اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107196765920678
در دسترس نیست

بازار کار و درآمد شغل پنچرگیری

درآمد آپاراتی چقدر است؟

کد: 140107196765920678

، ری , (اخبار رسمی): بازار کار و درآمد شغل پنچرگیری ارتباط مستقمی با سطح مهارت افراد دارد. اگر می‌خواهید بدانید درآمد آپاراتی چقدر است با ما همراه باشید تا شما را از جزئیات عوامل تاثیر گذار بر درآمد شغل پنچرگیری مطلع کنیم.

درآمد آپاراتی چقدر است؟
تجهیزات دوره تعویض روغنی آموزشگاه فنی حرفه ای دارالفنون

همواره افراد برای انتخاب شغل مناسب، میزان درآمد و بازارکار آن را مورد اولویت قرارمی‌دهند. حرفه ی آپاراتی نیز از این مسئله مستثنی نیست. با توجه به اینکه استفاده از خودرو گسترش یافته است، تعمیر و تعوض لاستیک و سایر قطعات خودرو در نتیجه ی آن افزایش خواهد یافت. به همین دلیل پنچرگیری و آپاراتی، از بازارکار خوبی بهرمند است.

دراین مطلب به مهارت های مورد نیاز دراین حرفه و عوامل تاثیرگذار بر درآمد و بازار کار آپارتی اشاره شده است.

درآمد و بازار کار آپارتی چگونه است ؟ حرفه ی آپاراتی از جمله شغل‌های فنی محسوب می‌شود که درآمد آن به عرف محل کار بستگی دارد. علاوه بر محل کار، بازارکار پنچرگیری به عواملی متفاوت دیگری نیز بستگی دارد. برای مثال نوع خودرو (سبک یا سنگین )، تعداد و نوع لاستیکی که تعویض یا تعمیر می‌کنید، در قیمت خدماتی که ارائه می‌دهید تاثیرگذار است. همچنین شما می‌توانید در کنار پنچرگیری، خدماتی جانبی همچون تنظیم باد تایرها، صاف کردن رینگ خودرو و... ارا‌ئه دهید که به افزایش درآمد شما کمک خواهد کرد. 

عوامل تاثیرگذار بر درآمد آپاراتی ( پنچرگیری ) یکی از عواملی که به افزایش درآمد آپاراتی کمک می‌کند و حتی می‌توان گفت لازم است، خرید یا اجاره محل کار می‌باشد. در نظر داشته باشید، عموم مشتریان این شغل، گذری هستند. بنابراین در انتخاب محل کار مناسب باید دقت لازم نمایید. برای مثال خیابان‌های اصلی و پر تردد مکان مناسبی برای راه‌اندازی آپاراتی محسوب می‌شوند.

از عوامل دیگر برای رسیدن به درآمد قابل توجه به دست آوردن مهارت و تجربه کافی می‌باشد. همچنین افرادی که مایل به کار در این حرفه هستند، باید تجهیزات و ابزار مناسب و کارآمد آن را تهیه نمایند. در مطالب بعدی بیشتر به ابزار و تجهیزات مورد نیاز پرداخته خواهد شد.

با توجه به فراوانی وجود ارائه دهندگان این خدمات، باید در نظر داشته باشید، مشتریانی جذب نمایید که به صورت ثابت صرفا به شما مراجعه نمایند. برای این امر بایستی سرعت عمل داشته باشید و قیمت مناسب نسبت به خدماتی که انجام داده اید، ارائه دهید.

یکی از مواردی که به افزایش درآمد شما کمک می‌کند، در نظر گرفتن آپاراتی (پنچرگیری) سیار می‌باشد. پنچر شدن لاستیک خودرو جزء اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی می‌باشد که ممکن است در مسیر‌های کم رفت‌و‌آمد اتفاق بیافتد و یا اینکه خود فرد قادر به تعمیر وتعویض لاستیک نباشد که در این صورت به شدت به پنچرگیری سیار احتیاج خواهد داشت. بنابراین اگر شما مشتریان ثابت خود را داشته باشید و این نوع از خدمات را نیز ارائه دهید، درآمد خوبی خواهید داشت.

مهارت مورد نیاز برای رسیدن به درآمد قابل توجه در ابتدا باید گفت، برای رسیدن به درآمد قابل توجه و صرفه جویی در وقت و هزینه، بهتر است در دوره‌های آپاراتی و پنچرگیری شرکت نمایید. عموما در دوره‌های آپاراتی، تعویض روغنی نیز آموزش داده می‌شود. که به کار بردن و استفاده از این مهارت در  کنار پنچرگیری به افزایش درآمد شما کمک خواهد‌کرد.

یکی دیگر از مهارت‌های مورد نیاز در این حرفه، یادگیری کار با ابزار و دستگاه‌های مربوط به پنچرگیری ‌می‌باشد. چرا که بدون یادگیری این مسئله، عملا کاری از پیش نخواهید برد. همانطور که اشاره شد دوره های پنچرگیری، بهترین راهکار برای یادگیری این حرفه و کار با ابزار و دستگاه‌ها می‌باشد.

برای رسیدن به سطح مهارتی قابل قبول می‌توانید در دوره‌های آموزشگاه فنی حرفه ای نظیر ایران آیلو ثبت نام و شرکت کنید.

ابزار و لوازم مورد نیاز جهت ورود به بازار کار آپاراتی لازم است بدانید، برای ورود به هر حرفه ای بایستی ابزار و لوازم مورد نیاز آن و نحوه‌ی کار با آن‌ها را شناخت. ابزار و دستگاه‌های مورد نیاز برای ورود به بازارکار آپاراتی از قرار ذیل است:

دستگاه بالانس چرخ خودرو:

دستگاه بالانس از اساسی‌ترین دستگاه‌های مورد نیاز جهت افزایش درآمد آپاراتی خود می‌باشد. وجود این دستگاه به این دلیل حائز اهمیت است که هر زمان تایر، تعمیر یا تعویض شود، نیاز به بالانس خواهد داشت. دستگاه بالانس چرخ خودرو به رفع مشکلات متفاوتی و جلوگیری از آنها کمک می‌کند. به عنوان مثال افزایش ترمزگیری خودرو، جلوگیری از لرزش و فرسایش تایرها، جلوگیری از افزایش مصرف سوخت و ...

لاستیک درآر:

این دستگاه، یکی از دستگاه‌های مهم آپاراتی محسوب می‌شود. دستگاه‌های لاستیک درآر با توجه به نوع لاستیک و مدل خودرو متفاوت هستند که شامل لاستیک درآر خوردوهای سبک و سواری و خودروهای سنگین می‌شود. از طرفی هر کدام از این‌ دستگاه‌های لاستیک درار به چند نمونه ساده، تیوپ لس دار، کمرشکن و هلپر دار تقسیم می‌شوند.

پمپ باد جهت پنچرگیری:

اصلی ترین ابزار و دستگاه مورد نیاز در بازارکار آپاراتی، کمپرسور باد یا پمپ باد می‌باشد. این دستگاه دو نوع عمودی و افقی دارد که هر کدام شامل حجم های متفاوتی می‌شود. با توجه به سرمایه اولیه و متراژ محلی که خرید یا اجاره کرده اید، می‌توانید هر نوع از این پمپ باد را خریداری کنید.

تابگیر رینگ یا رینگ صافکن:

برای تعمیر رینگ های آسیب دیده و صاف کردن آن‌ها و بهتر کردن عملکرد جلوبندی خودرو، از رینگ صاف کن استفاده می‎شود. این دستگاه در کمتر آپاراتی ها و فروشگاه‌های رینگ و لاستیکی وجود دارد. به همین دلیل داشتن این دستگاه، موجب جذب مشتریان و ثابت ماندن آن‌ها خواهد شد.

دستگاه باد نیتروژن:

مشتریان پنچرگیری مایل هستند که به جای هوا از باد نیتروژن استفاده شود زیرا باد نیتروژن عملکرد تایرها را بهتر می‌کند. به همین جهت وجود این دستگاه در محل کار خود یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود که به بهبود درآمد آپاراتی و پنچرگیری شما کمک می‎کند. 

در نظر داشته باشید این دستگاه‌ها، صرفا بخشی از ابزارهای مورد نیاز در این شغل محسوب می‌شود. علاوه بر این‌ها می‌توان به انواع آچارها، بکس بادی، جک سوسماری، تنظیم باد اتوماتیک و دستی و دیگر ابزارها اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایرانilo

داشتن یک مدرک معتبر بین المللی، می‌تواند شما را برای ورود به دنیای کار در داخل و یا خارج از کشور کمک کند. شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های حضوری، مجازی و یا ترکیبی ما، خود را برای شرکت در آزمون عملی و تئوری سازمان فنی و حرفه ای آماده کنید و در رشته‌هایی مانند اتومکانیک، برق، کامپیوتر و آرایشگری مردانه مدرک بین المللی بگیرید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی