اطلاعات تماس
  • 031326*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108086797219383
در دسترس نیست

بهترین خوراک دام و طیور چه ویژگی هایی دارد؟

کد: 140108086797219383

، (اخبار رسمی): انتخاب جیره غذایی مناسب و خوراک دام خوب مستقیماً بر کیفیت گوشت در دام های پرواری و کیفیت شیر در گاوهای شیری تاثیر می گذارد.

بهترین خوراک دام و طیور چه ویژگی هایی دارد؟
بهترین خوراک دام و طیور چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب جیره غذایی مناسب و خوراک دام خوب مستقیماً بر کیفیت گوشت در دام های پرواری و کیفیت شیر در گاوهای شیری تاثیر می گذارد. این که هم نیازهای تغذیه ای گاو را تامین کند و هم قیمت مناسبی داشته باشد و علاوه بر آن همیشه در دسترس باشد، از مهم ترین ویژگی های بهترین خوراک دام و طیور محسوب می شود و کمک می کند تا جیره غذایی گاو مناسب باشد.

برای رشد و بهبود کیفیت گوشت گاوهای پرواری و کیفیت شیر گاوهای شیری به مواد مغذی خاص و همچنین بهترین خوراک دام نیاز است. بیشتر جیره های غذایی گاو و گوساله از ترکیب نسبت های مختلف یونجه، غلات و مواد معدنی گوناگون تشکیل شده است. اما نسبت مواد تشکیل دهنده خوراک آن ها با هم متفاوت است. در مواقع همین نسبت مواد تشکیل دهنده در خوراک دام و طیور است که کیفیت را تعیین می کند و یک خوراک را به بهترین محصول تبدیل می کند.

بهترین خوراک برای دام گوشتی
دام ها و طیور گوشتی برای سلامت و کیفیت گوشت به مواد مغذی گوناگونی احتیاج دارند. اگر تصمیم دارید که برای دام و طیور پرواری خود بهترین خوراک دام و طیور و بهترین جیره غذایی را تهیه کنید، حتماً مواد زیر را در تغذیه آن جای دهید:

  • پروتئین

پروتئین در تغذیه دام و طیور گوشتی نقش بسیار مهمی دارد. این مورد عموماً از علوفه، به خصوص از حبوبات، تامین می شود. کنجاله هایی مانند کنجاله پنبه دانه و دانه کتان هم سرشار از پروتئین هستند. بعضی از دامداران نیز برای تامین پروتئین دام های پرواری خود، مواد معدنی را به عنوان مکمل در جیره غذایی دام قرار می دهند. مواد معدنی حاوی مقدار اضافه تر پروتئین هستند و به خصوص برای دام و طیور جوان و در حال رشد بسیار مفید محسوب می شوند. در کل لازم به ذکر است که پروتئین در خوراک دام و طیور بسیار مهم است و خوراکی که درصد مناسبی از این مورد را داشته باشد به عنوان بهترین خوراک شناخته می شود.

  • مواد معدنی

برای بهبود کیفیت گوشت دام های پرواری و وزن گیری مناسب آن ها باید مواد معدنی در جیره غذایی آن ها وجود داشته باشد. دام های پرواری به کلسیم، فسفر، پتاسیم و نمک به عنوان مواد معدنی اصلی نیاز دارند. از سوی دیگر وجود مقدار کمی ید، مس، کبالت، روی و سلنیوم نیز در رژیم غذایی آن ها مهم و ضروری است. استفاده از بلوک های معدنی برای دام گوشتی کمک می کند تا دام به دلیل طعم خوب بلوک ها، آن ها را لیس بزند و به این ترتیب مواد معدنی و نمکی مورد نیاز خود را تامین کند.

  • ویتامین ها

باکتری های موجود در شکمبه دام ویتامین K و ویتامین B مورد نیاز بدن را تامین می کنند. اما برای حفظ سلامت کلی، دام و طیور گوشتی نیاز به مقدار زیادی ویتامین های A ،D  و E نیز دارند. نیاز به هریک از ویتامین ها در هر دوره از زندگی دام و طیور متفاوت است.

  • یونجه خشک

دام های شیری برای بالا بودن کیفیت شیر و چرب بودن آن به یونجه های تازه و سبز نیاز دارند که سرشار از پروتئین است. خواص یونجه برای دام های شیری بسیار زیاد است. اما یونجه تازه برای دام گوشتی انتخاب مناسبی نیست و باعث نفخ، اسهال و دیگر مشکلات گوارشی می شود. یونجه خشک به دلیل داشتن میزان بالای پروتئین به بهبود کیفیت گوشت دام و طیورکمک می کند. در بهترین انواع خوراک دام می توانید این مورد را بیابید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031326*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی