کد: 140108176812821703
در دسترس نیست

بررسی دلایل گرفتگی لوله توالت

کد: 140108176812821703

، تهران , (اخبار رسمی): بررسی دلایل گرفتگی لوله توالت

بررسی دلایل گرفتگی لوله توالت
بررسی دلایل گرفتگی لوله توالت

مشکلات لوله کشی که باعث مسدود شدن توالت می شود به دلایل مختلفی سرچشمه می گیرد. برخی از آنها را می‌توانید با تغییر عادات اصلاح کنید، برخی دیگر نیاز به عیب‌یابی لوله‌کشی DIY دارند - و سپس مواردی وجود دارند که برای حل آنها از کمک یک متخصص کمک می‌گیرند. اگر این روش ها پاسخگو نبود باید با توجه به محل زندگی خود با لوله بازکنی پاسداران تماس بگیرید.

چرا لوله توالت دچار گرفتگی می شود؟

گرفتگی مکرر توالت به دلایل مختلفی ایجاد می شود. مشکلات در نحوه استفاده از توالت، خود توالت و سیستم لوله کشی خانه احتمالاتی هستند. در زیر متداول ترین دلایل گرفتگی توالت آورده شده است:

  • توالت یک مدل قدیمی جریان کم است
  • دستمال توالت بیش از حد شسته شده است
  • اقلام غیر قابل شستشو شسته می شوند
  • گرفتگی در تله توالت
  • دریچه توالت مسدود شده
  • گرفتگی در خط فاضلاب
  • مشکلات توالت قدیمی

خانه‌های قدیمی با مدل اولیه توالت‌های با جریان کم نصب شده، معمولاً وقتی توالت‌ها دائماً مسدود می‌شوند، دچار مشکل می‌شوند. موضوعی که باعث ایجاد گرفتگی مکرر می شود، خود توالت است. در حالی که مدل های اولیه توالت های کم جریان گامی در جهت درست برای صرفه جویی در آب خانه بودند، آنها اغلب فاقد فشار لازم برای پاکسازی کامل مواد از طریق زهکشی توالت هستند. بدون سطوح فشار لازم، مواد در توالت و خط فاضلاب می چسبند، که منجر به گرفتگی مکرر می شود.

روش رفع گرفتگی لوله توالت 

یکی از راه‌های ساده برای اصلاح زمانی که یک توالت کم جریان قدیمی همچنان مسدود می‌شود، استفاده کمتر از دستمال توالت است. هنگامی که مقدار مواد ارسال شده به لوله فاضلاب توالت را کاهش می دهید، مقدار موادی را که به طور بالقوه در پشت خود باقی می مانند و باعث گرفتگی می شوند، کاهش می دهید. استفاده از دستمال توالت را محدود کنید و احتمالاً شاهد کاهش گرفتگی توالت خواهید بود.

راه بی‌دردسر برای پایان دادن به گرفتگی مداوم توالت، جایگزینی این توالت‌های قدیمی با وسایل جدید است. اگر توالت های کم جریان شما در اواسط دهه 1990 ساخته شده اند، احتمالاً اولین توالت در نوع خود هستند. هنگامی که توالت‌های کم جریان جدید نصب می‌کنید، به لطف پیشرفت‌هایی که در طراحی توالت در بیش از 20 سال گذشته ایجاد شده است، صرفه‌جویی در مصرف آب را در خانه افزایش می‌دهید و فشار بهتری برای پاکسازی کامل مواد از طریق توالت به دست می‌آورید.

گرفتگی لوله توالت با دستمال کاغذی

استفاده بیش از حد از دستمال توالت زمانی که توالت مدام مسدود می شود مشکل بزرگی است. چند مربع دستمال توالت کافی است، اما بسیاری از ما مقصریم که بعد از استفاده از حمام از آن برای تمیز کردن بیشتر استفاده می کنیم. هرچه مواد بیشتری در توالت شما فرو رود، احتمال گرفتگی آن بیشتر است - حتی اگر مواد ساخته شده برای توالت باشد!

دستمال توالت در چند دهه اخیر به طور فزاینده ای فانتزی شده است. بسیاری از راحتی دستمال توالت چند لایه لذت می برند، اما به خصوص زمانی که بیش از حد استفاده می شود، این ماده آنطور که باید به طور کامل حل می شود، بنابراین توالت همچنان مسدود می شود.

راه حل
اگر مصرف بیش از حد دستمال توالت دلیل مسدود شدن توالت شما است، وقت آن است که با اعضای خانواده خود صحبت کنید. از همه بخواهید که مقدار دستمال توالتی را که استفاده می کنند و شستشو می دهند کاهش دهند. به جای ریختن دستمال توالت در سطل زباله در مجاورت آن را در نظر بگیرید. به کودکان خردسال کمک کنید تا با یک علامت یا برچسب ساده در زیر مخزن دستمال توالت در طول مناسب، به یاد بیاورند که چه مقدار کاغذ توالت نیاز دارند تا بتوانند در صورت نیاز به راحتی اندازه گیری کنند.

دستمال توالت خود را به جای محصولات چند لایه به یک لایه تغییر دهید. به جای استفاده از محصولات چند لایه یا دستمال توالت اضافی، ورق های کاغذ توالت را برای ضخامت تا کنید. برای استفاده از دستمال توالت خود را با توپ جمع نکنید، زیرا این کار باعث افزایش گرفتگی می شود.

گرفتگی لوله توالت با افتادن اجسام خارجی

فقط کاغذ توالت و فضولات انسانی قرار است در توالت ریخته شوند، اما اغلب موارد دیگر در فاضلاب توالت راه می یابند. توالت همچنان مسدود می شود زیرا این موارد در لوله های توالت یا لوله کشی به دام می افتند.

بسیاری از مسائل به مشکل مواد غیرقابل شستشو در لوله فاضلاب توالت کمک می کند. محصولات به‌عنوان قابل شستشو به بازار عرضه می‌شوند، حتی اگر واقعاً باید خارج از توالت نگهداری شوند، که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان باور کنند که توالت‌پسند هستند – در واقع، این محصولات ممکن است دلیل مسدود شدن توالت شما باشد. عادات قدیمی به سختی از بین می روند، بنابراین اگر شما فردی هستید که همیشه انواع محصولات حمام را برای دور انداختن به توالت می اندازد، مانند گوش پاک کن و دستمال صورت، این موارد باعث می شود که توالت همچنان مسدود شود. بچه‌ها ذاتاً کنجکاو هستند که وقتی توالت آب می‌روند، همه چیز به کجا می‌رود، که منجر به رفتن اسباب‌بازی‌ها و اشیاء دیگر در فاضلاب می‌شود.

راه حل
در جلسه بعدی خانوادگی خود، به اعضای خانواده خود یادآوری کنید که چه اقلامی در توالت تعلق دارند و کدام‌ها نیستند. سطل های زباله کوچک را در حمام نگه دارید تا به راحتی وسایل غیرقابل شستشو را از بین ببرید. به فرزندان خردسال خود یاد دهید که توالت چگونه کار می کند، برای چه منظوری است و برای کاهش احتمال گرفتگی ناشی از وسایل خارجی در آن بازی نکنند.

هنگامی که به دلیل اقلام غیر قابل شستشو در زهکش گرفتگی ایجاد می شود، سعی کنید با استفاده از پیستون توالت، مواد را خارج کنید. اگر فرو رفتن گرفتگی را پاک نمی کند، فنر لوله بازکنی توالت، ابزاری است که می توان از آن برای شکستن مواد مسدود شده و باز کردن فاضلاب توالت استفاده کرد.

گرفتگی تله توالت

وسایل لوله کشی دارای یک تله برای جلوگیری از انتقال اقلام به داخل خط فاضلاب هستند که باعث گرفتگی جدی می شوند. شما با تله P سینک آشنا هستید زیرا به راحتی در داخل کابینت دیده می شود، اما تله S توالت چندان واضح نیست زیرا معمولاً توسط کاسه از دید جلوگیری می شود. تله توالت نیز به همین منظور عمل می کند - به دام انداختن اقلام قبل از اینکه در خطوط لوله کشی شما عمیق شوند.

اگر توالت شما همچنان مسدود می شود، ممکن است مشکل از گیر افتادن مواد در داخل تله توالت باشد. استفاده بیش از حد از دستمال توالت و شستشوی مواد خارجی منجر به این موضوع می شود.

راه حل
از یک پیستون توالت برای پاک کردن مواد گیر کرده در S-trap توالت استفاده کنید. اگر پیستون فلنجی مواد را پاک نمی کند و توالت همچنان مسدود می شود، یک فنر لوله بازکنی توالت را امتحان کنید.

اگر این راه‌حل‌های DIY تله توالت را پاک نمی‌کند و توالت شما همچنان مسدود می‌شود، برای از بین بردن مواد گیر افتاده در تله توالت، با لوله‌کش خود تماس بگیرید تا خدمات تخلیه فاضلاب را از بین ببرد.

انسداد دریچه توالت

توالت ها در سرتاسر خانه سینسیناتی شما دارای تهویه هوا هستند، که به هوای بیرون اجازه می دهد تا به سیستم لوله کشی شما تخلیه شود. این کار بوی فاضلاب را از محل زندگی شما دور نگه می دارد و فشار شستشو را بهبود می بخشد.

دریچه های توالت ممکن است به دلیل گرفتگی هایی که از طریق فاضلاب توالت می آید یا گرفتگی ناشی از منابع بیرونی مسدود شود. دریچه مسدود شده توالت باعث می شود که توالت همچنان مسدود شود. فشار از بین می رود و مشکلات دیگری از جمله بوی فاضلاب در داخل، غرغر کردن از توالت و زهکشی ضعیف ایجاد می شود.

راه حل
از آنجایی که دهانه دریچه توالت روی سقف قرار دارد، انسداد در دهانه بیرونی آن رایج است. اگر علائم مسدود شدن دریچه توالت را مشاهده کردید و توالت شما همچنان مسدود می شود، این مراحل را امتحان کنید:

با خیال راحت به سقف خانه خود دسترسی پیدا کنید و دریچه توالت را پیدا کنید (نکته: معمولا بالای حمام اصلی خانه است).
درپوشی را که ورودی هواکش را می پوشاند بردارید. بصری زباله هایی که داخل آن افتاده است را بررسی کنید و در صورت امکان آنها را بردارید.
با شلنگ باغچه خود، جریانی از آب را به داخل دریچه اسپری کنید. جریان قوی آب می تواند گرفتگی را از طریق دریچه و خط فاضلاب وارد کند. با این حال، اگر آب به پشت بام برگشت، می دانید که انسداد واضح نیست.
از فنر لوله بازکنی توالت استفاده کنید (باید حداقل 20 فوت طول داشته باشد) و آن را در دریچه هوا قرار دهید. آن را بچرخانید تا گرفتگی از بین برود.
آب بیشتری را در دریچه تخلیه کنید تا مواد مسدود شده پاک شوند. اگر آب همچنان بالا می رود، برای کمک با لوله کش خود تماس بگیرید.

گرفتگی خط فاضلاب
اگر لوله فاضلاب خانه شما مسدود شود، متوجه خواهید شد که سرویس بهداشتی شما همچنان مسدود می شود. این به این دلیل است که خروجی زهکش در پایین خط مسدود شده است و مواد قادر به عبور از آن نیستند. مشکلات زهکشی در سرتاسر خانه به گرفتگی خط فاضلاب اشاره دارد.

گرفتگی خطوط فاضلاب ناشی از گرفتگی هایی است که از طریق زهکشی ها یا مسائل بیرونی حرکت می کنند، مانند شکستگی لوله های فاضلاب، نفوذ ریشه درختان، یا نفوذ خاک و سایر مواد از طریق لوله ترک خورده یا شکسته. توالت شما تا زمانی که مشکل خط فاضلاب تعمیر نشود همچنان مسدود می شود.

راه حل
تعمیر خطوط فاضلاب و رفع گرفتگی نیاز به کمک یک لوله کش دارد. به محض مشاهده علائم برای جلوگیری از آسیب به سیستم لوله کشی خود، با خدمات تماس بگیرید. لوله کش شما از بازرسی دوربین برای شناسایی علت مشکلات خط فاضلاب استفاده می کند و سپس گرفتگی ها را پاک می کند یا تعمیرات مورد نیاز را برای بازیابی جریان زهکشی انجام می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

serviceco

انجام کلیه امور لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران ارزان، فوری و با پشتیبانی چندماهه

منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان