اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110046888620643
در دسترس نیست

بهترین راهکارهای از بین بردن لک صورت چیست؟

کد: 140110046888620643

، (اخبار رسمی): عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد لکه های پوستی شوند. برخی از این عوامل به محیط و مراقبت از پوست و برخی دیگر به عوامل داخلی بدن مربوط می شوند. با دانستن علت لکه ها و شناسایی نوع لکه ها به راحتی می توانید از ایجاد لک جلوگیری کنید.

بهترین راهکارهای از بین بردن لک صورت چیست؟
بهترین راهکارهای از بین بردن لک صورت چیست؟

لک های پوستی در قسمت های مختلف بدن مانند صورت، پشت، سینه و غیره ظاهر می شوند. و دلیل اکثر آنها تجمع بیش از حد ملانین طبیعی در پوست است. بسته به علت، شکل، رنگ و تعداد لکه‌ها درمان آنها متفاوت است.

اسکار اصطلاحی است که به هر علامتی بر روی پوست اطلاق می شود که به دلایل مختلف تغییر رنگ داده و با پوست سالم و شاداب متفاوت است. لک های پوستی دلایل زیادی دارد و طیف وسیعی از مسائل و مشکلات پوستی را پوشش می دهد.
آنها در قسمت های مختلف بدن مانند صورت، پشت، سینه و غیره ظاهر می شوند. و دلیل اکثر آنها تجمع بیش از حد ملانین طبیعی در پوست است. بسته به علت، شکل، رنگ و تعداد لکه‌ها متفاوت است که معمولاً درمان‌های لکه‌های پوستی را متمایز می‌کند.

علت لک ها و درمان لک های پوستی

عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد لکه های پوستی شوند. برخی از این عوامل به محیط و مراقبت از پوست و برخی دیگر به عوامل داخلی بدن مربوط می شوند. با دانستن علت لکه ها و شناسایی نوع لکه ها به راحتی می توانید از ایجاد لک جلوگیری کنید. علل اصلی لکه های پوستی عبارتند از:

  • آفتاب سوختگی و تماس مداوم پوست با نور خورشید
  • کمبود ویتامین و ایجاد لک صورت
  • برخی از ویروس ها مانند تبخال و آبله مرغان
  • سوء تغذیه و عادات غذایی
  • ژنتیک و وراثت
  • بارداری
  • استفاده از داروهای هورمونی و داروهای ضد سرطان
  • بیماری های التهابی مانند لوپوس و بیماری های پوستی
  • انسداد منافذ پوست
  • رادیوتراپی

درمان هیپرپیگمانتاسیون چیست؟

اگر از هیپرپیگمانتاسیون رنج می برید، نگران نباشید زیرا در حال حاضر بسیاری از افراد این لکه ها را روی پوست خود دارند و شما تنها نیستید. هایپرپیگمانتاسیون یا لکه های پوستی یک بیماری شایع پوستی است و روش های درمانی مختلفی برای از بین بردن لکه های صورت و بدن وجود دارد.
هیپرپیگمانتاسیون اصطلاح پزشکی است که برای توصیف لکه های تیره روی پوست استفاده می شود. جالب است بدانید که این لکه ها به دلیل تولید بیش از حد ملانین ایجاد می شوند. از سوی دیگر، این لک ها می تواند ناشی از مواردی مانند اسکار (آکنه) و آسیب های ناشی از اشعه های مضر خورشید یا تغییرات هورمونی باشد.

در این مقاله، ما در مورد درمان هایپرپیگمانتاسیون و رفع لکه های صورت صحبت می کنیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب بهترین درمان برای پوست خود، ادامه مطلب را بخوانید. این بار به شما خواهیم گفت که نتایج روش هایی مانند میکرودرم ابریژن و موارد دیگر چیست. 

درمان لک صورت با استفاده  از کرم های روشن کننده

استفاده از کرم ضد لک یا روشن کننده در واقع یک درمان بدون نسخه (OTC) است که با ترکیبات انتخاب شده برای کاهش رنگدانه های تیره پوست کار می کند.
بسیاری از انواع قوی تر این کرم ها نیز توسط پزشکان تجویز می شوند. از این کرم ها می توانید 1 یا 2 بار در روز برای روشن شدن پوست استفاده کنید. محصولات روشن کننده پوست دیگری نیز وجود دارند که به صورت ژل عرضه می شوند.

ترکیبات رایج موجود در بسیاری از محصولات سفید کننده بدون نسخه عبارتند از:

  • هیدراکینون
  • عصاره شیرین بیان
  • N-استیل گلوکزامین
  • ویتامین B3 (نیاسین آمید)

آیا استفاده از کرم های روشن کننده پوست انتخاب درستی است؟

ژل ها یا کرم های ضد آفتاب برای لکه های تیره مانند ملاسما یا لکه های پیری بهترین هستند. در واقع می توان گفت که می تواند در رفع لک های صورت و تغییر رنگ انواع پوست موثر باشد.

