اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105016310418518

اجرای استخر، سونا و جکوزی

کد: 140105016310418518

https://bit.ly/3cFdT5X

، قزوین , (اخبار رسمی): تاسیسات عمومی استخر شامل دیگ های آبگرم و منابع است. استخرهای تجاری عموماً شامل دوش‌ها، اتاق‌های سونا و جکوزی است. عموماً در این موارد از سیستم و تجهیزات مستقلی نظیر دیگ بخار، مبدل و … استفاده می‌شود.

اجرای استخر،سونا و جکوزی
اجرا استخر، سونا و جکوزی

موتورخانه استخر شامل دستگاه‌های زیر است

  • دیگ ابگرم
  • دیگ بخار
  • سختی گیر
  • فیلتر شنی
  • موگیر
  • مبدل‌های حرارتی
  • منابع انبساط
  • منابع کویلر
  • پمپ
  • دستگاه تزریق منابع شیمیایی
  • اصول کلی در ساخت استخر

تعداد شناگران در استخر

تعداد شناگران بایستی متناسب با وسعت استخر باشد. معمولاً برای هر یک نفر ۳ متر مکعب و یا ۲ متر مربع در نظر گرفته می‌شود.

جهت یابی استخر

جهت استخری که دارای دایو است. حتماً بایستی به طرف شمال باشد تا نور خورشید مزاحم چشم کسی که شیرجه می رود نشود. استخر و آفتاب‌گیر بایستی از طلوع تا غروب آفتاب در زیر تابش نور خورشید باشد.

جهت یابی استخر

جهت استخری که دارای دایو است، حتماً بایستی به طرف شمال باشد تا نور خورشید مزاحم چشم کسی که شیرجه می رود نشود. ا جرای استخر، آفتاب‌گیر بایستی از طلوع تا غروب آفتاب در زیر تابش نور خورشید باشد.

نور و روشنایی استخر

نور استخر باید کافی و طوری از بالا به آب بتابد که در سر تا سر استخر نور مناسب وجود داشته باشد. برای دید بهتر شناگران از چراغ‌های که در دیواره داخلی استخر نصب می شود. ولتاژ آن حدود ۱۲ ولت است، استفاده میشود.

دما استخر

درجه حرارت هوای استخرهای سرپوشیده باید حداقل دو درجه بالاتر از دمای آب باشد دمای مناسب برای آب استخر ۲۷-۲۶ درجه سانتیگراد است. برای تهویه هوای محل جایگاه تماشاچیان باید توجه خاصی مبذول شود.

دیواره استخر

دیواره‌های انتهایی استخر باید موازی باشند و با سطح آب زاویه ۹۰ درجه داشته و از جنس محکم و یکپارچه ساخته شده باشند. سطح دیواره تا عمق ۸۰ سانتی‌متری آب نباید لغزنده باشد. رعایت این اصل برگشت شناگران را بی خطر می سازد.
دیواره و کف استخر باید به وسیله کاشی و یا سرامیک برای شستشوی بهتر پوشانده شوند.

لبه‌های مخصوص استراحت

لبه یا فرورفتگی مخصوص استراحت که شناگران یا بازیکنان واترپلو در هنگام استراحت پای خود را درون آن می گذارند وجود این لبه ها در دیواره های طولی استخر مجاز است، اما نباید از عمق ۱۲۰ سانتیمتری آب پایین‌تر باشد. پهنای آنها می تواند از ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر باشد.

آب راه ها یا موج گیری های کنار استخر

آب راه‌ها یا موج گیرها را می توان در هر چهار دیواره استخر تعبیه کرد. نصب آن ها در دیواره های انتهایی باید طوری باشد که امکان اتصال صفحات زمان سنج های در فاصله ۳۰ سانتی متر بالای سطح آب وجود داشته باشد.
این آب راه‌ها باید با پنجره ای مشبک یا حفاظ پوشانده شود و مجهز به دریچه های مسدود کننده قابل تنظیم باشند تا سطح آب را ثابت نگه دارند.

لبه های استخر

لبه های استخر نسبت به سطوح اطراف آن باید کمی بر آمده و شیب آن به طرف داخل استخر باشد، تا آب‌هایی سطحی با برخورد به برآمدگی ها وارد استخر نشود.

حوضچه های آب کلر

حد فاصل بین رختکن و استخر و قبل از ورود به آن باید حوضچه آب کلر قرار داده شود که برای ضد عفونی کردن پاها استفاده شود.
در مسیرهای خروجی اصلی از سرویس هایی بهداشتی پاشویه با محلول کلر غلیظ (۳ درصد) تعبیه شود و استفاده از آن اجباری گردد.

انواع استخر و امکانات و تجهیزات آنها

استخر آموزشی

معمولاً در ابعاد ۸۸ و یا ۸۱۰ متر طوری طراحی و ساخته می شود که الگوهای آموزشی و یا ابزارهای کمک آموزشی در آن مد نظر باشد، مثلاً عمق آن حداکثر به ۱/۲.۰ متر و به صورت شیب دار به نحوی ساخته که لااقل یک ضلع استخر علاوه بر کم عمق بودن قسمتی از آن به صورت پلکان وارد استخر شده تا برای آن دسته از اشخاصی که از وارد شدن ناگهانی در آب وحشت دارند مناسب باشد.

عمق آب اینگونه استخرها قابل تنظیم است.

میله هایی استیل در اطراف دیواره ها و در قسمت سطح آب نصب شده که حدود ۱۰ سانتی متر با دیواره فاصله دارند که برای غوطه ور شدن و آموزش دست و پا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، عمق آب اینگونه استخرها قابل تنظیم است. جدای از میله استخرهای آموزشی لوازم کمک آموزشی نظیر: تخته شنا به ابعاد مختلف ، دوقلوی شنا، حلقه لاستیکی، بازوبند نجات، دماغ گیر، گوشی پای دولفینی (قورباغه)، و….که هر کدام موارد خاص خودش را دارد، برای افراد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

استخرهای تفریحی

در چنین استخرهایی بخش بزرگی از سطح آب (تا ۸۰ درصد) کمتر از ۷/۱ متر عمق دارد ناحیه عمیق در این نوع استخرها مناسب نصب تخته های شیرجه کوتاه (حداکثر تا یک متر) و نصب وسایل بازی مانند انواع سرسره، نصب موج افکن های مکانیکی و ورزش غواصی است. کف استخرهای تفریحی باید دارای شیب ملایم باشد و از ۷ درصد تجاوز نکند.

استخرهای قهرمانی

طول اینگونه استخرها ۳۳/۳۳ متر – ۲۵ متر – ۵۰ متر و عرض آن ۱۰-۲۱ متر متغیر است و عمق آن کمتر از ۱/۸۰ متر نیست اینگونه استخرها به دو صورت روباز یا سر پوشیده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

packageradiator

دپارتمان قهرمانی مفتخر است با در دست داشتن متخصصین لوله کشی استیل و جوش آرگون آماده خدمت رسانی در زمینه اجرای استخر سونا و جکوزی، اجرای کانال، لوله کشی استنلس استیل مناسب برای انواع کارخانجات مواد غذایی، صنایع شیمیایی و دارویی و بهداشتی با بهترین کیفیت ممکن در این صنعت تخصصی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]