اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109106849818518
در دسترس نیست

کانال از پیش عایق شده انتقال هوای iP

کانال از پیش عایق شده انتقال هوای iP

کد: 140109106849818518

، قزوین , (اخبار رسمی): نسل جدید کانال های از پیش عایق شده انتقال هوا عایق های حرارتی ساختمانی ضد حریق

کانال از پیش عایق شده انتقال هوای iP
اجرا کانال پیش عایق

در سیتسم های انتقال هوا ، امروزه در اکثر پروژه های بزرگ در سراسر جهان از کانال پیش عایق شده در استفاده می گردد و مشاوران تهویه مطبوع، این محصول را به عنوان جایگزین مناسب برای کانالهای سنتی گالوانیزه در پروژه ها پیشنهاد می کنند.
با توجه به اهمیت سیستمهای انتقال هوا در ساختمان به عنوان شاهرگ حیاتی سیستمهای تهویه مطبوع، قصد داریم دلایل موفقیت این محصول، ابهاماتی که بعضا مطرح می گردد.

چرا کانال از پیش عایق شده IP : این نوع کانال نسبت به کانالهای گالوانیزه محصولی جدید به شمار می آید. با این وجود این محصول توانسته است جایگاه در خور توجهی در صنعت تهویه پیدا کند که از دلایل آن می توان به چند مورد ذیل اشاره کرد.

کیفیت هوای داخل: مسیرانتقال هوا می بایستی هواره عاری از هرگونه آلودگی باشد روکش آلومینیوم و کیفیت چسب های مخصوص به کار رفته در کانال های پیش عایق شده باعث ایجاد هوای مطلوب داخل کانال شده و محصولی مناسب جهت استفاده در اتاق تمیز بیمارستان ها و آزمایشگاه ها است.

عایق صوتی، مقاومت در برابر اشعه UV، طول عمر و دوام را می توان از جمله دیگر مزایای این نوع کانال نام برد که در موفقیت این نوع محصول در صنعت تهویه مطبوع نقش بسزایی ایفا کرده است.

ابهامات مطرح شده در کانال های از پیش عایق شده

در این محصول چند مورد بسیار مهم که از نقاط قوت در کارآیی و عملکرد آن در سیستم های انتقال هوا است، می بایست در نظر گرفته شود که بعضا مواردی مطرح می گردد که باعث به وجود آمدن ابهام شده است. مقاومت در برابر حریق، چگالی و شکل پذیری از مهمترین آن ها است که توضیحاتی در خصوص روشن کردن موضوع و همچنین معیار تشخیص کیفیت کانال های از پیش عایق شده در ذیل ارایه می گردد.

مقاومت در برابر بخار آب و کندانس: همواره در سطح خارجی کانال های هوا در تابستان، به علت تفاوت دمایی در طرفین کانال و دمای نقطه شبنم هوا، بخار آب موجود در هوا تقطیر می شود. در کانال های از پیش عایق شده به علت ترکیب ضدآب عایق و ساختار یکپارچه این نوع کانال (یک لایه فوم و دو لایه روکش آلومینیوم)، باعث از بین رفتن کلی مشکل تقطیر آب می گردد.

هوابندی: ساختار یکنواخت کانال های از پیش عایق شده و استفاده از سه نوع چسب مخصوص در هنگام ساخت و اتصالات محکم با فلنچ های مخصوص،  برای فشارهای تا ۲۰۰۰ پاسکال ضریب اطمینان بسیار بالایی در خصوص هوا بندی فراهم می سازد.

عایق حرارتی: عایق کاری، اصلی ترین روش برای جلوگیری از اتلاف انرژی در کانال های انتقال هوا به شمار می رود. در کانال های از پیش عایق شده، از فوم  فشرده پلی اورتان یا فنولیک که عاری از هر گونه HCFC،CFC و مواد سمی و دوستدار محیط است، استفاده شده است که ضریب انتقال حرارت بسیار پایین، پوشش یکنواخت عایق در تمامی سطح کانال، مقاومت در برابر رطوبت و بخارآب و استفاده در گسترده دمای بسیار زیاد، از ویژگی های منحصر به فرد این ماده است.

مقاومت در برابر حریق: در زمان آتش سوزی مقاوم بودن مواد در برابر آتش از سه دیدگاه با در نظر گرفتن عنصر زمانی بررسی می شود که به شرح ذیل است:

  • مقاومت و استحکام در برابر آتش “R”
  • انتقال و نفوذ آتش و دود “E”
  • عایق حرارتی “I”

این سه مورد که به اختصار REI خوانده می شود مشخص کننده مقاوم بودن یک ماده در برابر آتش است. به طور کلی هر ماده ای با REI<15 مقاوم در برابر آتش در نظر گرفته می شود که بر حسب دقیقه است. کمترین عدد از بین سه مورد R،I،E، مشخص کننده استاندارد REI است. به عنوان مثال یک ماده با I=30، E=60، R=60، از نظر این استاندارد 30 دقیقه مقاوم در برابر آتش است.

شایان ذکر است که به علت ضریب انتقال حرارت بسیار بالای فولاد این عدد برای ورق های گالوانیزه کمتر از ۳ است که بر خلاف دیدگاه عامه، مقاوم در برابر آتش ناست. همچنین در خصوص استحکام و مقاومت کانال های گالوانیزه ذکر این نکته ضروری است که به علت ضریب انبساط طولی و سطحی در هنگام وقوع آتش سوزی و بالا رفتن لحظه درجه حرارت، این کانال ها از اتصالات خود باز خواهد شد و به علت وزن بالای خود موجب تخریب سقف های کاذب و دیوارهای داخلی می شود که خطر جانی برای افراد به دنبال دارد و همچنین عملیات نجات را با مشکل بیش روبرو خواهد کرد.

گواهینامه های معتبر بین المللی ذکر شده می توانند به عنوان منابع قابل اعتماد، در تشخیص کیفیت کانال های از پیش عایق شده در نظر گرفته شود. همچنین در خصوص کیفیت اجرای کانال های از پیش عایق شده ذکر این نکته ضروریست که این عملیات توسط افراد آموزش دیده تحت نظارت کارشناسان کارخانه سازنده و مطابق با استاندارد های ساخت، نصب و اجرا در این زمینه مانند استاندارد DW 144 انجام گیرد.

کاتالوگ کانال پیش عایق

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

packageradiator

دپارتمان قهرمانی مفتخر است با در دست داشتن متخصصین لوله کشی استیل و جوش آرگون آماده خدمت رسانی در زمینه اجرای استخر سونا و جکوزی، اجرای کانال، لوله کشی استنلس استیل مناسب برای انواع کارخانجات مواد غذایی، صنایع شیمیایی و دارویی و بهداشتی با بهترین کیفیت ممکن در این صنعت تخصصی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید