اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104286304318711

مقایسه کاردانو و پولکادات: کدام یک بهتر است؟

کد: 140104286304318711

https://bit.ly/3PnmWXw

، (اخبار رسمی): تفاوت‌های کاردانو (Cardano) و پولکادات (Polkadot) را بر اساس مأموریت، معماری، توکنومیک، حاکمیت و سهولت استفاده برای توسعه‌دهندگان محصول بررسی خواهیم کرد.

این روزها سر و صدای زیادی پیرامون مقایسه پولکادات و کاردانو وجود دارد. هر دو دارای بلاکچین اختصاصی با ویژگی‌های پیشرفته هستند و همچنین هر دو از رقابای جدی اتریوم هستند، به شکلی که این دو پروژه را قاتلان اتریوم نامگذاری کرده‌اند.

در مقاله «مقایسه کاردانو و پولکادات»، تفاوت‌های کاردانو (Cardano) و پولکادات (Polkadot) را بر اساس مأموریت، معماری، توکنومیک، حاکمیت و سهولت استفاده برای توسعه‌دهندگان محصول بررسی خواهیم کرد. با این حال، قبل از مقایسه این دو، اجازه دهید این دو پروژه ارز دیجیتال را به صورت جداگانه تجزیه و تحلیل کنیم. با داموندمگ همراه باشید.

کاردانو چیست؟

جهت مقایسه کاردانو و پولکادات ابتدا پروژه ارز دیجیتال کاردانو (Cardano) را بررسی می‌کنیم. از آنجایی که در مقاله معرفی کاردانو در داموندمگ به طور گسترده به این موضوع پرداخته‌ایم، تنها موارد اصلی و کلی در این قسمت بررسی خواهد شد. کاردانو دارای یک بلاکچین اختصاصی است که از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. در نظر داشته باشید که بیت کوین از الگوریتم اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند. الگوریتم اثبات کار از نظر محاسباتی پیچیده است و نیازمند مصرف بسیار زیادی انرژی است و امروزه بیت‌کوین به‌‌اندازه یک کشور کوچک انرژی مصرف می‌کند. چنین مصرف بالایی دلیل بر این شده تا انتقادات زیادی به بیت‌کوین وارد شود، زیرا مصرف برق بالای شبکه بیت‌کوین موجب شده تا این شبکه مسئول انتشار گازهای گلخانه‌ای به اندازه کشور دانمارک باشد.

بنابر این، مکانیسم‌های اجماع اثبات سهام (PoS) که از انواع اعتبارسنجی‌ها استفاده می‌کنند، برای محیط زیست دوستانه‌تر هستند.

بنیانگذار کاردانو چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) در ابتدا یکی از بنیانگذاران اتریوم بود. در سپتامبر 2015، هاسکینسون کاردانو را به عنوان یک بلاکچین متن باز و غیرمتمرکز راه اندازی کرد. کاردانو یک بلاکچین نسل سوم است و تا سال 2021 شاهد رشد قابل توجهی در سرمایه گذاری بوده است.

برای درک بهتر نسل‌های مختلف بلاکچین باید بگوییم که، بیت کوین دارای فناوری بلاکچین نسل اول است. در حالی که بیت کوین قدرتمندترین ارز دیجیتال بازار است، قابلیت تراکنش محدودی دارد و با مشکل مقیاس پذیری مواجه است. از سوی دیگر، اتریوم دارای ویژگی‌های جدیدتر است که آن را در دسته بلاکچین نسل دوم قرار می‌دهد. قراردادهای هوشمند اتریوم به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت ایمن و خودکار معامله کنند.

کاردانو راه حل‌هایی برای مشکلات رایج در بلاکچین‌های نسل اول و دوم ارائه می‌دهد. بنابراین، در دسته بلاکچین نسل سوم قرار می‌گیرد. توسعه دهندگان کاردانو راه حل‌های ریاضی را برای غلبه بر برخی از آسیب‌‎پذیری‌ها و نواقص امنیتی بلاکچین کشف کردند. آنها با جدا کردن لایه‌های محاسباتی از لایه‌های حسابداری، بهره‌وری شبکه کاردانو را افزایش دادند و به سطحی از مقیاس‌پذیری رسیده‌اند که نه اتریوم و نه بیت‌کوین نمی‌توانند با آن رقابت کنند.

بنابراین، بیایید در این قسمت از مقایسه کاردانو و پولکادات ، نگاهی عمیق‌تر به برخی از این فناوری‌های نسل سوم در کاردانو داشته باشیم.

فناوری کاردانو

معماری و ساختار بلاکچین کاردانو دو لایه است:

1. لایه تسویه کاردانو (CSL)

لایه تسویه یا لایه پرداختی کاردانو (Cardano Settlement Layer) اولین لایه در معماری کد کاردانو است که در آن تراکنش‌های همتا به همتا انجام می‌شود. در واقع این لایه امکان ارسال و دریافت کوین ADA بین کاربران را فراهم می کند. برای نوشتن کد آن از زبان های برنامه نویسی Plutus و Marlowe استفاده می‌کنند. کاردانو همچنین از مکانیسم اجماع اوروبوروس (Ouroboros) استفاده می‌کند این مکانیسم با آنچه که نسل‌ های قبلی بلاکچین استفاده می‌کردند متفاوت است. اوروبوروس ضمن ارائه تضمین‌های امنیتی قابل اثبات، مصرف انرژی را در مقایسه با الگویتم اجماع اثبات کار (PoW) کاهش می‌دهد.

2. لایه محاسباتی کاردانو (CCL)

لایه تسویه حساب کاردانو (Cardano Computation Layer) هم اکنون بصورت کامل بر روی بلاکچین کاردانو طراحی و بهره برداری شده است. این لایه با اجرای قرارداهای هوشمند به کاربران کمک می‌کند توکن های روی شبکه کاردانو را به کیف پول مورد نظرشان ارسال کنند. CCL لایه دوم پلتفرم کاردانو است که شامل اطلاعاتی در مورد چگونگی انجام تراکنش ها است.

از آنجایی که این دو لایه جدا از هم باقی کار می‌کنند، قراردادهای هوشمند می‌توانند به طور مستقل و بدون تداخل با تراکنش‌های کوین ADA ، اجرا شوند.

چه چیزی کاردانو را متفاوت می کند؟

اولین ویژگی اختصاصی کاردانو، این است که از مکانیسم اجماع اثبات سهام اختصاصی خود، یعنی مکانیسم اجماع اوروبوروس (Ouroboros) استفاده می‌کند که آن را نسبت به سایر بلاک‌چین‌ها مانند بیت‌کوین که از الگوریتم POW استفاده می‌کنند، کارآمدتر و سبزتر (دوستدار محیط زیست) می‌کند.

دومین ویژگی متمایز کاردانو این است که کاردانو دو لایه دارد. در لایه تسویه معاملات با کوین ADA، انجام می‌شود و در لایه محاسباتی قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند و این لایه مانند بلاکچین اتریوم کار می‌کند. بنابراین، کاردانو یک جایگزین دولایه برای شبکه شلوغ اتریوم ارائه می‌دهد.

سومین ویژگی که کاردانو را با سایر ارزهای دیجیتال متمایز کرده است، زنجیره‌های جانبی کاردانو یا KMZ است که به کاربران این امکان را می‌دهند که از بلاکچین کاردانو به شبکه سایر ارزهای دیجیتال متصل شوند.

آخرین ویژگی منحصر به فرد کاردانو این است که، کاردانو از زبان برنامه نویسی پلوتوس (Plutus) برای توسعه قراردادهای هوشمند و زبان برنامه نویسی مارلو (Marlowe) برای سایر بخش‌ها استفاده می‌کند. همه این موارد یک رویکرد کاربرپسند را به ارمغان می‌آورند که کاردانو را برای کسب‌وکارها در دسترس‌تر می‌سازد.

مقیاس پذیری کاردانو

با افزایش تعداد ولیدیتورهای (validators) شبکه، مقیاس پذیری کاردانو نیز افزایش می‌یابد. چارلز هاسکینسون سیستم ایپوچ (Epochs) را طراحی کرد که در نهایت منجر به افزایش مقیاس‌پذیری کاردانو شد.

علاوه بر این، راه حل دو لایه‌ای کاردانو نیز به مقیاس پذیری کمک می‌کند. هدف اصلی کاردانو کاهش هزینه‌ها و غلبه بر مشکلات فضای ذخیره سازی است. این ویژگی ها به خصوص برای شرکت‌های بزرگتر جذاب هستند.

توسعه دهندگان بلاکچین کاردانو را به شکلی طراحی کرده‌اند که در آن اعتبارسنج‌ها فقط به دریافت و حفظ اطلاعات مربوط به تراکنش مورد نظر بپردازند. برای مثال زمانی که فردی قصد دارد مقداری آدا (ADA) برای فرد دیگری ارسال کند، ماینرهای اعتبار سنج فقط داده‌های مربوط به همان معامله را دریافت می‌کند و مانند بلاکچین بیت کوین، کل اطلاعات را لازم ندارند.

مقایسه کاردانو و اتریوم

کاردانو (ADA) پس از بیت کوین و اتریوم ایجاد شد، از این رو می‌توانست از خطاها و اشتباهات آن دو درس عبرت بگیرد و نقاط قوتشان را دنبال کند. چارلز هاسکینسون، کاردانو را نسل سوم ارز دیجیتال می‌نامد؛ به این معنی که امکانات و ویژگی‌هایی دارد که ارزهای دیجیتال قبلی در تلاش بودند تا این ویژگی‌ها را اعمال کنند.

اتریوم و کاردانو در نحوه کمک به کاربران خود در ساخت ابزارها و پروتکل ها مشابه هستند. با این حال، کاردانو پتانسیل مقیاس‌پذیری بهتر و امنیت پیشرفته‌ای دارد که احتمالا اتریوم هرگز به آن دست نخواهد یافت.

علاوه بر این، مکانیسم اجماع کاردانو اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های بسیار بیشتری در ثانیه (TPS) نسبت به اتریوم انجام شود.

آیا کاردانو اتریوم بعدی است؟

آیا استفاده گسترده از اتریوم به دلیل این ویژگی‌های مثبت که در کاردانو بیان شد ناگهان به کاردانو منتقل می‌شود؟ بعید است از آنجایی که هزاران کاربر بلاکچین از قبل با اتریوم آشنا هستند اما، کاردانو دارای مزایای چشمگیری است که می‌تواند در آینده جایگاه مناسبی را در بازار ارزهای دیجیتال کسب کند.

کاردانو خود را معادل اتریوم 2.0 و حتی جلوتر از اتریوم تشبیه می‌کند. اتریوم تا رسیدن به اپدیت بعدی خود و اجرای کامل پروژه اتریوم 2 فاصله زیادی دارد اما تکنولوژی کاردانو، با طراحی منحصر به فرد خود، در حال حاضر، در جایی است که اتریوم قصد دارد به آن برسد.

حال در این قسمت از مقایسه کاردانو و پولکادات ، پروژه ارز دیجیتال پولکادات را بررسی می‌کنیم.

پولکادات چیست؟

پولکادات (Polkadot) یک پروژه مربوط به بنیاد Web3 است که توسط گوین وود (Gavin Wood)، یکی دیگر از بنیانگذاران اتریوم در اکتبر سال 2017 شروع به کار کرد.. گوین وود در سراسر جهان به عنوان یک دانشمند برجسته در رشته کامپیوتر و برنامه‌نویسی شناخته می‌شود. بنیاد Web3 برای برهم زدن انحصار در نسل دوم اینترنت، ایجاد شد و به پروژه‌های فناورانه کمک می‌کند تا پیشرفت کنند.

در این بخش از مقایسه کاردانو و پولکادات ، احتمالاً متوجه شده‌اید که بنیانگذاران کاردانو و پولکادات هر دو از اعضای تیم اصلی اتریوم هستند.

بنیانگذاران پولکادات آن را یک بلاکچین نسل سوم می‌دانند. این پروتکل می‌تواند بلاکچین‌های زیادی را به یک شبکه جهانی متصل کند که کوین دات (DOT) به عنوان کوین اصلی این شبکه عمل می‌کند.

ساختار کدنویسی در شبکه پولکادات به شکلی است که کار برنامه نویسی برای توسعه برنامه‌های کاربردی را تا حد زیادی ساده می‌کند. پس، چه ویژگی‌هایی Polkadot را به یکی دیگر از قاتل‌های اتریوم تبدیل می‌کند؟ و آیا پولکادات می‌تواند توسعه بلاکچین را متحول کند؟

برخی پیش‌بینی‌ها تخمین می‌زنند که بلاکچین پولکادات در آینده می‌تواند بیش از 1000000تراکنش را در ثانیه پردازش کند. این عدد به توجه به ظرفیت فعلی اتریوم که تقریباً 30 تراکنش در ثانیه است، توانایی بالای شبکه پولکادات را به آسانی نمایش می‌دهد.

به دلیل زیرساخت‌های شبکه پولکادات، جای تعجب نیست که کسب‌وکارهای فین‌تک، چرا تمایل بیشتری به استفاده از این شبکه دارند.

ریلِی چین (Relay Chain) پولکادات

شبکه‌های بلاک چین فعلی به سبب عدم امکان تعامل بین آن‌ها، نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ریلی چین (Relay Chain)، بلاکچین اصلی پولکادات است که تمام بلاکچین های جانبی به آن متصل می‌شوند.

این بخش به عنوان قلب پولکادات شناخته می‌شود که مسئولیت امنیت شبکه و اجماع با بلاکچین‌‎های دیگر را بر عهده دارد. ریلی چین مرکز پولکادات است که قابلیت همکاری و امنیت بی عیب و نقص را برای محصولاتی که از شبکه پولکادات استفاده می‌کنند، تضمین می‌کند. این بلاکچین اصلی شامل پاراچین‌ها (parachains)، اپلیکیشن‌های کاربردی (dApps)، صرافی‌ها و سایر خدمات است.

پولکادات منحصربه‌فرد است زیرا شبکه‌ای از پاراچین‌ها را که خود بلاکچین‌های مجزا هستند، به وسیله ریلی چین با هم متصل می‌کند. با استفاده از این قابلیت پاراچین‌های پولکادات می‌توانند با دارایی‌های موجود در شبکه‌های خارجی مانند بیت کوین و اتریوم و پروتکل‌های محبوب دیفای در تعامل باشند.

همچنین، پروژه‌های ساخته شده بر روی پولکادات می‌توانند ابتدا روی شبکه کوساما (Kusama) به صورت آزمایشی فعالیت کنند تا شرایط واقعی را شبیه‌سازی کنند و قبل از راه‌اندازی، مشکلات موجود در پروژه را برطرف کنند.

در نهایت، مقیاس‌پذیری و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته پولکادات را به عنوان قوی‌ترین پلتفرم در بخش توسعه بلاکچین قرار داده است.

ریلی چین (Relay Chain)

ریلی چین بلاکچین اصلی پولکادات است که ولیدیتورها (اعتبارسنج‌‌ها) به منظور مشارکت در شبکه، توکن‌های DOT خود را در آن قرار می‌دهند. علاوه بر این، مکانیسم اعتبار سنجی ریلی چین، می‌تواند تراکنش با پاراچین‌ها را تأیید کند و اطلاعات را به سرعت با پاراچین‌ها رد و بدل کند.

پاراچین ها (Parachains)

پاراچین ها بلاکچین‌هایی هستند که در شبکه پولکادات به صورت موازی با ریلی چین در فعالیت‌اند. فعالیت موازی آنها پردازش تراکنش و مقیاس پذیری قابل توجهی را برای اکوسیستم پولکادات امکان‌پذیر می‌کند.

با توجه به اینکه انواع مختلف بلاکچین‌ها را داریم، پاراچین‌ها در پولکادات، با این هدف طراحی شده‌اند که این بلاکچین‌ها بتوانند باهم تعامل داشته باشند و دیتا و اطلاعات را میان هم به اشتراک بگذارند.

هر پاراچین یک بلاکچین جداگانه است که در شبکه پولکادات قرار دارد و همه شبکه‌های پاراچین راه‌اندازی شده بر روی شبکه پولکادات ملزم به دنباله‌روی از الگوریتم اجماع شبکه پولکادات هستند.

پل ها (Bridges)

یکی دیگر از اجزای مهم پولکادات پل‌های آن است. پاراچین ها می‌توانند با استفاده از پل‌ها با سایر شبکه‌های خارجی مانند بلاکچین بیت کوین و اتریوم ارتباط برقرار کنند.

قابلیت تعامل میان بلاکچین‌ها در شبکه پولکادات، امکان ارسال هر نوع داده یا دارایی را بین پاراچین‌ها فراهم می‌کند و باعث می‌شود کاربردها و برنامه‌های جدیدی به وجود بیایند.

مقایسه پولکادات و اتریوم

برای مقایسه کاردانو و پولکادات در بخش قبل کاردانو را با اتریوم مقایسه کردیم، اکنون به مقایسه پولکادات و اتریوم می‌پردازیم.

از آنجایی که پولکادات و اتریوم هر دو دارای اعضای موسس مشترکی هستند، بیایید ببینیم که تفاوت آنها چیست؟

اتریوم و پولکادات هردو جز برترین پروژه‌های ارز دیجیتال هستند و در لیست کوین‌های برتر دنیا بازار رمزارزها قرار دارند. اتریوم قدیمی‌تر از پولکادات است و در حال حاضر نیز وضعیت بهتری نسبت به آن دارد. اما پولکادات با ارائه خدمات جدید و نوآورانه و برطرف کردن مشکلات شبکه اتریوم، سعی دارد که خود را بیشتر از پیش در نزد کاربران مطرح کند.

هر دو پروژه ماموریت یکسانی دارند و توسعه dApp ها را دنبال می‌کنند. ابزار اصلی اتریوم قراردادهای هوشمند است و پولکادات بر کمک به توسعه دهندگان برای ساخت برنامه‌های کاربردی و ارتباط بلاکچین‌های مختلف با هم تمرکز دارد.

ساختار پاراچین پولکادات آن را بسیار سریعتر از اتریوم می‌کند. با این حال، باید منتظر راه‌اندازی کامل اتریوم 2 باشیم تا ببینیم اتریوم چگونه خود را برای رقابت با رقبای جدید به‌روز می‌کند.

مقایسه کاردانو و پولکادات (موارد مهم)

یک نکته جالب در مورد مقایسه کاردانو و پولکادات این است که رهبران هر پروژه دو از بنیانگذاران سابق اتریوم هستند. بنابراین، منطقی به نظر می‌رسد که هر دو پروژه به دنبال رفع کاستی‌هایی باشند که این افراد در اتریوم مشاهده می‌کنند.

ابتدا گاوین وود به تحقیق و توسعه علاقه مند بود. از سوی دیگر، هاسکینسون می‌خواست از فناوری نوآورانه اتریوم درآمدزایی کند و آن را به یک سازمان انتفاعی تبدیل کند. شباهتی که بین این دو نفر در زمان شروع پروژه بود، این بود که هم گاوین وود و هم چارلز هاسکینسون می‌خواستند مشکلات شبکه اتریوم را حل کنند. با این حال، آنها به روش‌های مختلف این کار را انجام دادند. در این قسمت به برخی از تفاوت‌ها اشاره شده است:

1. زیرساخت

کاردانو یک زیرساخت دو لایه دارد، در حالی که پولکادات چندین بلاکچین را به یک شبکه اصلی متصل می‌کند.

2. نقاط قوت

نقاط قوت پولکادات مقیاس‌پذیری و پایداری بسیار بالای آن است، در حالی که نقطه مثبت اصلی کاردانو سرعت تراکنش بالا همراه با کارمزد تراکنش کم (یا صفر) است.

3. هدف

کاردانو به دنبال ایجاد یک شبکه ارتقا یافته برای توسعه برنامه‌های کاربردی است، در حالی که پولکادات برای عملکرد بهتر بلاکچین‌ها و قابلیت همکاری بین بلاکچین‌ها تلاش می‌کند.

4. توکنومیک یا اقتصاد توکنی

عرضه توکن ADA تقریباً 45 میلیارد است، در حالی که توکن DOT دارای عرضه نامحدود است. با این حال، دارندگان DOT هر سال 10٪ از افزایش عرضه این توکن ضرر می‌کنند.

پاداش استیکینگ در کاردانو از پولکادات کمتر است و به چیزی حدود ۷.۳۱ درصد در سال می‌رسد؛ اما برخلاف دات، هیچ مقدار حداقلی برای استیکینگ آدا وجود ندارد. شما حتی در ازای ۲ واحد آدا که استیک کنید هم پاداش دریافت خواهید کرد.

بیش از ۷۰ درصد مشارکت‌کنندگان شبکه کاردانو، توکن‌هایشان را استیک می‌کنند. این بلاکچین بیشترین میزان توکن استیک شده در دنیای ارزهای دیجیتال را دارد.

در پایان می‌توان گفت که، پولکادات و کاردانو استراتژی‌های متفاوتی را برای درازمدت دنبال می‌کنند.

مقایسه کاردانو و پولکادات - کدام یک بهتر است؟

هنگام تعیین اینکه کدام ارز دیجیتال بهتر است، ترجیحات نویسنده به صورت ناخودآگاه وارد عمل می‌شود و تعیین ارز دیجیتال بهتر یک ادعای چالش برانگیز است. بنابر این در این قسمت به ارائه اطلاعات می‌پردازیم. تا بررسی این اطلاعات مقایسه کاردانو و پولکادات را انجام دهید.

پارامترهای مقایسهکاردانوپولکادات

نام ها

Cardano (کاردانو)

ADA (آدا)

Ethereum of Japan

Polkadot (پولکادات)

DOT (دات)

سال تاسیس20152017

توسعه یافته توسط چارلز هاسکینسون دکتر گاوین وود

توکنADADOT

محبوبیت ژاپن، آفریقا و سایر کشورهای در حال توسعه.عمدتا در چین

ساختار بلاکچین ساختار دو لایه‌ایتک لایه همراه با پاراچین‌ها

تعداد تراکنش در ثانیه250-10001000

کارمزد تراکنش (به دلار)0.20.5

پاداش استیکینگ5-7%6.5-15%

پولکادات یا کاردانو

هر دو به عنوان بلاکچین نسل سوم عملکرد خوبی دارند. طرفداران کاردانو معتقدند زیرساخت آن با طراحی دو لایه بهتر است، در حالی که طرفداران پولکادات اکوسیستم آن را برای توسعه دهندگان آسانتر می‌دانند.

پولکادات دارای ویژگی‌های فنی است که برخی آن را برتر از کاردانو می‌دانند. به عنوان مثال، هر دو از نسخه‌ای از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کنند، اما پولکادات شبکه‌ای از بلاکچین‌های متحد و چندگانه در یک شبکه دارد. این ویژگی زیرساخت آن را انعطاف پذیرتر می‌کند.

در حال حاضر پولکادات پروژه‌های بیشتری دارد، اما بسیاری بر این باورند که کاردانو دوستدار محیط زیست است. علاوه بر این، آنها فکر می‌کنند که کاردانو در بلندمدت از نظر عملکرد و زیرساخت انعطاف پذیرتر و پایدارتر است. بنابراین، آنها احساس می‌کنند که کاردانو این شانس را دارد که به بلاکچین همه‌کاره تبدیل شود.

نتیجه گیری مقایسه کاردانو و پولکادات

هدف هر دو ارز دیجیتال کاردانو و پولکادات ایجاد یک بلاکچین بزرگ و جامع با هزینه‌‎های ارزان تراکنش است. پولکادات در پیشرفت پروژه‌های فعلی خود از کاردانو پیشی گرفته است و کاردانو با اجازه دادن به کاربران خود برای پرداخت هزینه‌های تراکنش به وسیله همان توکنی که انتقال می دهند، یک برگ برنده مهم در دست دارد.

در پایان مقایسه کاردانو و پولکادات می‌توان گفت که کاردانو و پولکادات هنوز هم پروژه‌های نسبتا جدیدی هستند، بنابر این، نرخ پذیرش این رمزارزها توسط کاربران بسته به سرعت مدیریت چالش‌های پیش‌بینی نشده توسط هر پروژه متفاوت خواهد بود. هر دو شبکه سریع‌تر از اتریوم هستند، اما هنوز کاملاً به پذیرش جهانی نرسیده‌اند. علاوه بر این، برای رقابت با سیستم‌های پرداخت سنتی مانند ویزا (Visa) یا مستر کارت (Mastercard)، آنها باید سرعت تراکنش‌های خود را تا 5000 تراکنش در ثانیه افزایش دهند.

سوالات متداول

در حال حاضر کاردانو یا پولکادات کدام بهتر است؟

در زمان نگارش مقاله ارزش بازار کاردانو بیش از 2 برابر ارزش بازار پولکادات است. سابقه قیمت کاردانو در مقایسه با قیمت پولکادات، نشان دهنده ریسک کمتر کاردانو برای سرمایه گذاران دارد.

آیا پولکادات و کاردانو می توانند اتریوم را به چالش بکشند؟

ساختار بلاکچین کاردانو و پولکادات آن‌ها را بسیار سریعتر از اتریوم می‌کند. با این حال، باید منتظر راه‌اندازی کامل اتریوم 2 باشیم تا ببینیم اتریوم چگونه خود را برای رقابت با رقبای جدید به‌روز می‌کند.

کاردانو بخریم یا پولکادات؟

در حال حاضر پولکادات شرکای تجاری بیشتری دارد، اما برخی پیش بینی می‌کنند که کاردانو در بلندمدت از نظر عملکرد و رشد قیمت آینده بهتری دارد.

منبع

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه