اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106306536719015

ضرورت یادگیری زبان

چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟+ 8 دلیل محکم

کد: 140106306536719015

https://bit.ly/3QUQEDj

، (اخبار رسمی): زبان انگلیسی، زبان بین‌المللی است و در بیش از 50 کشور جهان از آن استفاده می‌کنند. از طریق یادگیری و دانستن زبان انگلیسی می‌توانید به بهترین موقعیت‌های شغلی و تحصیلی در خارج از کشور برسید.

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ + 8 دلیل محکم
یادگیری زبان انگلیسی برای تمامی افراد واجب و بسیار مفید می باشد.

برای پیشرفت در زندگی و یافتن بهترین موقعیت های شغلی و تحصیلی، نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت بهترینک مراجعه نمایید.

اگر به دنیای اطراف خود نگاهی بیندازیم، واضح خواهیم دید که یادگیری زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از ملاقات‌ها و قراردادهای مربوط به فعالیت های اقتصادی و تجاری، به زبان انگلیسی مربوط می‌شود.

زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است که در بیشتر کشورها به عنوان زبان دوم در سیستم آموزشی خود، آموزش داده می شود. تمامی افراد از سنین کم شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنند، چرا که برای انجام هر کاری نیاز به زبان انگلیسی دارید و همچنین دارای فواید بسیاری است. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره این که چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم در اختیارتان قرار دهیم، لطفا تا پایان مقاله همراه ما باشد.

8 دلیل مهم برای یادگیری زبان انگلیسی

شما در هر سن و هر مقطعی که هستید، زمانی که تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی می گیرید، قدم محکمی را برای آینده درخشان خود برداشته اید. یادگیری زبان دارای مزیت های زیادی است. می توانید زبان را از طریق بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی  یا توسط رفتن به کلاس های حضوری آموزش ببینید.

در ادامه به 8 دلیل مهم برای یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم:

انگلیسی زبان بین المللی است: زبان انگلیسی زبان بین‌المللی و مشترک در بین کشورهای جهان است. از هر 5 نفر در جهان حداقل یک نفر می‌تواند به زبان انگلیسی صحبت کند و یا حداقل معنی زبان انگیسی را متوجه شود.

یادگیری زبان انگلیسی به شما در پیدا کردن شغل مناسب کمک می کند: زبان انگلیسی شامل انواع مختلف کلمات تخصصی رشته های مختلف نظیر علوم هوا و فضا، نرم افزار و سخت افزار، دیپلماسی، گردشگری و ... است که دانستن آن ها می تواند به شما در یافتن یک موقعیت شغلی مناسب در شرکت های چند ملیتی چه در کشور خودتان و چه در کشورهای دیگر کمک کند و بالا ببرد.

یادگیری زبان انگلیسی سطح روابط اجتماعی شما را بالا می‌برد: زبان انگلیسی، زبان مشترک در 53 کشور جهان است و در تمام کشور ها از زبان انگلیسی استفاده می کنند. اگر شما در کشور چین یا در هر کشور دیگری سفر کنید می توانید با استفاده از زبان انگلیسی با مردم آن کشور ارتباط برقرار کنید. بیشتر کتاب ها، فیلم ها، موسیقی ها در سراسر جهان به زبان انگلیسی است و شما با یادگیری زبان انگلیسی می توانید آن ها را متوجه شوید و درک کنید در این صورت با دانستن ارزش ها و عادات و سبک زندگی مردم در فرهنگ های مختلف شناخت و تجربه شما بیشتر خواهد شد.

بسیاری از مقالات ارزشمند علمی به زبان انگلیسی است: از قرن 20 به بعد تعداد مقالاتی که به زبان انگلیسی نوشته شده است، از تعداد سایر مقالات با زبان های دیگر بسیار بیشتر است. مثلا در برخی کشورها چون هند از 40 مقاله فقط 1 مقاله به زبان هندی نوشته شده است، بنابراین برای فعالیت در زمینه های علمی واجب است که زبان انگلیسی را یاد بگیرد. به دلیل این که در بیشتر کشورها به زبان انگلیسی صحبت می کنند هزاران مدرسه و دانشگاه در جهان وجود دارد که زبان انگلیسی را آموزش می دهند.

