اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107236771719146
در دسترس نیست

معرفی کاغذ دکو پاژ و تفاوت آن با ترانسفر

کد: 140107236771719146

، (اخبار رسمی): پتینه اجسام جزو هنرهای ترند و بسیار پر طرفدار این روز های هنرمندان میباشد که شامل تنوع بسیار بالایی میباشد و عموما روی تخته های چوبی یا تخته های سرو و یا جعبه ها و پلی استر ها و یا بشقاب ها و سینی های سفالی انجام میپذیرد.

معرفی کاغذ دکو پاژ و تفاوت آن با ترانسفر
خرید هوم دکور

پتینه اجسام ابزار و وسایل بسیار متنوعی دارد که واقعا آدم وقتی بهش فکر میکنه سرگیجه میگیره ولی امروز میخوایم یکی از اصلی ترین متریال این هنر رو بهتون معرفی کنیم و تفاوت ها و نوع های متفاوت آن را به شما توضیح دهیم.

ورق های دکوراتیوی برای زیبا تر شدن این بیس ها استفاده میشوند که تحت عنوان نام های متفاوتی در بازار موجود هستند.

امروزه خیلی از وسایل چوبی مثل کنسول ها و تخت و … که در خانه استفاده میشود رو با این ورقه ها زیبا میکنند و شکل و ظاهر وسیله هارا نو و تازه میکنند.

انواع این ورق ها را با نام کاغذ های دکوپاژ و یا ترانسفر میشناسید که البته هر کدام از این اسم ها به دسته های متفاوتی تقسیم میشوند که امروز میخوایم در این مقاله آن هارا براتون توضیح بدیم.

در ابتدا تفاوت این دو متریال رو میخوایم براتون بگیم که خیلی از شما عزیزان این دو مورد رو دیگر با هم اشتباه نگیرید.

همانطور که از نامشان پیداست ترانسفر ها نوعی طرح هستند که بر روی کاغذی پرینت شده اند و با روش های متفاوت از طلق زیرین خود جدا میشوند به سطح مورد نظر انتقال پیدا میکنند و تثبیت میشوند. اما کاغذ های دکوپاژ انتقال پیدا نمیکنند و به صورت کامل و با روش های بخصوص خود روی سطح چسبانده میشوند و نیازی نیست از طلق بخصوصی جدا بشند و انتقال پیدا کنند روی سطح مورد نظرتون.

ترانسفر ها عموما خود چسب هستند (البته به این معنی نیست که اصلا نیازی به تثبیت ندارند) اما دکوپاژ ها باید با استفاده از چسب ها مخصوص خود به سطح مورد نظر بچسبند.

معرفی انواع دکوپاژ ها

کاغذ دکوپاژ پرینتی(فیتیله ای)

این کاغذ ها در بعضی طرح ها به صورت آماده در فروشگاه های هنری موجود هستند اما اگر مطرح خاصی مد نظر دارید میتوانید از وبسایت هایی که عکس های با کیفیت میذارند طرح مورد نظرتون رو دانلود کنید و به مراکزی که کیفیت پرینت بالایی دارند مراجعه کنید و آن ها را پرینت کنید و از آن ها استفاده کنید.

این مدل کاغذ ها دارای ضخامت بیشتری نسبت به دیگر دکوپاژ ها دارند و طبیعتا نیاز به چسب قوی تری هم دارند که در انتها بهترین چسب ها را در این زمینه بهتون معرفی میکنیم.

ابتدا چسب رو بر روی سطح مورد نظرتون میزنید و بخشی که از طرحتون رو نیاز دارید به وسیله یک قیچی یا سمباده برش میدید و روی سطح آغشته به چسب میگذارید. به واسطه یک کارت ویزیت ویا لیسه های پلاستیکی و یا ژله ای آن را حباب گیری و فیکس مینمایید.

زمانی که کار به صورت کامل روی سطحتون چسبید و فیکس شد میتوانید برای تثبیت بیشتر و قابل شست و شو کردن کار بر روی کار مجددا از چسب دکوپاژ استفاده کنید. البته گزینه های دیگری هم برای فیکس کردن کار دارید که آن را هم در آخر مقاله خدمتتون توضیح میدهیم.

کاغذ دکوپاژ برنجی(الیافی)

شاید براتون سوال پیش بیاد که چرا اسم این کاغذ ها برنجی میباشد؟ جنس این کاغذ دکوپاژ ها از جنس گیاه ساقه برنج میباشد و اگر این کاغذ هارا از نزدیک دیده باشید متوجه میشوید که چقدر نازک و ظریف هستند و به واسطه همین نازک بودن به راحتی روی سطح کار شما مینشینند .

روال استفاده این کاغذ ها هم مثل نوع قبلی دکوپاژ ها به این صورت میباشد که چسب دکوپاژ رو روی سطح مورد نظرتون میزنید و بخشی که از کاغذ را نیاز دارید روی کار فیکس میکنید و به وسیله کاردک های پلاستیکی و یا کارت ویزیت حباب گیری سطح رو انجام میدید، و در نهایت برای فیکس شدن کار از متریال معرفی شده استفاده کنید.

عموما این کاغذ ها توسط برند های بخصوصی به صورت آماده و در طرح های متنوعی وارد بازار میشوند و همانند کاغذ های پرینتی قابلیت پرینت با دستگاه معمولی و کاغذ معمولی رو ندارند.

کاغذ دکوپاژ برنجی استیکی(پشت چسب دار)

این کاغذ ها عملکردی کاملا مشابه به نوع بالا دارند با یه تفاوت بسیار مهم که در نام این محصول درج شده است. بله پشت چسب دار بودن این کاغذ ها را آن ها را متفاوت کرده نسبت به نوع برنجی ساده .

کاغذ دکوپاژ برنجی استیکی(پشت چسب دار) یک لایه چسب پشت خود دارند و فقط باید یک کاغذ از روی آن جدا شود تا به صورت خود چسب روی سطح مورد نظرتون بچسبند و دیگر نیازی به چسب در زیر کار نخواهید داشت.

نکته: این بدین معنی نیست که برای تثبیت روی کار هم نیازی نیست از چسب و یا مواد دیگری استفاده کنید.

برند های دیگری هم سعی در تولید این کاغذ ها با مشخصات دیگر کرده اند که میتوان به برند کادنس اشاره کرد که محصولی رو روانه بازار کرده است با مشخصات بالا ولی با این تفاوت که کاغذ آن به صورت پرز دار میباشد و انگار نوعی بافت برجسته روی سطح دارد و خوب این کار رو  خاص و زیبا تر کرده است.

  • کاغذ های سافت دکوپاژ یا دکوپاژ طلایی
  • ترانسفر های ساده یا آبی
  • ترانسفر های گیپوری
  • ترانسفر پارچه
  • ترانسفر های هوم دکور
  • چسب های مخصوص دکوپاژ و ترانسفر

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل