اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108046791919094
در دسترس نیست

تجهیزات کوهنوردی مورد نیاز در زمستان

تجهیزات کوهنوردی مورد نیاز در زمستان

کد: 140108046791919094

، (اخبار رسمی): کوهنوردی در دامان طبیعت آداب خاص خود را دارد. در صورت تهیه تجهیزات لازم، کوهنوردی علاوه بر ورزش، تفریح خوشایندی برای شما خواهد بود. اما کوهنوردی بدون وسایل مورد نیاز مخصوصاً در فصل سرد زمستان بسیار سخت است.

تجهیزات کوهنوردی مورد نیاز در زمستان
خرید تجهیزات کوهنوردی

کوهنوردی در دامان طبیعت آداب خاص خود را دارد. در صورت تهیه تجهیزات لازم، کوهنوردی علاوه بر ورزش، تفریح خوشایندی برای شما خواهد بود. اما کوهنوردی بدون وسایل مورد نیاز مخصوصاً در فصل سرد زمستان بسیار سخت است.  خیلی از کوهنوردان به کوهنوردی در زمستان بیشتر علاقه مندند و لذت کوهنوردی را به کوه های پوشیده از برف می دانند. بنابراین تهیه و خرید تجهیزات مورد نیاز برای آنها ضروری است. عدم وجود کفش مناسب و لباس با کیفیت در کوهنوردی موجب آسیب رسانی به پاها و بدن انسان می شود. بنابراین اهمیت این موضوع را نادیده نگیرید.

خرید تجهیزات کوهنوردی در زمستان

خرید کفش کوهنوردی و کاپشن با کیفیت از ضروری ترین اقدامات کوهنوردی در زمستان است. توجه به کیفیت این محصولات بسیار مهم است. با خرید کفش های ارزان قیمت و بی کیفیت خطرهای جبران ناپذیری پیش روی شما خواهد بود. در واقع هزینه وسایل مورد نیاز کوهنوردی موجب حفظ سلامت جان شما خواهد شد. بنابراین قیمت را فدای کیفیت محصولات نکنید. پیش از خرید کفش و کاپشن از اعتبار برند محصولات و کیفیت آن ها مطمئن شوید.

خرید کوله پشتی کوهنوردی مقاوم با وزن استاندارد روی کیفیت کوهنوردی شما بسیار تاثیر گذار است. کوله پشتی مورد نظر باید علاوه بر جا دار بودن وزن سبکی داشته و در برابر رطوبت و بارش از خود مقاومت نشان دهد. عدم نفوذ آب و رطوبت مهم ترین ویژگی کوله پشتی کوهنوردی در زمستان است. تصور کنید تمام تجهیزات لازم و ضروری را درون کوله قرار داده اید و به دلیل نفوذ آب وسایل خیس شده اند. مسلماً حمل وسایل تا قله کوه هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت. چرا که پوشیدن لباس های خیس بیشتر موجب مریضی انسان می شود. سعی کنید تنها تجهیزات لازم و ضروری را درون کوله قرار دهید تا در صورت سنگین شدن مانع از حرکت شما در مسیر کوه نشود.

لیست مهم ترین تجهیزات کوهنوردی در زمستان

  • کفش کوهنوردی
  • کوله پشتی کوهنوردی
  • لباس کوهنوردی
  • کاپشن کوهنوردی
  • کلاه
  • جوراب
  • دستکش
  • شلوار
  • قمقمه یا فلاسک
  • غذای کنسروی
  • عینک
  • چادر کوهنوردی
  • و …

اهمیت خرید کفش کوهنوردی

عدم توجه به خرید کفش کوهنوردی شما را در معرض خطر قرار می دهد. زمستان و اتفاقات ناگهانی خبر نمی کند. بنابراین شما باید مراقب قلب دوم بدن یعنی پای خود باشید. قدم برداشتن روی برف بدون کفش مناسب واقعا کار سختی است و انرژی زیادی از شما می گیرد اما با تهیه کفش کوهنوردی مناسب می توانید مسیر را برای خود هموار سازید. کفش های کوهنوردی دارای کفی مناسب بوده و از فشار وارد به پاها بسیار می کاهد. در واقع عدم خرید کفش کوهنوردی شما را از تجربه لذت کوهنوردی بازمیدارد.

مهم ترین نکات در خرید کفش کوهنوردی

به دلیل اهمیت خرید کفش کوهنوردی یک سری نکات مهم را در اختیارتان قرار می دهیم تا با توجه به این نکات بهتر و راحت تر کفش مناسب خریداری کنید. پیش از ارائه نکات با انواع کفش کوهنوردی در زمستان آشنا شوید.

کفش نیمه سنگین: این کفش با دو لایه جداگانه داخلی و بیرونی کاملاً یکپارچه دوخت شده و دارای وزن سبکی است. سبک وزن بودن کفش راه رفتن را راحت کرده و ساق دار بودن آن از مچ پاها در سربالایی ها محافظت می کند. این نوع کفش برای کوهنوردی روی برف در مدت زمان محدود مناسب است اما برای ساعات طولانی ممکن است با این کفش اذیت شوید. زیرا این کفش قابلیت راه رفتن روی یخ ها را نداشته و در صورت روبرو شدن با یخبندان با مشکل مواجه خواهید شد.

کفش سنگین: سختی زیره و مقاومت بالای این کفش آن را از کفش نیمه سنگین متمایز می کند. این کفش با امکان نصب کرامپون برای کوهنوردی در یخبندان مناسب است. بهتر است برای چند روز پشت هم از این کفش استفاده نکنید زیرا عدم جدا شدن لایه داخلی و بیرونی موجب دیر خشک شدن کفش می شود.

کفش دوپوش: این مدل کفش ازالیاف پریمالوفت ساخته شده و بخش بیرونی آن ضد آب است. دو کفش در درون هم قرار گرفته اند به همین دلیل وزن سنگینی دارند. حرکت کردن با آن کار ساده ای نیست اما ایمنی پاهای شما را فراهم می کند. در صورت خیس شدن پوشش بیرونی امکان درآوردن آن وجود دارد. این کفش با قابلیت نصب کرامپون مسیرهای یخبندان را پیموده و از پاها در برابر سرما محافظت می کند.

کفش سه پوش: این کفش با سه پوش جداگانه در کوهنوردی با ارتفاعات 8000 متری مناسب است. پوشش داخلی کفش به دلیل الیاف پریمالوفت پاهای انسان را گرم نگه می دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجهیزات ورزشی