زبان انگلیسی زبان صنعت سرگرمی و رسانه ها: در صنعت سرگرمی هالیوود، تعداد زیادی از فیلم ها، سریال و آهنگ ها به زبان انگلیسی ساخته شده است. اگر شما زبان انگلیسی را یاد گرفته باشید و به آن مسلط باشید می توانید بدون توجه به زیرنویس، آن ها را ترجمه کنید و از تماشای فیلم یا گوش دادن آهنگ های مورد علاقه خود لذت ببرید.

انگلیسی زبان رایج در اینترنت است: زبان انگلیسی مهم ترین زبان در دنیای اینترنت است چرا که اکثر سایت های اینترنت به زبان انگلیسی می باشند. تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ جهان در حوزه تکنولوژی، در کشورهای انگلیسی زبان مستقر هستند.

با یادگیری زبان انگلیسی، سفر کردن برای شما بسیار آسان و لذت بخش تر خواهد بود: فرض کنید شما به کشوری رفتید، قصد دارید یک اتاق از هتل بگیرید که پذیرش آن با زبان فارسی آشناییتی ندارد. در این صورت اگر شما به زبان انگلیسی مسلط باشید، می توانید خیلی راحت، بدون نگرانی و به سرعت کارهای خود را انجام دهید.

زبان انگلیسی، زبان اصلی تجارت: اگر شما یک کارمند یا دانشجو و یا هر موقعیت شغلی که داشته باشید، هستید یادگیری زبان انگلیسی برای مقاصد تجاری شما بسیار اهمیت دارد. زبان انگلیسی، زبان اصلی تجارت است که در اکثر کشورها چون آمریکا، انگلیس، هند، آفریقا، کانادا و ... از آن استفاده می کنند.

عوامل موثر در بهبود زبان انگلیسی

  • از دیکشنری و مترجمان آنلاین استفاده کنید.
  • هر هفته حداقل 10 کلمه جدید انگلیسی یاد بگیرید.
  • با دوستان، آشنایان و معلمان خود انگلیسی تمرین کنید.
  • در کلاس های زبان انگلیسی آنلاین یا حضوری شرکت کنید.
  • هنگام خواندن کتاب انگلیسی زبان جملات را با صدای بلند تکرار کنید.
  • از تماشای برنامه های تلویزیونی و یا اخبار انگلیسی زبان غافل نشوید.
  • برای برنامه ریزی در روند آموزش خود می توانید، یک کتاب آموزشی تهیه کنید.
  • آهنگ های انگلیسی زبان زیاد گوش دهید و به کلمات آن توجه کنید و آن ها را یاد بگیرید.
  • برای تقویت و ارتباط بیشتر با زبان انگلیسی کتاب زیاد بخوانید و فیلم ها را با زبان اصلی بیشتر تماشا کنید.
  • فیلم های آموزشی را تماشا کنید و برای بهبود تلفظ و لهجه خود می توانید از اپلیکیشن های مخصوص استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه زبان انگلیسی را فول شویم؟ | 10 راهکار عملی

مزایای یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی زبان مشترک در بین تمامی کشورهای جهان است و یادگیری آن دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به آن می پردازیم:

ذهن را هوشیار می کند: یادگیری هر زبانی ذهن شما را فعال و آماده برای مقابله با چالش ها می کند. از هر سنی که شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید، در واقع ذهن خود را پرورش خواهید داد. هر چقدر که از سن کمتری شروع کنید مفیدتر است، یادگیری زبان انگلیسی از سنین پایین از مزایای شکفت انگیزی برخوردار است. با یادگیری مداوم کلمات و اصطلاحات جدید انگلیسی ذهن درگیر می شود، در واقع یادگیری زبان انگلیسی مانند یک ورزش برای مغز است. در نتیجه این یادگیری ها و تمرینات مداوم یک ذهن فعال، هوشیار و قدرتمند خواهید داشت.

یافتن فرصت های شغلی بیشتر و بهتر: زبان انگلیسی، زبانی است که در اکثر کشورها از آن استفاده می کنند. در بیشتر آگهی های استخدامی برخورداری از دانش زبان انگلیسی بسیار مهم است و در اول لیست آمده است. اگر قصد پیدا کردن شغلی در خارج از کشور را دارید، واجب است که زبان انگلیسی را یاد بگیرید. در سه محیط کسب و کارها، اینترنت و علم، دانشتن زبان انگلیسی جزوء اولویت ها محسوب می شود چرا که اکثر محنویات آنها به زبان انگلیسی است.

بهترین زبان برای سفر کردن: بیش از 50 کشور وجود دارد که به زبان انگلیسی صحبت می کنند. در بسیاری از شهرهای اروپایی جهان، انگلیسی زبان دوم و غیر رسمی این شهرها است و توریست ها برای ارتباط با مردم آن شهر از زبان انگلیسی استفاده می کنند. یعنی از طریق یادگیری زبان انگلیسی می توانید در هر کشوری به آسانی با مردم ارتباط بگیرید و نیازهای خود را برطرف کنید.

تحصیل در برترین مدرسه ها و دانشگاه های جهان: زبان انگلیسی همانطوری که موجب یافتن شغل مناسب می شود، موجب فرصت تحصیل در بهترین مدارس و دانشگاه ها نیز می گردد. اگر رویای درس خواندن در دانشگاه هایی چون آکسفورد، کمبریج، استفورد، هاروارد را دارید با مسلط بودن به زبان انگلیسی حتما می توانید در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازید.

ارتقا سطح نویسندگی: یکی از روش های مفید برای درک زبان انگلیسی، نوشتن آن است. شما هر چقدر که بیشتر بنویسید، بیشتر به ریزه کاری های زبان انگلیسی پی می برید و آن ها را تقویت می کنید. از طریق نوشتن زیاد، مهارت کتابخوانی شما نیز بیشتر می شود. زبان آموزان با تکرار کلمات آن ها را در جمله ها به کار می برند و پس از تمرین بسیار می توانند به راحتی هر جمله ای که در ذهنشان بیاید را به انگلیسی بنویسند.

لذت بردن از ادبیات کلاسیک و فیلم ها: از چند قرن گذشته تاکنون اکثر فیلم های ساخته شده و ادبیات کلاسیک به زبان انگلیسی تولید شده اند. مهم نیست ترجمه صورت گرفته چقدر دقیق است، در هر صورت تیکه هایی از آن حذف شده و با نسخه اصلی فرق می کند. از آثار کارگردان های بزرگی چون اسکورسزی گرفته تا آلفرد هیچکاک تا موقعی که نسخه اصلی فیلم های آن ها را تماشا نکنید، لذت اصلی دیدن آن ها را تجربه نخواهید یافت.

مهاجرت صحیح: اگر شما قصد مهاجرت و شهروند شدن در یک کشور را داشته باشید از شما آزمون زبان می گیرند و اکثر کسانی که در زبان انگلیسی مشکلی ندارند این آزمون را قبول می شوند.افرادی که زبان انگلیسی را می دانند در برخی از مشاغل باز هم دچار مشکل می شوند. اگر نتوانید به درستی زبان انگلیسی صحبت کنید در آن شغل به مدت کوتاهی خواهید ماند. در این صورت مجبور هستید به دنبال کارهایی با درآمد پایین بروید.

افزایش تمرکز: طبق پژوهش های انجام شده دریافتند، افرادی که دو یا چند زبان مختلف را می دانند نسبت به بقیه از تمرکز بالاتری برخوردار هستند. علت این موضوع هم تفاوت هایی است که بین زبان مادری و زبان دومی وجود دارد، باعث می شود که افراد تمرکز بیشتری کنند تا خطا نکنند. نمرکز افراد به وسیله دو مهارت یادگیری و صحبت کردن زبان انگلیسی بیشتر می شود. در زبان دوم باید تمرکز کرد که جمله بندی درستی را به کار ببریم اما در زبان مادری نیاز به دقت بالا ندارد.

آمادگی برای یادگیری اصلاحات روزمره: مردم هر کشوری با گویش های مختلفی، انگلیسی صحبت می کنند و این گویش ها مخصوص کشورشان است. واضح است یادگیری تمام اصطلاحات هر کشور کار غیرممکنی است، اما با دانستن زبان انگلیسی و حرف زدن با مردم بومی می توانید منظور آن ها را متوجه شوید و دایره لغات خود را زیاد کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه در خانه برای آیلتس بخوانیم و قبول شویم؟

کلام آخر

در این مقاله به بررسی این که چرا باید زبان انگلیسی را یاد بگیریم پرداختیم و دریافتیم زبان انگلیسی زبان بین المللی است و در بیش از 50 کشور جهان از آن استفاده می کنند. از طریق یادگیری و دانستن زبان انگلیسی می توانید به بهترین موقعیت‌های شغلی و تحصیلی در خارج از کشور برسید. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت بهترینک مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بهترینک

وب سایت بهترینک، در زمینه معرفی بهترین های هر حوزه فعالیت می کند. وب سایت بهترینک، با هدف آسان کردن انتخاب برای کاربران اینترنت شروع به کار کرده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]