کد: 140109296882821703
در دسترس نیست

5 راه برای تعمیر لوله های پی وی سی

کد: 140109296882821703

، تهران , (اخبار رسمی): شکستگی لوله پی وی سی می تواند باعث نشت آب یا خرابی سینک شود. برای کمک به راه اندازی و راه اندازی سینک ظرفشویی، ما در لوله بازکنی ستارخان پنج راه را برای کمک به تعمیر لوله های PVC گردآوری کرده ایم. 

لوله های پی وی سی (لوله های پلی وینیل کلرید) به دلیل خواص بادوام و سبک وزن خود شناخته شده اند که آنها را به یک راه حل پایدار برای فاضلاب، لوله کشی و آبیاری تبدیل می کند. لوله‌های PVC که معمولاً با رنگ سفید یا کرم‌شان مشخص می‌شوند، با استفاده از کوپلینگ‌ها و سیمان حلالی که لایه سطحی لوله‌ها را ذوب می‌کند، به هم متصل می‌شوند. 

PVC بیشتر به عنوان لوله تخلیه استفاده می شود که به دلیل سهولت استفاده و مقرون به صرفه بودن شناخته شده است. برای اکثر آسیب های پی وی سی، می توان لوله های موجود را تعمیر کرد تا نشتی تحت کنترل باشد. با این حال، اگر آسیب بیش از حد گسترده باشد، ممکن است لوله به طور کامل نیاز به تعویض داشته باشد. برای کمک به شما در تعمیر یا تعویض یا لوله های پی وی سی خود، پنج روش را به تفصیل شرح داده ایم که می توانید لوله خود را تعمیر یا تعویض کنید.

دلایل رایج نشت پی وی سی

در اینجا برخی از رایج ترین دلایل تعمیر و تعویض لوله پی وی سی آورده شده است:

  • نصب نامناسب - اگر اتصالات PVC به درستی روی لوله اتصال نصب نشده باشد، ممکن است نشتی ایجاد شود. این معمولاً به دلیل شل بودن اتصالات ایجاد می شود که به آب اجازه می دهد از آن عبور کند.
  • چسب نادرست چسب - مطمئن شوید که سیمان پی وی سی صحیح را خریداری کرده اید تا زودتر خراب نشود. قبل از انتخاب چسب، برچسب را بخوانید تا مطمئن شوید که برای چسبیدن به PVC طراحی شده است. حتی اگر چسب صحیح را انتخاب کنید، در نهایت با افزایش سن خراب می شود و نیاز به تعمیر دارد.
  • دمای انجماد - اگرچه PVC در برابر یخ زدگی مقاوم است، اما هنوز هم می تواند در هوای شدید زمستانی شکننده شود و آسیب ببیند. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که دمای هوای سرد دارد، لوله های خود را عایق بندی کنید تا از یخ زدگی جلوگیری شود.

پیشنهاد مطالعه: دلایل گرفتگی لوله توالت

نحوه تعمیر لوله های پی وی سی آسیب دیده

از اپوکسی و نوار لاستیکی گرفته تا گیره شلنگ و فایبرگلاس، در اینجا پنج راه برای تعمیر یا تعویض لوله پی وی سی آورده شده است.

1. نوار یا پارچه فایبرگلاس رزین
اگر به دنبال تعمیر موقت لوله پی وی سی نشتی هستید، نوار رزین فایبرگلاس می تواند آسیب را کاهش دهد. نوار فایبرگلاس با استفاده از یک رزین فعال شده با آب که در اطراف لوله سخت شده و نشتی را کاهش می دهد، تعمیر را ساده می کند. قبل از چسباندن نوار روی لوله PVC، قسمت آسیب دیده لوله را با استفاده از پارچه مرطوب تمیز کنید. در حالی که هنوز مرطوب است، نوار را دور ناحیه آسیب دیده بپیچید و اجازه دهید رزین به مدت 15 دقیقه سفت شود.

پارچه رزین فایبرگلاس را می توان برای تعمیر دائمی تر استفاده کرد. مشابه تعمیر نوار رزین، با تمیز کردن ناحیه اطراف نشتی یا آسیب شروع کنید، سپس سطح را به آرامی سنباده بزنید تا سطح چسبندگی بیشتری ایجاد کنید. سپس پارچه رزینی را می توان روی آسیب قرار داد. برای شروع عمل آوری رزین، نور ماوراء بنفش را مستقیماً به لوله بتابانید یا بخشی از لوله را به بیرون در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: چگونه از بوی فاضلاب در خانه خلاص شویم؟

2. اپوکسی
اپوکسی تعمیری بتونه یا مایع چسبناکی است که می توان از آن برای تعمیر نشتی لوله روی PVC و اتصالات آن استفاده کرد. برای تعمیر لوله یا اتصال خود با استفاده از اپوکسی، ابتدا محل آسیب دیده را تمیز و خشک کنید، مطمئن شوید که آب نمی تواند به منطقه آسیب دیده برسد.

در صورت لزوم، بتونه یا مایع را مطابق دستورالعمل سازنده مخلوط کنید. سپس اپوکسی را بمالید و بگذارید ده دقیقه بماند. پس از پخت، اجازه دهید آب از لوله عبور کند و نشتی را بررسی کنید.

3. نوار لاستیک و سیلیکون تعمیر
اگر با یک نشتی جزئی سر و کار دارید، نوار لاستیک و سیلیکون تعمیر یک راه حل ساده است. مانند نوار رزین فایبرگلاس، لاستیک و نوار سیلیکونی به شکل رول هستند که می‌توان آن را مستقیماً دور لوله پی وی سی پیچید. با این حال، نوار تعمیر به جای چسبیدن به لوله، مستقیماً به خود می چسبد.

برای رفع آسیب، نوار را دور محل نشتی بپیچید و کمی سمت چپ و راست ناحیه آسیب دیده را بپوشانید. این نوار از فشرده سازی برای رفع نشتی استفاده می کند، بنابراین قبل از استفاده مجدد از لوله ها، اطمینان حاصل کنید که بسته بندی محکم و محکم است.

4. نوار لاستیکی و گیره شیلنگ
مانند نوار تعمیر لاستیک و سیلیکون، این روش تعمیر نیز از فشرده سازی برای ترمیم نشتی های کوچک در لوله های PVC استفاده می کند. لاستیک را در اطراف ناحیه آسیب دیده بپیچید، سپس گیره های شلنگ را جدا کرده و آنها را در اطراف ناحیه آسیب دیده قرار دهید، تا نشت را متوقف یا کند کنید. این تعمیر باید یک تعمیر موقت باشد، زیرا با افزایش نشتی، نوار لاستیکی و گیره های شلنگ بی اثر می شوند.

5. جایگزینی
گاهی اوقات، لوله پی وی سی برای تعمیر ساده بیش از حد آسیب می بیند. در این صورت، باید قسمت آسیب دیده را با یک لوله PVC جدید جایگزین کنید. برای تعویض لوله ابتدا از قطع بودن آب لوله اطمینان حاصل کنید. این کار را می توان با استفاده از یک کلید قطع کننده آب محلی، واقع در نزدیکی لوله، یا با خاموش کردن آب در منبع اصلی آب انجام داد.

  • لوله را با استفاده از کاتر جغجغه ای یا اره برقی حدود یک اینچ به سمت چپ و راست ناحیه آسیب دیده برش دهید.
  • اجازه دهید آب اضافی از لوله خارج شود و با یک پارچه تمیز خشک شود.
  • هنگامی که لوله آسیب دیده جدا شد، لوله جایگزین را در سوراخ قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که اتصالات لوله به درستی در اطراف PVC موجود محکم شده است.
  • حلال پرایمر پی وی سی را به داخل اتصالات لوله جایگزین و در قسمت بیرونی لوله موجود بمالید.
  • سپس روی لوله PVC موجود و در معرض دید و اطراف داخل اتصالات جایگزین چسب بزنید.
  • لوله موجود را با استفاده از یک حرکت چرخشی وارد کنید تا لوله را با چسب محکم کنید.
  • لوله را به مدت 10 ثانیه محکم نگه دارید تا از اتصال قوی اطمینان حاصل کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

serviceco

انجام کلیه امور لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران ارزان، فوری و با پشتیبانی چندماهه

منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان