی و حتی نظافت استفاده شده‌است

غلطک

غلطک ها از زمان پیدایششون بسیار مورد استقبال مردم، نقاشان و هنرمندان قرار گرفتند زیرا بعد از آمدن این محصول کار نقاشی بسیار سرعت بالاتری پیدا کرد و همینطور خیلی راحت تر از دیگر وسایل نقاشی بود و حتی مردمی که مبتدی بودند در این امر با این وسیله به راحتی منزل خود را نقاشی میکردند. غلطک ها یا رولر ها به مرور زمان پیشرفت هایی هم داشتند و در مدل های متفاوت و اندازه های متفاوت به بازار عرضه شدند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]