اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107046542718518

چیلر، مینی چیلر چیست ؟

خرید و لیست قیمت چیلر

کد: 140107046542718518

https://bit.ly/3flGKNV

، قزوین , (اخبار رسمی): دپارتمان قهرمانی مفتخر است با در دست داشتن متخصصین لوله کشی استیل و جوش آرگون آماده خدمت رسانی در زمینه لوله کشی استنلس استیل مناسب برای انواع کارخانجات مواد غذایی، صنایع شیمیایی و دارویی و بهداشتی با بهترین کیفیت ممکن در این صنعت تخصصی می باشد.

خرید و لیست قیمت چیلر
خرید چیلر

حرارت را از مایع (معمولاً آب) بر اساس سیکل تبرید تراکم بخار یا جذبی می‌زداید.از این مایع برای خنک کاری هواسازها، فن کویل ها و هوا استفاده شود.جهت خنک کاری آب از جریان بواسطه گردش درون یک مبدل حرارتی استفاده می شوند.در اصل چیلر گرما را از محیطی گرفته و به محیط دیگری منتقل می کند.حرارتی که از مایع جذب شده یا باید به محیط خارج دفع شود یا برای کارایی‌های بالاتر برایمقاصد گرمایی استفاده شود

کاربرد چیلر

از آب سردِ تولیدی در چیلر می توان به کمک فن کویل ها و یا هواسازها، فضای داخلی هرساختمانی را خنک کرد  چیلرها از مهمترین تجهیزات سرمایشی و تولید برودت در ساختمان هاو کارخانه های صنعتی به حساب می آیند. و یا از آن در ماشین آلات صنعتی و انواع فرایندهایتولید که به خنک کاری نیاز دارند، استفاده نمود.در ساختمان های مسکونی و اداری از یونیت هایی به اسم فن کویل، بر اساس فضای موجود، جهت ایجاد سرمایش و گرمایش محیط استفاده می کنند.

کمپرسور چیلر و مینی چیلر ار چه لحاظ تفاوت دارند.

از کمپرسور مدل اسکرال در مینی چیلرها به دلیل تناژ کم استفاده می شود، که هم راندمان بالایی دارند و هم دارای طول عمر زیادی هستند. کمپرسور اسکرال از شرکت های معروفی مثل کوپلند و دانفوس وارد ایران می شوند. کندانسور چیلرها هم از نوع آب خنک هستند که از طریق آب برج خنک کننده، خنک کاری مس شوند و یا دارای کندانسور هوا خنک می باشند که به وسیله فن خنک می شود. اما مینی چیلرها اکثرا توسط کندانسور هواخنک کار می کنند. (وظیفه ی خنک کردن مبرد بر عهده ی کندانسوری است که در مدار، بعد از کمپرسور قرار میگیرد و با گرفتن حرارت مبرد و تغییر فاز دادن مبرد از حالت گاز به حالت مایع را انجام می دهد) در چیلر تراکمی هوا خنک و مینی چیلر، مصرف آب وجود ندارد چون به برج خنک کننده احتیاجی ندارد.

از لحاظ قطعاتی که در چیلر و مینی چیلر به کار رفته است باید گفت که این قطعه ها بسیار شبیه به هم هستند، فقط در چیلر منبع  انبساط و پمپ آب سر جداگانه از چیلر نصب می شود در صورتی که در مینی چیلر به صورت یک پک کامل درون خود دستگاه قرار میگیرد. توان خنک کاری یا همان تناژ تبرید در مینی چیلر برای ظرفیت هایی تا ۱۰ تن تبرید مناسب است، اما تناژ تبرید چیلرها عموما از ۱۰ تن به بالا شروع می شود. در ساختمان های تجاری و اداری با متراژ بزرگ از چیلر برای سرمایش و در صنایع نیمه سنگین و سبک برای اینکه تجهیزات را خنک کنند از مینی چیلر و در صنایع سنگین برای خنک کاری از چیلر  استفاده می شود. در ساختمان هایی که متراژ کم تا متوسط دارند از مینی چیلر  استفاده می شود.

چگونگی اتصال مینی چیلر و چیلر به فن کویل های درون ساختمان به این صورت است.

فن کویل، ذهمان طور که از نامش مشخص است از یک فن و یک کویل (از جنس مس) ساخته شده است. کویل از یک لوله مسی با خم های زیاد تشکیل شده، به این دلیل لوله ها را مسی نتخاب می کنند چون ضریب انتقال حرارت بالایی دارد وقتی که آب داغ درون آن جریان می یابد بدنه بیرونی گرم می شود و هنگامی که آب سرد در جریان است بدنه سرد می شود. هنگامی که فن شروع به کار کند هوای خنک یا گرم اطراف لوله ها را به محیط هدایت می کند. برای خنک کردن آب رف به فن کویل از چیلر و مینی چیلر استفاده می شود و برای گرم کردن آب از پکیج دیوار و یا زمینی یا موتورخانه می توان استفاده کرد.

استفاده از مینی چیلر چه مزایایی دارد؟

حسن و مزیتی که مینی چیلر برای کاربران خود به ارمغان می آورد.این است که در هر اتاق به طور دلخواه می توان  فن کوبل را خاموش و یا روشن کرد و بدون اینکه در کار کرد بقیه فن کویل ها اثر بگذارد، می شود دمای هوای اتاق خود را به صورت مجزا تنظیم کرد.
از بهترین مزایای مینی چیلر می شود به قابل کنترل بودن آن برای اعضای مصرف کننده اشاره کرد. قیمت مینی چیلر ها در مقایسه با قیمت چیلر صنعتی و چیلر های خانگی برای مصرف کنندگان بسیار به صرفه و اقتصادی می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

packageradiator

دپارتمان قهرمانی مفتخر است با در دست داشتن متخصصین لوله کشی استیل و جوش آرگون آماده خدمت رسانی در زمینه اجرای استخر سونا و جکوزی، اجرای کانال، لوله کشی استنلس استیل مناسب برای انواع کارخانجات مواد غذایی، صنایع شیمیایی و دارویی و بهداشتی با بهترین کیفیت ممکن در این صنعت تخصصی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | علم و آموزش