اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105156338119146

پوست پرتقالی شدن یا دون دون شدن رنگ

پوست پرتقالی شدن یا دون دون شدن رنگ

کد: 140105156338119146

https://bit.ly/3JDXtqM

، (اخبار رسمی): رنگ آمیزی ساختمان قلق های خاص خودش رو داره و قواعد اصولی است که باید آن ها را رعایت کرد تا رنگ به خوبی و به بهترین شکل ممکن یعنی صاف و یکدست روی دیوار اجرا شود.

پوست پرتقالی شدن یا دون دون شدن رنگ
پوست پرتقالی شدن یا دون دون شدن رنگ

یکی از مسائلی و مشکلاتی که در رنگ آمیزی اتفاق می‌افتد و معمولا هم پر تکرار است دون دون شدن رنگ و یا در اصطلاح پوست پرتقالی شدن رنگ نهایی را دیوار است.

قطعا هیچ چیز نا امید کننده تر از خراب شدن اثری که کلی راش وقت گذاشته شده و انرژی برده نیست. امراز تو این مقاله میخوایم عوامل و دلایلی که باعث می‌شود رنگ پوست پرتقالی بشه را بررسی کنیم.

غلظت رنگ

غلظت رنگ یکی از فاکتور های بسیار مهم است که نه تنها باعث پوست پرتقالی شدن رنگ می‌شود بلکه باعث مشکلات بسیار زیاد دیگری هم در سطح کار می‌شود. غلظت رنگ نهایی برای استفاده رای دیوار یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهای رنگ آمیزی است.

در ابتدا شما باید ببینید با چه وسیله ای میخواهید رنگ آمیزیتون را انجام بدید. به عنوان مثال غلطک یا قلمو و یا پیستوله و ایرلس. برای کار کردن با هر کدام از این وسایل شما نیاز دارید تا رنگ را به غلظت خاصی در آورید، به عنوان مثال برای کار با پیستوله و یا ایرلس نیاز است که رنگ رقیق تر از حالتی که با غلطک و قلمو کار میکنید در بیاید.

اگر رنگ غلیظ تر از حد خودش باشد احتمال پوست پرتقالی شدن سطحتان است، اگر رنگتان بیش از اندازه غلیظ است و در حال اجرا استید و رنگه رای دیوار هنوز خیس است با غلطکتان چندین بار رای آن پرداخت کنید تا یکدست و یک سطح شود.

دمای محیط

دما عامله مهمی برای رنگ آمیزی سطح است، دمای مناسب رنگ آمیزی بین 4 تا 28 درجه سانتیگراد است، اگر دمای محیط پایین تر از حد معمول باشد رنگ ممکن است حالت دون دون و یا همان پوست پرتقالی در بیاید زیرا راند خشکایی آن به مشکل میخوره و سطح کار صاف و یکدست نمیشود، و از طرفی هم در دمای بالا رنگ بسیار زود خشک میشود و زمان پرداخت کافی را ندارید و ممکن است برخی جاها رنگ بیشتری داشته باشد و بعضی جاها رنگ کمتری.

سعی کنید در محیطی رنگ آمیزی انجام دهید که دمای مناسبی داشته باشد.

غلطک

نوع غلطک هم تاثیر بسزایی در یکدست و صاف در اومدن رنگ نهایی دارد. برخی غلطک ها برای بعضی رنگ ها مناسب نیستند به عنوان مثال رنگ های راغنی را بهتر است توسط غلطک های پرز کوتاه و فشرده زده شود و برای رنگ های اکریلیک و پلاستیک غلطک های پرز بلند استفاده شود. غلطک هایی که چندین بار از آن ها استفاده شده است و پرزهای آن کمی رفته است ممکن است سطح کار را کمی دون دون کند و یه صورت صاف و یکدست رنگ را در نمیآورد و بهتر است از غلطک های سالم و تازه نفس استفاده کنید.

تنظیم نبودن پیستوله و یا استفاده از پیستوله اشتباه

همانطور که میدانید پیستوله زمانی رنگ را خوب میپاشد رای سطح و یکدست در میاره که نسبت مناسبی از باد و رنگ را با هم بپاشد. زمانی که این اتفاق نمیفته رنگ به صورت نتا منظم رای سطح پاشیده می‌شود و باعث دون دون شدن رنگ رایه کار می‌شود.

همچنین اگه سری پیستوله را به سطح کار زیادی نزدیک نگه دارید باعث شره رنگ می‌شود و همینطور اگه دور نگه دارید باعث می‌شود قبل از رسیدن به سطح خشک شود و هماهنگی بسیار بدی بین مولکول های رنگ بوجود بیاید.

بهترین فاصله پیستوله از سطح 20 الی 35 سانتیمتر است.

تمیز نبودن سطح

یکی از عوامل بسیار مهم در رنگ آمیزی تمیز بودن سطح است. سطح زمانی که تمیز نباشد مشکلات متعددی رای کار ایجاد میکند. یکی از این مشکلات دون دون شدن رنگ است. از مشکلات دیگر ریختن رنگ و واینستادن رای سطح است. بهتر از قبل از رنگ آمیزی حتما تمام سطح را به صورت کامل تمیز کنید تا رنگ به راحتی به سطح کار بچسبد.

راه حل برطرف کردن دون دون شدن رنگ

  • دون دون شدن و یا پوست پرتقالی شدن سطح رنگ مشکلی بدون راه حل نیست که نشود برطرف کرد.
  • زمانی که سطح کاره شما دون دون شد به وسیله یک سمباده خیلی نرم (به عنوان مثال: شماره 1500 تا 2500) رای سطح بکشید تا زیری و یا پستی بلندی های رنگ را برطرف کنه و سطح را صاف کند به صورت کامل.
  • دقت کنید از سمباده زبر در این مرحله اصلا استفاده نکنید. زیرا باعث ایجاد خط و خش رای سطح کارتان میشود و مجددا ناچار به رنگ آمیزی سطح میشوید.
  • فوت کوزه گری: عموما برای رنگ آمیزی سطح نیاز به سه دست رنگ آمیزی است.
  • برای صاف و صیقلی بودن سطح بهتر است بین هر دست رنگ آمیزی یک سمباده نرم به سطح بکشید (دقت کنید! نرم) و سپس لایه بعدی را اجرا کنید. با این تکنیک بعد از اجرای سومین لایه یکی از صاف ترین و بهترین رنگ های اجرا شده را شاهد هستید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان