اطلاعات تماس
  • 031326*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106156403719383

منظور از پودر چربی دامی چیست؟

کد: 140106156403719383

https://bit.ly/3x2dBx8

، (اخبار رسمی): دام ها برای تامین انرژی خود به مواد مختلفی که معمولا به جیره آن ها اضافه می شود، نیاز دارند. یکی از این مواد که کمک زیادی به دام می کند، پودر چربی دامی است.

منظور از پودر چربی دامی چیست؟
منظور از پودر چربی دامی چیست؟

دام ها برای تامین انرژی خود به مواد مختلفی که معمولا به جیره آن ها اضافه می شود، نیاز دارند. یکی از این مواد که کمک زیادی به دام می کند، پودر چربی دامی است. این مورد کاربردهای زیادی دارد و تقریبا اکثر دامداران حرفه ای از آن استفاده می کنند. نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این است که افزایش انرژی مخصوصا برای دام های شیرده که شروع به شیردهی می کنند، اهمیت زیادی دارد. در این دوره که اشتهای دام کم بوده و تولید شیر به سرعت رو به افزایش است، برای جبران این انرژی باید از ترکیباتی با بالاترین سطح انرژی استفاده شود.

پودر چربی دامی یکی از بهترین پیشنهادها برای این دوره است. در حقیقت چربی هایی که بیش از ۲/۵ برابر انرژی قابل متابولیسم غلات انرژی دارند، منبع متراکم و غنی انرژی هستند. این چربی ها به طور کامل در پودر چربی دامی گنجانده شده اند تا نیازهای دام را برطرف کنند. با توجه به این که پودر چربی دامی در کمترین زمان ممکن تمام نیازهای دام را برآورده می کند، بسیاری از دامداران تمایل به استفاده از آن دارند. امروزه شاهد رشد آمار استفاده از این محصول در دامداری های صنعتی بزرگ هستیم. 

انواع پودر چربی دامی
یکی از اشتباهات رایج این است که دامداران از یک نوع پودر چربی دامی برای تمامی دام های خود استفاده می کنند. این روند به شدت اشتباه است. چراکه تولیدکنندگان سعی می کنند پودرهای مختلف را برای هر دام به طور ویژه متناسب سازی کنند. پودر چربی دامی در انواع مختلفی در بازار موجود است.

نوع این پودرهای چربی با توجه به اهداف و شرایط دام مشخص می شود. از جمله انواع آن، پودر چربی مناسب دام برای تولید مثل، گاو های شیرده، و نوع سوپر برای گاو های پر شیرده که دامدار می خواهد چربی شیر بالا باشد، می توان اشاره نمود.

همان گونه که متوجه شدید هر کدام از انواع پودر چربی دامی برای زمان و کاربرد خاصی تولید شده اند و استفاده از آن ها به جای یک دیگر، مطمئنا نتیجه ای که مورد نظر ما هست را حاصل نخواهد کرد. پرمصرف ترین نوع پودر چربی دامی آن دسته از پودرهای دامی هستند که برای گاوهای شیرده استفاده می شوند. استفاده از این پودرها با هدف افزایش درصد چربی شیر انجام می پذیرد. سعی کنید حتما قبل از استفاده از هریک از انواع پودر چربی دامی در مورد آن ها تحقیق کنید تا در حین استفاده با مشکلی مواجه نشوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031326*****
[نمایش اطلاعات]