اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109056840118518
در دسترس نیست

انواع استخر و امکانات و تجهیزات آنها

انواع استخر و امکانات و تجهیزات آنها

کد: 140109056840118518

، قزوین , (اخبار رسمی): تاسیسات عمومی استخر شامل دیگ های آبگرم و منابع است. استخرهای تجاری عموماً شامل دوش‌ها، اتاق‌های سونا و جکوزی می باشد. عموماً در این موارد از سیستم و تجهیزات مستقلی نظیر دیگ بخار، مبدل و … استفاده می شود.

انواع استخر و امکانات و تجهیزات آنها
انواع استخر و امکانات و تجهیزات آنها

استخر آموزشی

معمولاً در ابعاد ۸۸ و یا ۸۱۰ متر طوری طراحی و ساخته می شود که الگوهای آموزشی و یا ابزارهای کمک آموزشی در آن مد نظر باشد، مثلاً عمق آن حداکثر به ۱/۲.۰ متر و به صورت شیب دار به نحوی ساخته که لااقل یک ضلع استخر علاوه بر کم عمق بودن قسمتی از آن به صورت پلکان وارد استخر شده تا برای آن دسته از اشخاصی که از وارد شدن ناگهانی در آب وحشت دارند مناسب باشد.

عمق آب اینگونه استخرها قابل تنظیم است.

میله هایی استیل در اطراف دیواره ها و در قسمت سطح آب نصب شده که حدود ۱۰ سانتی متر با دیواره فاصله دارند که برای غوطه ور شدن و آموزش دست و پا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، عمق آب اینگونه استخرها قابل تنظیم است. جدای از میله استخرهای آموزشی لوازم کمک آموزشی نظیر: تخته شنا به ابعاد مختلف ، دوقلوی شنا، حلقه لاستیکی ، کمربند نجات، بازوبند نجات، دماغ گیر، گوشی پای دولفینی (قورباغه)، و….که هر کدام موارد خاص خودش را دارد، برای افراد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد .

استخرهای تفریحی

در چنین استخرهایی بخش بزرگی از سطح آب (تا ۸۰ درصد) کمتر از ۷/۱ متر عمق دارد ناحیه عمیق در این نوع استخرها مناسب نصب تخته های شیرجه کوتاه (حداکثر تا یک متر) و نصب وسایل بازی مانند انواع سرسره، نصب موج افکن های مکانیکی و ورزش غواصی می باشد. کف استخرهای تفریحی باید دارای شیب ملایم باشد و از ۷ درصد تجاوز نکند.

استخرهای قهرمانی

طول اینگونه استخرها ۳۳/۳۳ متر – ۲۵ متر – ۵۰ متر و عرض آن ۱۰-۲۱ متر متغیر است و عمق آن کمتر از ۱/۸۰ متر نیست اینگونه استخرها به دو صورت روباز یا سر پوشیده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

طول اینگونه استخرها ۳۳/۳۳ متر – ۲۵ متر – ۵۰ متر و عرض آن ۱۰-۲۱ متر متغیر است و عمق آن کمتر از ۱/۸۰ متر نیست اینگونه استخرها به دو صورت روباز یا سر پوشیده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

طناب های خط

تعداد خطوط شنا (لاین) بسته به عرض استخر بین ۶تا۸ خط متغیر است، این خطوط به وسیله طنابی که دو سر آن با قلابهایی به دیواره استخر وصل است در طول استخر کشیده می شود روی طناب اجسام غوطه ور دو انتهای طناب با رنگ سایر قسمتها متفاوت است. عرض هر خط شنا باید ۲/۵ متر باشد. • قطر این شناورها ممکن است از ۵ تا ۱۵ سانتیمتر باشد در بین هر دو خط نباید بیش از یک رشته طناب وجود داشته باشد

خطوط کف استخر

باید از رنگ تیره بوده و درست در مرکز یا وسط هرخط استخر کشیده شده باشد. پهنای آن حداقل ۲۰ و حداکثر۳۰ سانتی متر است و طول آن در استخرهای ۵۰ متری ، ۴۶ مترو در استخرهای ۲۵ متری ، ۲۱ متراست  خطوط کف استخر باید در فاصله ۲ متری دیواره استخر پایان یابند.

دپارتمان قهرمانی مفتخر است با در دست داشتن متخصصین لوله کشی استیل و جوش آرگون آماده خدمت رسانی در زمینه لوله کشی استنلس استیل مناسب برای انواع کارخانجات مواد غذایی، صنایع شیمیایی و دارویی و بهداشتی با بهترین کیفیت ممکن در این صنعت تخصصی می باشد، کافیست برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه این سرویس در دپارتمان قهرمانی با شماره تماس های مجموعه در ارتباط باشید: ۰۲۸۹۱۰۰۵۱۹۱

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

packageradiator

دپارتمان قهرمانی مفتخر است با در دست داشتن متخصصین لوله کشی استیل و جوش آرگون آماده خدمت رسانی در زمینه اجرای استخر سونا و جکوزی، اجرای کانال، لوله کشی استنلس استیل مناسب برای انواع کارخانجات مواد غذایی، صنایع شیمیایی و دارویی و بهداشتی با بهترین کیفیت ممکن در این صنعت تخصصی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مکان‌های ورزشی | تجهیزات ورزشی