اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106146399719015

چگونه تایپ ده انگشتی یاد بگیریم؟

کد: 140106146399719015

https://bit.ly/3wZvnBg

، (اخبار رسمی): سرعت تایپ یک عامل مهم و ارزشمند برای موفقیت در مشاغلی است که از کامپیوترها و رایانه‌ها استفاده می‌کنند. از طریق یادگیری مهارت تایپ ده انگشتی می توانید سرعت تایپ خود را بسیار بالا ببرید.

چگونه تایپ ده انگشتی یاد بگیریم؟
یادگیری مهارت تایپ ده انگشتی سبب سرعت بخشیدن به کار ها و صرفه جویی در زمان می گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت بهترینک مراجعه کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی تایپ ده انگشتی آشنا کنیم، بیشتر افراد خصوصا افرادی که سن و سال بالایی دارند با مشکل بلد نبودن تایپ و یا کند تایپ کردن مواجه اند. برخی افراد را مشاهده می کنید که چگونه با سرعت بسیار بالایی تایپ می کنند و این کار شگفت انگیزی است. این افراد در تایپ کردن از مهارت تایپ ده انگشتی استفاده می کنند. تایپ ده انگشتی یک مهارت است که با تکرار و تمرین می توانید به این مهارت دست یابید. در ادامه به ارائه مطالب کاملی در این خصوص می پردازیم، از شما خواهشمندیم تا پایان مقاله بهترینک همراه ما باشید.

تایپ ده انگشتی چیست؟

تایپ ده انگشتی مهارتی است که به کاربران این امکان را می دهد بدون این که به صفحه کلید، کیبورد نگاه کنند، با سرعت تایپ 5 برابر سرعت تایپ افراد معمولی بتوانند تایپ کنند. امروزه با گذشت زمان و پیشرفت علم و فناوری، میزان استفاده افراد از فضای مجازی و اینترنت بسیار بالا رفته، به جای نوشتن روی کاغذ، از کیبوردها و صفحه کلیدها استفاده می کنند.

اکثر کسب و کارها اینترنتی شده و برای انجام آن نیاز به نوشتن مقاله، ایمیل، گزارش و ... به صورت تایپ بر روی کیبورد می باشد.در بیشتر سازمانها و شرکت ها، تایپ و تایپیست از اهمیت بالایی برخوردار است. در شغل تایپیست هر چه قدر که سرعت تایپ افراد بیشتر باشد از جایگاه بهتری برخوردار می شوند. سرعت تایپ در بیشتر شغل ها از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین واجب است که مهارت تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید.

تایپ ده انگشتی در حقیقت مهارتی است که سرعت کارایی شما را در زمان کار با کامپیوتر به سرعت افزایش می دهد. بهترین سایت آموزش تایپ ده انگشتی روش اصولی تایپ کردن را با استفاده از صفحه های کلید آموزش می دهد. تایپ انگشتی اصولی دارد، در هنگام تایپ از هر ده انگشت استفاده می کنید، به صفحه کلید نگاه نمی کنید در حقیقت انگشتان جای حرف ها را می دانند.

مزایا و ویژگی های تایپ ده انگشتی

تایپ کردن در مقایسه با نوشتن از مزایای زیادی برخوردار است. برخی افراد هستند که هنوز گزارشات خود را روی کاغذ می نویسند و ممکن است گاهی آن ها را خط بزنند و از چند کاغذ استفاده کنند تا آن ها را پاک نویس کنند. اما هنگامی که تایپ می کنید، هرجایی که بخواهید را می توانید پاک کنید و تغییر دهید که در نهایت نه خط خوردگی ایجاد می کنید و نه کاغذی را مصرف می کنید. اگر گزارشات و اطلاعات را روی کاغذ بنویسید ممکن است که آن گم شود یا به هر طریقی کاغذ خراب شود، اما از طریق تایپ کردن این اطلاعات در کامپیوتر ذخیره می شود و امکان پاک شدن خودکار وجود ندارد. تایپ ده انگشتی دارای مزایا و ویژگی های بسیاری می باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