بسیاری از محصولات بدون نسخه وجود دارند که می توانند برای درمان دائمی آکنه استفاده شوند. این محصولات به راحتی در دسترس هستند و گاهی اوقات ارزان تر از سایر درمان ها هستند. با این حال، زمان درمان می تواند کمی بیشتر از روش های حرفه ای باشد.

سرطان پوست چگونه رخ می دهد؟

برخی از نقاط روی پوست ممکن است نشانه سرطان باشد. ناحیه ای که می خواهید به آن توجه کنید این است که آن را در جایی از بدن خود می بینید. لکه های پوستی که ممکن است نشانه سرطان باشند معمولا یکی از علائم زیر را دارند:

  • لکه ای مانند لکه پیری که پوست پوست می شود
  • لکه هایی روی پوست که به نظر رشد می کنند.
  • لکه بزرگ و پهنی که داخل آن یک قسمت سالم قرار دارد
  • یک لکه صورتی یا قرمز فرورفته در وسط
  • لکه ای که در شکل، ابعاد و یا رنگ دائما تغییر میکند.

توجه به پوست و آگاهی از عواملی که باعث ایجاد سرطان پوست می شوند می تواند به تشخیص و درمان زودهنگام سرطان پوست کمک کند. سایر علائم بالقوه سرطان پوست که باید از آنها آگاه بود عبارتند از:

  • خالی که رشد میکند و تکامل می یابد.
  • خالی که دارای لبه های نامتقارن، ناهموار و نامنظم است.
  • خونریزی یا خارش.

12 ماده غذایی مضر برای پوست

تغذیه نادرست و مصرف برخی مواد غذایی برای سلامت و شادابی پوست مضر است و باعث ایجاد آکنه، چین و چروک، تغییرات و خشکی پوست می شود. در این مقاله فهرستی از غذاهای مضر برای سلامت پوست، 14 غذای مضر برای پوست را ارائه می دهیم:

نمک زیاد: 

نمک زیاد صورت را کدر می کند و به زیبایی پوست آسیب می رساند.

قند زیاد:

مصرف زیاد شکر می تواند منجر به سیاهی و چین و چروک دور صورت و چشم ها و همچنین چین و چروک روی پیشانی شود.
کافئین بیش از حد: مصرف بیش از حد کافئین باعث ترشح آدرنالین می شود. آدرنالین همچنین باعث استرس و کم خوابی می شود که برای سلامت پوست مضر است.

آب میوه های صنعتی:

آب میوه های صنعتی حاوی مقدار زیادی قند هستند. این قند، کلاژن پوست را تجزیه کرده و آن را زبر و خشک می کند

شیر و لبنیات:

شیر گاو باعث افزایش سطح انسولین و افزایش هورمون کورتیزول (هورمون استرس) می شود. این مشکل منجر به افزایش تولید سبوم (چربی) می شود. سایر لبنیات مانند بستنی، پنیر و ماست روی پوست تاثیر منفی می گذارند.

برنج:

برنج حاوی مقدار زیادی گلیسمی است که از گردش رطوبت و آب در پوست بیرونی جلوگیری می کند و باعث خشکی پوست و پیری زودرس می شود.

غذاهای تند:

مصرف غذاهای تند باعث ایجاد آکنه می شود، بنابراین برای داشتن پوستی شاداب از خوردن این غذاها خودداری کنید.
فست فود: آکنه با خوردن غذاهای پر کالری، چربی و کربوهیدرات های شناخته شده مرتبط است. با خوردن فست فود نه تنها زیبایی و جوانی پوست خود را از دست می دهید، بلکه سلامت خود را نیز به خطر می اندازید.

غذاهای سرخ شده:

غذاهای چرب و سرخ کردنی ها به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب، با تجمع چربی در بدن، شادابی و سلامت پوست را مختل می کنند، بنابراین اگر پوستی جوان و پوستی سالم می خواهید، از خوردن غذاهای سرخ شده و سرخ شده خودداری کنید. سیب زمینی.

گوشت قرمز:

اگرچه گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند پروتئین است، اما برخی از قسمت‌های آن مانند قسمت‌های پرچرب آن می‌تواند بر روی پوست تأثیر منفی بگذارد.

گوشت های فرآوری شده:

این گوشت ها اغلب حاوی مقدار زیادی سدیم هستند که باعث زشت شدن پوست صورت می شود. این گوشت ها همچنین حاوی نیتریت هستند. نیتریت به کلاژن پوست آسیب می رساند.

غذاهای فرآوری شده و فرآوری شده:

غذاهای فرآوری شده مانند کیک، کلوچه، شیرینی و تنقلات، برخلاف طعم خوب و مطبوع خود، برای بدن و پوست صورت مضر هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی