اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106036375418018

بگ فیلتر یا غبارگیر صنعتی چیست؟

کد: 140106036375418018

https://bit.ly/3dJaQtJ

، اصفهان , (اخبار رسمی): بگ فیلتر غبارگیر به عنوان یک سیستم غبارگیر صنعتی در شرکت‌های بزرگ و کوچک صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد

بگ فیلتر یا غبارگیر صنعتی چیست؟
بگ فیلتر یا غبارگیر صنعتی چیست؟

وظیفه این دستگاه جداسازی ذرات جامد از گازهای خروجی به‌وسیله فیلترها است. گردوغبار جذب فیلتر شده و هوای تازه توسط جریان هوای معکوس به بیرون هدایت می‌شود.

بگ فیلتر غبارگیر به عنوان یک سیستم غبارگیر صنعتی در شرکت های بزرگ و کوچک صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. آلودگی هوا در سال های اخیر به دلیل افزایش کارخانه جات بسیار بیشتر از قبل شده است. با استفاده از غبارگیر صنعتی به راحتی می‌توان گرد و غبار تولید شده توسط کارخانه جات را کنترل کرده و از ورود آن به هوای محیط جلوگیری کرد. بگ فیلتر طوری طراحی شده که مکانیسم نسبتا ساده ای داشته اما کار بسیار مهمی را انجام می دهد.

آشنایی با نحوه عملکرد بگ فیلتر یا غبارگیر

بگ فیلتر غبارگیر از یک محفظه تشکیل شده که قسمت انتهایی این محفظه حالت مخروطی دارد. درون این محفظه کیسه هایی قرار داده شده است. این کیسه ها وظیفه دارند هوای ورودی توسط فن سانتریفیوژ ( هواکش گریز از مرکز ) را تصفیه کنند. زمانی که هوا از داخل بگ فیلتر عبور می کند، گرد و غبار و هر نوع ریزگرد دیگری که درون هوا وجود داشته باشد، حذف می شود و هوای پاک و سالم از خروجی به بیرون هدایت می شود.

روش های کاربردی برای تمیز کردن فیلترهای غبارگیر

فیلترهای غبارگیر صنعتی را به روش های مختلفی می توان تمیز کرد. هر کدام از این روش ها دارای مزایای منحصر به فردی هستند، بدین ترتیب بر اساس شرایط موجود باید از روش مناسب برای تمیز کردن فیلترهای غبارگیر استفاده کرد. از بهترین و کاربردی ترین این روش ها می توان به مکانیکی یا لرزشی  mechanical shaking، هوای معکوس reverse air، پالس جت pulse jet و... اشاره کرد.

نحوه کار بگ فیلتر

وظیفه این دستگاه جداسازی ذرات جامد از گازهای خروجی به‌وسیله فیلترها است. گردوغبار جذب فیلتر شده و هوای تازه توسط جریان هوای معکوس به بیرون هدایت می‌شود.

هنگامی که هوا و گازهای حاوی گرد و غبار از یک لایه پارچه یا نمدی عبور می کنند، عمل سوسپانسیون باعث شده ذرات از آن عبور کند و در کیسه و قیف انتهایی ته نشین شوند.

اگر محیط برای جریان هوا و حراکت دادن گاز حاوی دود و گرد و غبار ، دارای قدرت و پتانسیل کافی نباشد، از یک هواکش صنعتی یا فن سانتریفیوژ به عنوان فن غبارگیر در کنار دستگاه استفاده می شود.

بگ فیلتر غبارگیر از چه اجزایی تشکیل شده است؟

بگ فیلتر غبارگیر از اجزای مختلفی تشکیل شده که هر کدام از آنها وظایفی بر عهده دارند. چنانچه هر کدام از این اجزا وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، عملیات تصفیه هوای آلوده نیز به بهترین شکل ممکن انجام می شود. از جمله مهمترین اجزای غبارگیر صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • محفظه اصلی یا همان پوسته
  • فیلترهای کیسه ای که گرد و غبار را به خود می گیرند
  • کمپرسور هوا
  • سیستم مورد استفاده برای تخلیه غبار
  • سیستم کاربردی برای رفع آلودگی فیلترها
  • فیلترهای کیسه ای

کاربرد های بگ فیلتر کدامند؟

استفاده از غبارگیر صنعتی در شرکت های صنعتی بسیار زیادی مرسوم می باشد. معمولا کارخانه جاتی که تولید آلودگی آنها زیاد است نیاز بیشتری به چنین سیستمی دارند. شرکت های تولید آسفالت، سیمان، فولاد، ریخته گری، صنایع غذایی و... از جمله مهمترین شرکت هایی هستند که استفاده از بگ فیلتر در آنها ضروری است.

بهترین راه برای خرید بگ فیلتر

برای خرید بگ فیلتر روش های مختلفی را می توان مورد استفاده قرار داد. اولین روش که قدمت بسیار زیادی دارد روش سنتی یا خرید حضوری می باشد. در این روش باید به شرکت تولید کننده یا نمایندگی های فروش آن مراجعه کرده و خرید خود را انجام داد. شرکت پویا صنعت (pooyasanaat.ir)یکی از تولیدکنندگان بگ فیلتر در کشور با بیش از 15 سال سابقه تولید انواع هواکش صنعتی و غبارگیر می باشد. 

روش بعدی روش آنلاین است که به صورت غیر حضوری و با استفاده از سایت های اینترنتی می توان غبارگیر صنعتی را به راحتی تهیه کرد. از مزایای خرید آنلاین بگ فیلتر می توان به حذف واسطه ها و کاهش قیمت، عدم اتلاف وقت و عدم محدودیت زمانی و مکانی اشاره کرد. خرید اینترنتی بگ فیلتر کمک می کند تا شرکت های مختلف بدون صرف انرژی و هزینه اضافی، بتوانند این محصول بسیار مفید و کاربردی را تهیه نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]