صرفه جویی در زمان و هزینه: در دنیای امروزه کامپیوتر و لپ تاپ جزوء اجزای جدایی ناپذیر و ارزشمند زندگی انسان ها محسوب می شود. صفحه کلید، کیبورد راه ارتباطی میان کاربران با رایانه ها می باشد. اگر مهارت تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید می توانید امورات خود را با سرعت بالاتری انجام دهید در نتیجه موجب صرفه جویی در زمان نیز می گردید. یادگیری تایپ ده انگشتی نیاز به هزینه بالا ندارد و شما فقط از طریق علاقه و پشتکار می توانید این مهارت را یاد بگیرید.

حرفه ای دیده شوید: اگر برخی کارمندان را در حین کار کردن ببینید که سرعت تایپ پایینی دارند نسبت به آن حس خوبی پیدا نخواهید داشت. اگر کسب و کار شما به گونه ای است که از طریق کامپیوتر انجام می شود واجب است تا تایپ ده انگشتی را یاد بگیرید تا هم شما احساس خوبی داشته باشد و هم ارباب رجوع و بقیه نسبت به شما احساس خوبی داشته باشند. با فراگیری تایپ ده انگشتی حرفه ای دیده می شوید.

شغل ثابت: شرکت ها و سازمان هایی وجود دارد که به دنبال تایپیست های حرفه ای می گردند. شما می توانید از طریق یادگیری تایپ ده انگشتی به عنوان یک تایپیست حرفه ای مشغول به کار شوید.

کاهش خطاها: هنگامی که شما تایپ ده انگشتی را یاد می گیرید، دید چشم ها به سوی مانیتور می باشد و این باعث می شود که اگر خطایی پیش بیاید به سرعت آن را اصلاح کنید. از طرفی از طریق تایپ ده انگشتی میزان خطاهای شما به حداقل می رسد.

یادگیری راحت: یادگیری تایپ ده انگشتی به زمان زیادی نیاز ندارد و شما می توانید با تمرین کردن در کوتاه ترین زمان این مهارت را به خوبی یاد بگیرید و یک تایپیست حرفه ای شوید. تقریبا حدود یک الی دو هفته ای طول می کشد تا با نحوه تایپ ده انگشتی آشنا شوید یعنی اگر از همین حالا شروع به یادگیری کنید تا دو هفته دیگر می توانید سرعت تایپ خودتان را بالا ببرید.

مهارت یادگیری تایپ ده انگشتی شامل چه مراحلی می باشد؟

مهارت تایپ ده انگشتی شامل دو مرحله است، مرحله اول بسیار ساده و گذرا است اما مرحله دوم نیاز به گذراندن زمان و تمرین مداوم دارد. مرحله اول شامل یادگیری قواعد تایپ ده انگشتی می باشد. پس از گذراندن مرحله اول شما می توانید بدون نگاه کردن به صفحه کیبورد با سرعتی حدود بیست کلمه بر دقیقه تایپ کنید این مرحله حدود دو تا چهار روز طول می کشد. مرحله دوم شامل بهبود سرعت می باشد، همانطور که گفته شد این مرحله سخت و زمان بر می باشد. اما بعد از این که از این مرحله می گذرید،یادگیری آن بسیار حس شیرینی را در شما ایجاد می کند.

برای تسلط بر تایپ انگشتی به صورت خیلی فشرده یک ماه زمان و به صورت غیر فشرده یک سال زمان نیاز است. در زمان یک ماه می توانید حدود 30 تا 40 کلمه بر دقیقه و در یک سال حدود 80 تا 100 کلمه بر دقیقه، بدون نگاه کردن به کیبورد تایپ کنید. یکی از راه های مفید برای بهتر یادگیری قواعد در مرحله اول، استفاده از تکنیک رنگ ها می باشد، به گونه ای که از طریق تکنیک رنگ ها می توانید حروف را از طریق رنگ ها به خوبی در ذهن خود بسپارید و با تمرین مداوم موفق به یادگیری تایپ ده انگشتی گردید.

نکات مهمی که در هنگام تایپ ده انگشتی باید رعایت کنید

برای یادگیری تایپ ده انگشتی در ابتدا باید جایگاه حروف و کلیدها را یاد بگیرید، موقعیت تمامی کلیدها را باید فرا گیرید، پس از یادگیری جایگاه کلیدها دیگر نباید به صفحه کلید نگاه کنید، هر انگشت فقط مخصوص چند کلید است، کیبورد شما دارای 5 ردیف است و شما بادی بدون نگاه کردن به صفحه کلید بتوانید از این 5 ردیف استفاده کنید، بالاترین ردیف، ردیف چهارم می باشد. در ادامه به ارائه نکاتی درباره تایپ ده انگشتی می پردازیم لطفا همراه ما باشید.

شناخت و آگاهی از مهارت تایپ ده انگشتی: آگاهی از این که چرا یک مهارت را یاد می گیریم و هدف یادگیری از آن چیست می تواند سبب انگیزه درونی شما گردد و باعث شود تا مغز شما آمادگی بیشتری داشته باشد و خسته نشود. تایپ ده انگشتی به خودی خود سبب ایجاد شغل برای شما می گردد و شما می توانید به عنوان یک تایپیست مشغول به کار شوید. شما می توانید در هر شغلی که هستید به عنوان یک شتاب دهنده عمل کنید. برای مثال اگر نویسنده، برنامه نویس، وکیل، کارمند و ... هستید تایپ ده انگشتی می تواند سرعت و کیفیت کار شما را بالا ببرد و در نتیجه درآمد شما نیز بالا می رود و این عامل یکی از دلایل انگیزه برای آموختن این مهارت ارزشمند می باشد.

اندازه گیری سرعت تایپ خود قبل از شروع آموزش تایپ ده انگشتی: اندازه گیری سرعت تایپ خود قبل از اقدام به یادگیری تایپ ده انگشتی به شما این امکان را می دهد که در بازه زمانی مختلف با تمرین مداوم سرعت تایپ خود را اندازه گیری کنید. میزان رشد و پیشرفت خود را اندازه بگیرید و با شناخت نقاط قوت و ضعف خود آن ها را تقویت کنید. میزان سرعت تایپ با واحد کلمه بر دقیقه اندازه گیری می شود. برای سنجش میزان سرعت تایپ خود، اگر در هر دقیقه کمتر از 30 کلمه می نویسید سرعت تایپ شما بسیار پایین است، اگر بین 30 تا 40 کلمه در هر دقیقه می نویسید سرعت تایپ شما پایین است، اگر در هر دقیقه بین 40 تا 50 کلمه می نویسید سرعت تایپ شما خوب است و اگر در هر دقیقه حداقل 60 کلمه می نویسید سرعت تایپ شما عالی می باشد.

آگاهی از کلیدهای شاخص: در صفحه کلید دو کلید ب و ت دارای برجستگی می باشند. این برجستگی ها برای تایپ ده انگشتی تعبیه شده اند که روی تمام صفحه کلیدها وجود دارد. این برجستگی ها به تایپیست کمک می کند که بدون نگاه کردن به کیبورد تنها با لمس برجستگی ها توسط انگشتان اشاره متن خود را تایپ کند. حال که جای انگشتان اشاره مشخص شده انگشتان میانی نیز حلقه و کوچک در چپ و راست به ترتیب روی کلیدها قرار می گیرند. پس از آن که انگشتانتان را به طور صحیح روی کیبورد قرار دادین حال می توانید بدون نگاه کردن به صفحه کلید تایپ کنید.

