اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107216769220643
در دسترس نیست

لامپ بلک لایت چیست؟ چه کاربردی دارد؟

کد: 140107216769220643

، (اخبار رسمی): چشم انسان فقط می تواند نور مرئی را در محدوده 400 تا 700 نانومتر، از قرمز تا نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش ببیند. طیف نور فراتر از محدوده بنفش و نامرئی برای چشم ما، اشعه ماوراء بنفش یا UV نامیده می شود.

لامپ بلک لایت چیست؟ چه کاربردی دارد؟
لامپ بلک لایت چیست؟ چه کاربردی دارد؟

این لامپ با تولید نور فرابنفش که برای چشم انسان نامرئی است کار می کند. اجسام زیر این پرتو در واقع تحت تاثیر نور ساطع شده در پاسخ به این تابش قرار می گیرند

لامپ بلک لایت چیست؟

چشم انسان فقط می تواند نور مرئی را در محدوده 400 تا 700 نانومتر، از قرمز تا نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش ببیند. طیف نور فراتر از محدوده بنفش و نامرئی برای چشم ما، اشعه ماوراء بنفش یا UV نامیده می شود.
طیف خاصی از نور UV را بلک لایت یا UV کلاس A می نامند. این طیف با چشم غیرمسلح نامرئی است، اما هنگامی که در معرض ترکیبات رنگی که عمدتاً حاوی فسفر هستند، روشن می شوند. باعث شود اشیا با نور تاریک بدرخشند

این لامپ با تولید نور UV-A یا فرابنفش A که برای چشم انسان نامرئی است، کار می کند. اجسام تحت این درخشش در واقع در معرض نور ساطع شده در پاسخ به این تابش هستند. در واقع وجود مواد شب تاب یا فسفری است که باعث درخشش اجسام در زیر این نور می شود. دندان ها و ناخن ها به طور طبیعی حاوی فسفر هستند که در بسیاری از مواد شوینده یافت می شود که می تواند لباس های سفید را سفید کند.

برخی از برنامه ها شامل تشخیص جعل در اسناد و حساب های اوراق بهادار، صنعت سرگرمی و لوازم مهمانی (میهمانی های بلک لایت)، ردیابی حیوانات و انسان ها (ادرار انسان و برخی حیوانات زیر نور سیاه می درخشد)، تمیز کردن فرش و نظافت هتل. و پرونده های حقوقی، کاربردهای صنعتی، تبلیغات و غیره.

نحوه عملکرد لامپ بلک لایت چیست

این لامپ با تولید نور فرابنفش که برای چشم انسان نامرئی است کار می کند. اجسام زیر این پرتو در واقع تحت تاثیر نور ساطع شده در پاسخ به این تابش قرار می گیرند. در واقع آنچه باعث درخشش اجسام در زیر این نور می شود وجود نور یا فسفر است. دندان ها و ناخن ها حاوی فسفر طبیعی هستند که در بسیاری از شوینده ها نیز یافت می شود و لباس های سفید را سفید می کند.

برخی از کاربردها عبارتند از: تشخیص اسکناس و قبض های تقلبی، صنعت سرگرمی، تشخیص اقلام مهم در مهمانی ها (پارتی های بلک لایت)، ردیابی حیوانات و انسان (ادرار انسان و حیوان روشن و سیاه می درخشد)، قالیشویی، نظافت هتل، تولید عقرب، جرم، پرونده های حقوقی، استفاده صنعتی، تبلیغات و غیره.

لامپ های سیاه در واقع لوله های شیشه ای سبکی هستند که با مواد و الکترودهای فسفر سفید پوشیده شده اند. داخل این لوله ها مقدار کمی بخار جیوه وجود دارد که هنگام ورود به لوله فشار قوی با گازهای کم فشار برخورد کرده و نور سفید خنکی از خود ساطع می کند. اگر پوشش فسفر سفید از داخل لوله شیشه ای برداشته شود، نور سفید را نخواهید دید. در عوض، یک چراغ آبی یا سبز خواهید دید.

لامپ سیاه نور چه نقاطی را نشان می دهد؟

مایعات بیولوژیکی

محققان صحنه جنایت از یک لامپ سیاه برای یافتن لکه های خون خشک شده یا پاک شده استفاده می کنند. بیشتر مایعات بیولوژیکی حاوی مولکول های فلورسنت هستند که در تاریکی در معرض نور فرابنفش می درخشند.

تجهیزات لباسشویی

برخی از مواد شوینده لباسشویی حاوی مواد فلورسنت هستند. تولیدکنندگان فسفر را به مواد شوینده اضافه می کنند تا لباس ها سفیدتر به نظر برسند. مواد شوینده هیچ لکه قابل مشاهده ای روی لباس باقی نمی گذارند، اما زمانی که در معرض پرتوهای یک لامپ سیاه قرار می گیرند آبی می درخشند.

جوهر نامرئی

جوهر نامرئی ساخته شده با آب لیمو به راحتی زیر نور فرابنفش قابل مشاهده است.

لامپ سیاه چگونه کار می کند؟

لامپ بلک لایت لوله‌های توخالی شیشه‌ای شفافی هستند که با مواد فسفر سفید پوشیده شده‌اند و الکترودهایی در دو انتها قرار گرفته‌اند. این لوله ها حاوی مقدار کمی بخار جیوه هستند و هنگامی که ولتاژ بالا به این لوله تزریق می شود، با گازهای کم فشار برخورد می کند و نور سفید خنکی از آن ساطع می شود. اگر لایه فسفر سفید از داخل لوله شیشه ای جدا شود، نور سفیدی دیده نمی شود. در عوض، یک چراغ آبی یا سبز خواهید دید.

فسفر به هر ماده ای گفته می شود که در پاسخ به نوعی تابش نور مرئی ساطع می کند که انرژی فرابنفش را از نور سیاه به نور مرئی تبدیل می کند. چیزی که در زیر نور سیاه، روی پوستر فلورسنت، یک تمبر نامرئی یا یک تی شرت سفید سفید جدید می درخشد، فسفر است.

لامپ سیاه چه نقاطی را نشان می دهد؟

مایع بیولوژیکی

بازرسان جنایی از یک لامپ سیاه برای یافتن لکه های خون خشک شده یا مالیده شده استفاده می کنند. بیشتر مایعات بیولوژیکی حاوی ذرات فلورسنت هستند که در تاریکی در معرض نور فرابنفش می درخشند.

ترک آنها

برخی از شوینده های لباسشویی حاوی مواد فلورسنت هستند. تولیدکنندگان فسفر را به مواد شوینده اضافه می کنند تا لباس ها سفیدتر به نظر برسند. مواد شوینده روی لباس لکه های قابل مشاهده ای باقی نمی گذارند، اما با قرار گرفتن در معرض پرتوهای یک لامپ سیاه رنگ آبی می شوند.

جوهر نامرئی

جوهر نامرئی ساخته شده از آب لیمو در زیر نور فرابنفش بسیار قابل مشاهده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید