اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106076386018518

مقایسه کولرگازی اینورتر و معمولی، کدام بهتر است؟

کد: 140106076386018518

https://bit.ly/3cxjsUc

، قزوین , (اخبار رسمی): کولر گازی شامل کمپرسور و کندانسور، با عنوان یونیت خارجی است که در بیرون از ساختمان نصب می‌شود و اواپراتور یا همان واحد تبخیر در داخل یونیت داخلی قرار دارد که درون ساختمان جای می گیرد.

مقایسه کولرگازی اینورتر و معمولی، کدام بهتر است؟
خرید کولر گاژی

اساس کار کولرگازی ها

به این صورت است که گرما را از محیط اطراف گرفته و در اواپراتور کولر با تبخیر مایع مبرد، آن را به هوای مطبوع و خنک تبدیل می کندبه این صورت است که گرما را از محیط اطراف گرفته و در اواپراتور کولر با تبخیر مایع مبرد، آن را به هوای مطبوع و خنک تبدیل می کند.

برای جلوگیری از نوسانات دما ، یونیت اینورتر دما را به صورت دقیق کنترل می کند و پس از اینکه به دمای تنظیم شده برسد ، جریان را تنظیم می کند.

مدل اینورتر تا ۶۰% به صرفه جویی در مصرف برق کمک می کند. این نوع کولرگازی به خاطر ابعاد کوچک و جاگیری کم در محیط، همچنین به کاربردن آلیاژ و جنس مناسب، وزن سبک و مناسبی دارد و جز پرفروش ترین محبوب ترین کولرگازی های موجود در بازار است. در کولرگازی از گازهای مخصوص تبرید که به آن مبرد می گویند، استفاده می شود.
اسپیلت گازی دیواری گرین در مدل‌های اینورتر اینورتر، on/off، حاره ای و پیستونی (نوع کمپرسور ) تولید می شوند و براساس مناطق مختلف آب و هوایی صورت گرفته است.

محاسبه بصورت تقریبی و صرفاً برای آپارتمان‌های مسکونی با شرایط آب و هوایی مانند تهران و با فاصله سقف تا کف ۲.۸ متر، بدون تجمع و افزایش گرمای نهان و بدون استفاده از روشنایی شدید یا تجهیزات الکتریکی پرمصرف و همچنین بدون نمای شیشه یا ضلع شیشه ای خصوصاً در سمت غرب فضای مورد نظر ارائه گردیده است.

در مقایسه کولر گازی ON/OFF یا معمولی با کولر گازی اینورتر از لحاظ برق مصرفی تفاوت زیادی دارند. با توجه به پیشرفته بودن کولر گازی اینورتر ، حدود یک دهم مصرف برق را کاهش خواهد داد.
با استفاده از کول گازی اینورتر می توانید صرفه جویی بسیار بالایی در مصرف برق داشته باشید، برای اینکه این نکته را به راحتی درک کنید یک مثال ساده می زنیم: اگر ماهانه ۵۰۰ هزار تومان فیش برق را پرداخت میکردید با کولر گازی اینورتر به ۵۰ هزار تومان خواهد رسید.

اما تفاوت دوم این دو نوع کولر گازی طول عمر انهاست. چون کولر گازی اینورتر با سرعت مناسبی کار می کنند و برای خنک کردن دمای محیط نیاز به استارت زدن مجدد ندارند پس طول عمر بیشتری خواهند داشت.

یکی از اصلی ترین تفاوت این کولرها در این مورد است که کولر گازی های اینورتر هنگامی که شروع به کار می کنند و بعد از اینکه محیط به دمای موردنظر رسید دورموتور را کندتر می کنند. در صورتی که کولر گازی معمولی با یک سرعت استارت می زند و همانگونه با همان سرعت ادامه می دهند تا زمانی که بخواهید خاموش کنید. همین امر روشن و خاموش مداوم کولر گازی معمولی به صورت متوالی باعث سر و صدای زیادی بر خلاف کولر گازی اینورتر می شود.

درست است که هزینه ی خرید کولر گازی اینورتر نسبت به کولر گازی معمولی بیشتر است اما مزایایی که کولر گازی اینورتر در اختیار شما می گذارد هم بیشتر است و با پرداخت هزینه های چند ماه برق این تفاوت هزینه جبران می شود.
در مورد گاز مصرفی، کولر گازی معمولی از گاز R22 و در کولر گازی اینورتر از گاز R410 استفاده می کند که نسبت به گاز R22 سریع تر و خنک تر می کند، همچنین با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد.

در کولر گازی معمولی از کمپرسور دور ثابت استفاده شده است و اما در کولر گازی اینورتر از نوع دور متغیر است که همین کمپرسور باعث می شود که کولر گازی اینورت فقط با کند و تند کردن دور موتور، سرمایش یکنواختی را در محیط به وجود می آورد.
در کولر گازی معمولی با رسیدن دمای محیط به دمای مدنظر موتور کولر به صورت خودکار می شود و بعد از مدتی که دمای محیط دوباره بالا می رود کمپرسور مجدد روشن می شود و همین امر موجب افزایش هزینه برق و کاهش عمر کمپرسور می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

packageradiator

دپارتمان قهرمانی مفتخر است با در دست داشتن متخصصین لوله کشی استیل و جوش آرگون آماده خدمت رسانی در زمینه اجرای استخر سونا و جکوزی، اجرای کانال، لوله کشی استنلس استیل مناسب برای انواع کارخانجات مواد غذایی، صنایع شیمیایی و دارویی و بهداشتی با بهترین کیفیت ممکن در این صنعت تخصصی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]