صرفه جویی در زمان: فراگیری تایپ ده انگشتی مانند تمامی مهارت ها نیاز به تمرین و تکرار دارد. از طریق تکرار انگشتانتان ورزیده تر می شود و روی جایگاه کلیدهای کیبورد شناخت بهتری پیدا می کنید. بسته به نوع مهارت زمان یادگیری آن متفاوت است. برای یادگیری تایپ ده انگشتی اگر روزانه 20 دقیقه وقت برای آموزش آن بگذارید می توانید تا یک ماه تایپ ده انگشتی فارسی را یاد بگیرید و بعد از سرعت تایپ خود را بالا ببرید.

تمرین مداوم و تقویت فشار دستان: برای حرفه ای شدن در تایپ ده انگشتی مانند هر مهارت دیگری نیاز به تمرین مداوم دارید تا بتوانید با سرعت بالایی تایپ کنید. از طریق تمرین حافظه عضلانی شما تقویت می شود و باعث بالا رفتن سرعت تایپ شما می گردد. در ابتدای یادگیری تایپ ده انگشتی نباید توقع داشته باشید که با سرعت بالا تایپ کنید بلکه با گذشت زمان از طریق تمرین کردن سرعت تایپ شما بالا می رود. در کیبوردهای امروزه دیگر نیازی نیست که انگشتانتان را با قدرت بالا روی کلیدها قرار دهید بلکه به آرامی می توانید تایپ کنید. تایپ با فشار زیاد به مرور سبب خستگی دست ها می گردد.

دقت و تمرکز و یافتن اشتباهات: هدف اصلی افراد از یادگیری تایپ ده انگشتی، بالا رفتن سرعت تایپ می باشد، اما باید این را در نظر داشته باشید که هر چقدر هم که شما سربع تایپ کنید ولی متنی داشته باشید که پر از خطا و اشتباهات باشد، ارزشی ندارد، بنابراین از ابتدا باید با دقت تمام تایپ کنید، خطاها و نقاط ضعف خود را بشناسید و آن ها را تقویت کنید، سپس سرعت تایپ را بالا ببرید.

انجام انواع ورزش برای تقویت دستان: علاوه بر تمرین و تمرکز برای یادگیری تایپ ده انگشتی، قدرت دستان نیز روی سرعت تایپ اثر دارد. بیشتر افراد در ثابت نگه داشتن انگشت حلقه و انگشت کوچک دچار مشکل هستند و زود خسته می شوند. ممکن است این کار در ابتدا سخت به نظر برسد اما از طریق ورزش های ساده می توانید عضلات دست را تقویت کنید و در هر مدتی انگشتانتان را به هر صورتی که بخواهید نگه دارید.

چگونه تایپ ده انگشتی را یاد بگیریم؟

برای این که کارایی بالایی در زمینه یادگیری تایپ ده انگشتی داشته باشید بهتر است که از وب سایت های مناسب و مطلوبی در این زمینه استفاده کنید. وب سایت ها گام به گام شما را همراهی می کنند، به شما کمک می کنند تا به راحتی این مهارت را یاد بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت بهترینک مراجعه کنید و یا با پشتیبانی آن تماس بگیرید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی تایپ ده انگشتی پرداختیم و دریافتیم که سرعت تایپ یک عامل مهم و ارزشمند برای موفقیت در مشاغلی است که از کامپیوترها و رایانه ها استفاده می کنند، می باشد. از طریق یادگیری مهارت تایپ ده انگشتی می توانید سرعت تایپ خود را بسیار بالا ببرید. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله بهترینک همراه ما بودید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بهترینک

وب سایت بهترینک، در زمینه معرفی بهترین های هر حوزه فعالیت می کند. وب سایت بهترینک، با هدف آسان کردن انتخاب برای کاربران اینترنت شروع به کار کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

رسانه‌ها | روانشناسی و موفقیت