اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108106803019146
در دسترس نیست

معرفی انواع رنگ های اکریلیک و کاربرد آن ها

کد: 140108106803019146

، (اخبار رسمی): رنگ های اکریلیک این روز ها نیازی به معرفی آن چنانی ندارند زیرا به خوبی در بازار ایران جای خودشون رو باز کردند و تقریبا به صورت دست و پا شکسته تمام مصرف کننده ها به واسطه کارشون با این رنگ ها آشنا هستند.

معرفی انواع رنگ های اکریلیک و کاربرد آن ها
خرید رنگ اکریلیک

ولی برای ادامه مقاله امروزمون که در مورد انواع اکریلیک ها هست باید مجددا به صورت خلاصه براتون این رنگ ها رو معرفی کنیم.در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر میتوانید در دسته بندی رنگ های اکریلیک در وبسایت هم ویدئو و هم توضیحات مرتبط با این رنگ ها را تماشا و مطالعه بفرمایید.

رنگ های اکریلیک به عنوان رنگ نو ظهور در بازار ایران شناخته میشوند. و بعد از رنگ روغنی و پلاستیکی به بازار ایران معرفی شدند. این رنگ ها بر پایه رزین اکریلیک که نوعی رزین پایه آب هست ساخته شدند که این امر باعث راحتی در اجرا و سهولت استفاده از این رنگ ها شده است.

از مزایای دیگر این رنگ ها بی بو بودن و با طبیعت سازگار بودن آن ها هست که مسئله بسیار مهمی در بین جامعه بشری میباشد. و از طرف دیگر این رنگ ها نیاز به زمان زیادی برای خشک شدن ندارند و بعد از اجرا نهایتا در یک ساعت به صورت کامل خشک میشوند و شما میتوانید دست بعدی کار خودتان را اجرا کنید.

خوب تا اینجای کار احتمالا براتو ن سوال پیش آمده که خوب  این اکریلیک ها چه فرقی با رنگ پلاستیک داره؟

دقیقا این قسمت مهم ترین و اساسی ترین بخشی هست که اکریلیک ها را بسیار پرطرفدار کرده است و امروزه میبینید که در جوامع هنری، ساختمانی، صنعتی و …. از این رنگ ها استفاده میشود.

درسته که رنگ های اکریلیک پایه آب هستند ولی بعد از خشک شدن به صورت کامل به شست و شو و رطوبت مقاوم میشوند و شما میتوانید با خیال راحت رو خیلی از سطح ها این رنگ رو استفاده کنید بدون اینکه استرس پاک شدن  این رنگ رو داشته باشید.

تا اینجای کار خوب خیلی مزیت های خوبی گفته شده در مورد  این رنگ ولی باز خیلی از نقاشای ساختمان بر این اعتقاد هستند که رنگ روغنی همچنان مقاوم ترین رنگ هست برای تمامی سطوح.

در این زمینه میخوایم شفاف سازی کنیم و این جمله رو براتون بشکافیم که آیا رنگ روغن مقاوم ترین رنگ هست یا رنگ اکریلیک و بالاخره از کدوم استفاده کنیم بهتره؟

جواب بسیار سادست——> بستگی به سطح مورد استفادتون داره.

سطح مورد نظرتون اگر گچی هست و میخواید رنگ آمیزی کنید این دو رنگ با هم در یک رده قرار میگیرند و تفاوتی بین این دو نیست و بحث سلیقه میاد وسط که آیا با بوی رنگ روغن مشکلی ندارید و یا با دیر خشک شدنش و….

ولی در بعضی از سطح ها مثل فلزات بی شک رنگ روغن بهترین گزینه برای شما هست چون چسبندگی رزین بکار رفته در رنگ روغن بسیار بالاتر از رزین اکریلیک هست و به راحتی به فلزات میچسبد و سریع رنگ میگیرد. ولی اگه فکر کردید که رنگ اکریلیک در این رقابت کم آورده سخت در اشتباهید….. نوعی دیگر از رنگ های اکریلیک به بازار عرضه شدند که جلوتر به آن اشاره میکنیم که این مشکل را حل کرده هست.

از طرف دیگر اگر سطح مورد نظرتون سیمان باشه اینجا ورق برمیگرده و فقط و فقط بهترین رنگ برای سطوح سیمانی رنگ اکریلیک میباشد. زیرا رزین اکریلیک با سیمان ارتباط خوبی دارند و با هم سازگار هستند. و حالا سوالتون اینه که رنگ روغن اگر باشه چه اتفاقی میافته؟

در ابتدا در ظاهر هیچ فرقی نمیکند و شما با خیال راحت رنگ میکنید و میگید رنگ روغنم میشه اجرا کرد و اشتباه میگن که باید حتما از اکریلیک ها استفاده کرد ولی بعد از چند ماه متوجه میشید که رنگتون در حال پوسته کردن است و باید مجددا رنگ آمیزی کنید.

مثال بارز این موضوع جدول های خیابان ها هستش که میبینید بعد از چند وقت پوسته میکنه و معمولا دمه عید هر سال مجدد رنگ میشود.

شهرداری ها عموما از رنگ روغن استفاده میکنند البته با این علم که هر سال رنگ میکنند مجددا ولی برای زمان طولانی رنگ روغن روی  سیمان گزینه بسیار اشتباهی هست.

تقسیم بندی رنگ های اکریلیک

  • رنگ اکریلیک ساختمانی
  • رنگ اکریلیک هنری
  • رنگ اکریلیک نما یا همان اکریلیک سیلیکون ها
  • رنگ اکریلیک پایه حلال
  • رنگ اکریلیک استخری
  • رنگ اکریلیک ساختمانی

این دسته از رنگ های اکریلیک برای رنگ آمیزی محیط منزل یا محیط کار استفاده میشوند و عموما در سایز های یک کیلویی-3.5 کیلویی-7 کیلویی و 10 کیلویی به بازار عرضه میشوند.

این رنگ ها در سایز های یک کیلویی یا 250 گرمی دارای رنگ بندی هستند ولی سایز های بزرگ اکثرا در رنگ سفید تولید میشوند و میتوانید با مادر رنگ های و یا جوهر رنگ های یونیورسال تغییر رنگ بدید رنگتون سفیدتون رو.

این رنگ ها در کیفیت های متفاوتی به بازار عرضه میشند و یه نوعی دیگر از رنگ های اکریلیک که در همین دسته بندی قرار میگیرند پرایمین ها هستند که البته خیلی از دوستان پرایمر و پرایمین رو با هم اشتباه میکنند.

پرایمین ها نوعی رنگ اکریلیک هستند که در اصل ضعیف شده این رنگ ها میباشند تا به عنوان زیر کار استفاده شود تا مصرف رنگ اصلی شما کم شود. در اصل به پرایمین ها رنگ پوششی هم گفته میشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید