اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106276529819015

چگونه در خانه برای آیلتس بخوانیم و قبول شویم؟

کد: 140106276529819015

https://bit.ly/3qNhRxa

، (اخبار رسمی): آزمون آیلتس فاکتور مهمی برای موفقیت افراد چه برای مهاجرت چه تحصیل و کار است. آیلتس را می توان در خانه یاد گرفت اما نیاز به تلاش بسیار و مستمری دارد.

چگونه در خانه برای آیلتس بخوانیم و قبول شویم؟
از طریق یادگیری مهارت هایی می توانید آیلتس را در خانه یاد بگیرید.

شما می توانید برای آزمون آیلتس در خانه آماده شوید، فقط نیاز به یادگیری مهارت های خاصی دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت بهترینک مراجعه کنید.

آیلتس یک مدرک بسیار مهم و معتبر برای تمامی زبان آموزان خصوصا افرادی که قصد مهاجرت و ادامه تحصیل دارند، می باشد. برخی افراد برای یادگیری آیلتس به آموزشگاه ها مراجعه می کنند، برخی افراد نیز وقت یا هزینه کافی برای کلاس های حضوری ندارند به همین دلیل در خانه از طریق آموزش مجازی به یادگیری آن می پردازند، هر چند که کار آسانی نیست. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره این که چگونه در خانه آیلتس بخوانیم و قبول شویم؟ در اختیارتان قرار دهیم، لطفا تا پایان مقاله بهترینک همراه ما باشید.

آزمون آیلتس چیست؟

بسیاری از افراد به دنبال کتاب ها و کلاس های آموزشی بسیار زیادی هستند و هدف آن ها از این کار کسب نمره قبولی در آزمون آیلتس می باشد. آیلتس یک آزمون بین المللی است که در آن میزان تسلط زبان آموزان به مهارت های 4 گانه زبان انگلیسی سنجیده می شود. آزمون آیلتس یک آزمون تکنیکی است که با به کارگیری یک سری روش ها می توانید در آن قبول شوید. این آزمون جامع حتی برای برخی از انگلیسی زبان ها نیز سخت است چرا که نیاز به کسب مهارت های خاصی دارد. همان طور که در بالا اشاره کردیم تمامی افرادی که قصد مهاجرت، ادامه تحصیل یا کار کردن در شرکت های بزرگ دنیا را دارند، نیازمند به اخذ این مدرک با ارزش هستند.

برای کسب نمره قبولی در آزمون آیلتس می بایست زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. برخی افراد هستند که برای یادگیری آیلتس به آموزشگاه های زبان مراجعه می کنند که سالانه هزینه های زیادی را بابت خرید کتاب و رفتن به کلاس حضوری پرداخت می کنند، برخی افراد نیز وجود دارند که در خانه به جستجوی بهترین کلاس آنلاین آیلتس می پردازند و از طریق کلاس های آنلاین در خانه آن را یاد می گیرند. هدف افراد از آزمون آیلتس کسب نمره برتر است.

نمرات آزمون آیلتس بین 1 تا 9 می باشد، آزمون آیلتس ظرف 3 ساعت می باشد که در آن 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی، نوشتن، خواندن، صحبت کردن و گوش دادن شما را مورد آزمون قرار می دهند. آیلتس به دو آزمون عمومی و آکادمیک دسته بندی می شود، افرادی که قصد مهاجرت دارند آزمون آکادمیک را انجام می دهند و سایر افراد در آزمون عمومی یا جنرال و لایف اسکیلز شرکت می کنند.

مهمترین اقدامات برای یادگیری آیلتس در خانه

اگر حداقل یک سال برای آزمون آیلتس وقت دارید، می‌توانید در خانه برای آزمون آماده شوید اما اگر کمتر از یکسال وقت دارید بهتر است در کلاس های حضوری شرکت کنید تا بتوانید به صورت فشرده خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید. در ادامه به ارائه برخی مطالب در خصوص این که چگونه در خانه آیلتس بخوانیم و قبول شویم می پردازیم، همراه ما باشید.

هدف و برنامه خود را مشخص کنید: قبل از این که یادگیری آیلتس را شروع کنید ابتدا باید هدف و برنامه ریزی خود را از شرکت در این آزمون مشخص کنید که قصد دارید در آزمون آیلتس عمومی شرکت کنید یا خصوصی! چرا که این دو آزمون دارای تفاوت هایی می باشد که باید قبل از شروع آن ها مورد ارزیابی قرار دهید. برنامه ریزی یک عامل مهم برای رسیدن به موفقیت است که بدون آن موفقیت کار نشدنی ای می باشد. در نتیجه اگر قصد دارید در خانه آیلتس یاد بگیرید حتما باید به این نکته مهم توجه کنید.

خانه را به یک کلاس درس تبدیل کنید: برای یادگیری آیلتس ساعات مشخصی را برای مطالعه کردن مشخص کنید و حتما در آن ساعت به مطالعه بپردازید. با در نظر گرفتن هدف خود بهتر می توانید مطالعه کنید.

ارزیابی میزان تسلط در زبان انگلیسی: قبل از انجام هر کاری باید میزان تسلط خود را در آزمون آیلتس محک بزنید. برای این کار می توانید از طریق آزمون های آنلاین مجازی این کار را انجام دهید تا سطح خود را تعیین کنید.

مدیریت زمان و تقسیم بندی: با توجه به زمان کمی که دارید باید زمان را به بهترین شکل مدیریت کنید، برای مطالعه هر بخش مدت زمان معینی را مشخص کنید. باید کل زمان خود را به سه یا چهار ماه تقسیم کنید و بررسی کنید که در پایان هر دوره چه میزان پیشرفتی داشتید، به هدفتان رسیده اید یا نه، بررسی کنید و مشاهده کنید برای هر دوره ای که نیاز به مطالعه دوباره دارید وقت بگذارید.

با کیفیت و با سرعت مطالعه کنید: هنگامی که شما بخواهید در خانه برای آزمون آیلتس آماده شوید، نیاز دارید منابع مختلفی را مطالعه کنید و برای این کار زمان کمی دارید در نتیجه باید سرعت مطالعه خود را بسیار بالا ببرید. یک فرد زبان آموز عادی باید در هر دقیقه 60 کلمه انگلیسی بخواند در حالی که یک فردی که بخواهد در آزمون آیلتس شرکت کند باید در هر دقیقه 300 کلمه بخواند، تندخوانی و دقت در آن بسیار مهم است.

تهیه منابع لازم: تهیه منابع مناسب و مفید برای خواندن و آمادگی برای آزمون آیلتس بسیار مهم است و باید برای پیدا کردن منابع معتبر تحقیقات زیادی را انجام دهید. باید ببینید آموزشگاه های معتبر از چه منابع و کتاب هایی استفاده می کنند. خرید کتاب ها و منابع مفید در سرعت یادگیری شما بسیار موثر است.
بدون وقفه مطالعه کنید: اگر قصد جدی برای آمادگی برای آزمون آیلتس دارید باید بدون وقفه مطالعه کنید و نگذارید که بین مطالعه خود فاصله بیوفتد، چرا که آزمون آیلتس به گونه ای است که نمی توانید آن را شب آزمون بخوانید و قبول شوید.
تست زمانی مناسب: باید تست زنی را به موقع شروع کنید و زود شروع نکنید. یکی از اشتباهات زبان آموزان تست زدن زود هنگام و بی موقع می باشد. سعی کنید تست زدن را از دوره سوم شروع کنید تا بتوانید خطاها و اشتباهاتتان را به خوبی درک کنید.
شرکت در چندین جلسه از کلاس های حضوری و دوره های آزمایشی: یکی از بهترین روش ها برای محک زدن خودتان شرکت در دوره های آزمایشی آزمون آیلتس می باشد چرا که می توانید با شرایط امتحان آشنا شوید و میزان آمادگی خود را متوجه شوید. در این دوره ها اشتباهات خود را بهتر متوجه می شوید و آن ها برطرف می کنید. بهتر است بعد از این که به حد کافی مطالعه کردید چند جلسه کلاس حضوری بروید تا اگر نکته ای جا گذاشتید و نخوانده اید، متوجه آن شوید تا بتوانید در آزمون قبول شوید و نمره بالایی به دست آورید.
مطالعه آیلتس در خانه را از کجا شروع کنیم؟

همانطور که در بالا بیان کردیم، در آزمون آیلتس مهارت چهارگانه شما را مورد بررسی قرار می دهند. برای مطالعه می توانید این 4 مهارت را سرلوحه کار خود قرار دهید و آن ها را تقویت کنید. اولین بخش آزمون، بخش شنیداری می باشد در این بخش فایل صوتی پخش می شود و زبان آموزان بر اساس اطلاعاتی که شنیده اند باید به سوالات پاسخ دهند. بهترین راه برای تقویت مهارت شنیداری گوش دادن به مکالمه، موسیقی، پادکست می باشد. هرچه قدر که بیشتر بشنوید مهارت شنیداری خود را بهتر می کنید. بخش دوم، ریدینگ است که داوطلب باید ظرف مدت 60 دقیقه یک متن کامل را بخواند و به سوالات پاسخ دهد.

برای تقویت ریدینگ یا خواندن باید متن های سنگین و پیچیده ای را بخوانید و این عمل را به تعداد دفعات بالایی انجام دهید. بخش سوم که از سخت ترین قسمت های آزمون آیلتس است، بخش رایتینگ یا نوشتن است. در این بخش به زبان آموزان یک موضوع می دهند و زبان آموزان باید ظرف یک ساعت یک متن مفید و زیبا به زبان انگلیسی تحویل دهند. در نظر گرفتن لغات و اصطلاحات، رعایت قواعد در متن بسیار مهم است. برای تقویت رایتینگ، راه های زیادی وجود دارد اما بهترین راه این است که هر روز متن به انگلیسی بنویسید برای شروع می توانید خاطرات خود را به انگلیسی بنویسید. مرحله چهارم که سخت ترین مرحله آزمون است، بخش اسپیکینگ یا صحبت کردن است.

برای تقویت این مهارت در صورت امکان در کلاس های حضوری یا آنلاین مکالمه آزاد شرکت کنید. برای شروع اسپیکینگ می توانید یک متن انگلیسی را بلند بخوانید تا با تلفظ ها و نحوه خواندن آن ها بیشتر آشنا شوید. مطالعه و یادگیری آیلتس در منزل کار راحتی نیست و نیاز به برنامه ریزی مناسب، تلاش مستمر برای رسیدن به موفقیت و کسب نمره بالا در آزمون دارد. بسیاری از زبان آموزان بزرگسال توانسته اند در خانه آیلتس بخوانند و در آزمون نمره بالایی کسب کنند. بنابراین می توان در خانه نیز مطالعه کرد و در آزمون آیلتس موفق شد.

نکات مهم در خصوص مطالعه آیلتس

  • سعی کنید هفته ای یک بار با دوستان خود دور هم جمع شوید و با یکدیگر تمرین کنید.
  • آزمون آیلتس شامل سه مدرک آکادمیک، جنرال و لایف اسکیلز که همان عمومی است، می باشند.
  • به هیچ عنوان گول کلاس های تبلیغاتی آیلتس را نخورید، راز موفقیت فقط تلاش های خودتان می باشد.
  • کتاب ها، مجلات و صفحات اینترنتی مورد علاقه خود را بخوانید و آن را با صدای بلند جلوی آینه تکرار کنید.
  • به طور مداوم و مستمر تمرین و مطالعه داشته باشید، حتی یک روز هم در مطالعه زبان انگلیسی فاصله نیندازید.
  • مهارت های شنیداری و گفتاری در آزمون های آکادمیک و عمومی یکی است اما بخش های خواندن و درک آن ها با یکدیگر فرق می کند.
  • فیلم و سریال های انگلیسی زبان را در موقع اوقات فراغت خود تماشا کنید و تا می توانید رادیوی انگلیسی زبان و موسیقی گوش دهید.
  • هر 4 مهارت شنیدن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن را در آزمون های آکادمیک و عمومی سنجیده می شود مگر این که فردی دارای ناتوانی های جسمی باشد.
  • در یادگیری آیلتس درک ایده اصلی، درک جزئیات، درک نظر شخصی و یا اشخاص در حال صحبت، درک هدف از بیان مطلب خاص و فهم لهجه و گویش های مرسوم زبان انگلیسی باید توجه کنید.

کلام آخر

در این مقاله به چگونگی یادگیری آیلتس در خانه و قبول شدن در آزمون آن پرداختیم و دریافتیم که آزمون آیلتس فاکتور مهمی برای موفقیت افراد چه برای مهاجرت چه تحصیل و کار می باشد. آیلتس را می توان در خانه یاد گرفت اما نیاز به تلاش های زیاد و مستمری دارد. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت بهترینک مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بهترینک

وب سایت بهترینک، در زمینه معرفی بهترین های هر حوزه فعالیت می کند. وب سایت بهترینک، با هدف آسان کردن انتخاب برای کاربران اینترنت شروع به کار کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | روانشناسی و موفقیت