اطلاعات تماس
  • 031326*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107066546519383
در دسترس نیست

حد مجاز استفاده از پودر چربی دامی چقدر است؟

کد: 140107066546519383

، (اخبار رسمی): همان گونه که استفاده از پودر چربی دامی اهمیت زیادی دارد، حد مجاز استفاده از این محصول هم باید رعایت شود.

حد مجاز استفاده از پودر چربی دامی چقدر است؟
حد مجاز استفاده از پودر چربی دامی چقدر است؟

اگر در استفاده از این محصول دامی زیاده روی صورت پذیرد، نتیجه کاملا معکوس خواهد بود و ممکن است دام ها مسموم شوند. حد مجاز مقدار پودر چربی دامی مصرفی را به طور کلی برای گاو و سایر حیوانات شیرده 5 درصد است. ولی در اینجا هم طبیعتاً نوع چربی خود عامل تعیین کننده است، برای مثال مصرف مواد خوراکی که در چربی آن ها اسیدهای چرب غیر اشباع زیاد است، در تغذیه گاوهای شیری مقدار چربی شیر را کاهش می دهد.

اصولاً با مصرف اسیدهای چرب غیراشباع احتیاج حیوان به ویتامین شدیدا افزایش می یابد. بنابراین افزودن ویتامین به خوراک ضروری است. مقادیر زیاد چربی با اسیدهای کوتاه زنجیر بروز عارضه کتوز را مساعد می کند، مکمل چربی خالص تا 3 درصد از چربی جیره بر اساس ماده خشک و غلظت کل چربی جیره حداکثر به 7 درصد ماده خشک جیره محدود می شود. این میزان بهتر است رعایت شود و دامداران حتما باید قبل از استفاده از پودر چربی دامی دستورالعمل آن را مطالعه کنند.

هدف از استفاده پودر چربی دامی

دام ها برای تامین انرژی خود به مواد مختلفی که معمولا به جیره آن ها اضافه می شود، نیاز دارند. یکی از این مواد که کمک زیادی به دام می کند،پودر چربی دامی است. این مورد کاربردهای زیادی دارد و تقریبا اکثر دامداران حرفه ای از آن استفاده می کنند. نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این است که افزایش انرژی مخصوصا برای دام های شیرده که شروع به شیردهی می کنند، اهمیت زیادی دارد. در این دوره که اشتهای دام کم بوده و تولید شیر به سرعت رو به افزایش است، برای جبران این انرژی باید از ترکیباتی با بالاترین سطح انرژی استفاده شود. پودر چربی دامی یکی از بهترین پیشنهادها برای این دوره است.

در حقیقت چربی هایی که بیش از ۲/۵ برابر انرژی قابل متابولیسم غلات انرژی دارند، منبع متراکم و غنی انرژی هستند. این چربی ها به طور کامل در پودر چربی دامی گنجانده شده اند تا نیازهای دام را برطرف کنند. با توجه به این که پودر چربی دامی در کمترین زمان ممکن تمام نیازهای دام را برآورده می کند، بسیاری از دامداران تمایل به استفاده از آن دارند. امروزه شاهد رشد آمار استفاده از این محصول در دامداری های صنعتی بزرگ هستیم. 

برای مطالعه سایر مقالات به سایت گروه همگام مراجعه نمایید.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 031326*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی