کد: 140110116902421703
در دسترس نیست

نحوه بررسی نشت لوله آب خانگی

کد: 140110116902421703

، تهران , (اخبار رسمی): نحوه بررسی نشت لوله آب خانگی | چگونه نشتی اب لوله ها را تشخیص دهیم؟ روش های رفع نشتی لوله آب

نحوه بررسی نشت لوله آب خانگی
نحوه بررسی نشت لوله آب خانگی

به همان اندازه که نشت ها رایج هستند، پتانسیل بسیار زیادی برای فاجعه آمیز بودن دارند. به عنوان یک صاحب خانه، باید بدانید که چگونه نشت ها را به سرعت قبل از تبدیل شدن به یک مشکل جدی شناسایی کنید. خبر خوب این است که وقتی بدانید چگونه نشت آب در خانه خود را پیدا کنید، می توانید مدت ها قبل از اینکه تهدیدی برای شما یا دارایی شما باشد، با این مسائل مقابله کنید. در مواردی هم بهتر است با یکی از شعبات لوله بازکنی از جمله لوله بازکنی سعادت آباد تماس بگیرید.

در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه نشت آب در حیاط یا خانه خود را پیدا کنید. همچنین در بخش‌های زیر به شما نشان خواهیم داد که لوله‌کش‌ها و سایر متخصصان از چه روش‌هایی برای تشخیص نشتی استفاده می‌کنند و به سؤالات متداول درباره نشت آب پاسخ می‌دهند:

روش هایی برای بررسی نشتی آب در خانه

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای فهمیدن نشتی این است که به قبض آب خود نگاهی بیندازید. نشتی ها باعث افزایش ناگهانی قبض آب شما می شوند، بنابراین افزایش غیرمنتظره هزینه های شما ممکن است به نشت آب اشاره کند.

البته، احتمالاً می خواهید قبل از اینکه به کیف پول شما برسد، نشت را برطرف کنید. بنابراین در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید به طور فیزیکی نشت آب در خانه خود را بررسی کنید:

  • مخزن آب گرم خود را بررسی کنید: دریچه های فشار بر روی مخازن آب گرم گاهی اوقات مستقیماً به داخل زهکشی می روند و تشخیص فوراً نشتی را دشوار می کند. به صدای پاشیدن یا خش خش گوش دهید - این احتمالاً نشان دهنده نشتی است. از طرف دیگر، اگر مشکوک به نشتی هستید اما چیزی نمی شنوید، لوله تخلیه را بردارید تا نشت را به صورت بصری بررسی کنید.
  • مخزن توالت را بررسی کنید: توالت ها محل معمولی برای نشتی هستند. شما باید به صدای خش خش گوش دهید و تشخیص دهید که از کجا می آید. اگر نمی توانید به راحتی متوجه آن شوید، رنگ خوراکی را به مخزن اضافه کنید و ببینید آیا رنگ بدون شستشو در کاسه ظاهر می شود. این احتمالاً نشان دهنده نشتی در فلپر است که بدون کمک لوله کش قابل رفع است.
  • خط کنتور را بررسی کنید: در نهایت، اگر می‌دانید که نشتی دارید اما آن را از طریق هیچ یک از روش‌های قبلی شناسایی نکرده‌اید، ممکن است خط کنتور شما مشکل داشته باشد. در صورت امکان، با قطع آب شروع کنید و سپس سوزن بالای کنتور را تماشا کنید. اگر کنتور بعد از خاموش شدن بالا رفت، بین کنتور و خانه نشتی دارید. اطراف کنتور و شیر قطع را بررسی کنید تا محل نشتی را پیدا کنید. حتی اگر نتوانید آن را پیدا کنید، این اطلاعات به لوله‌کش کمک می‌کند سریع‌تر آن را پیدا کند و در هزینه شما صرفه‌جویی کند.

پیشنهاد مطالعه: 5 راه برای تعمیر لوله های پی وی سی

نشانه هایی که نشان می دهد در ساختمان خود نشت آب دارید

نشتی فقط در داخل خانه شما اتفاق نمی افتد. آنها می توانند در حیاط شما نیز اتفاق بیفتند. در حالی که ممکن است در مقایسه با نشت خانه بی اهمیت به نظر برسد، یکی در حیاط شما می تواند به همان اندازه پرهزینه باشد. به همین دلیل است که می خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه نشت آب را در حیاط خود پیدا کنید.

در اینجا چند راه برای شناسایی نشتی در خارج از خانه وجود دارد:

  1.     خط کنتور را بررسی کنید (دوباره): اگر مشکوک هستید که نشتی در خارج از خانه شما است، آب خود را ببندید و مراقب باشید که آیا کنتور استفاده به چرخش ادامه می دهد یا خیر. اگر چنین شد، در طول خط راه بروید تا به دنبال مناطق گل آلود یا نرم در خاک بگردید.
  2. لوله‌های شلنگ خود را بررسی کنید: شیلنگ‌های شلنگ می‌توانند باعث نشت بسیار مخرب شوند. چکه مداوم این خطر را دارد که به فونداسیون شما آسیب برساند. اولین راه برای بررسی نشتی این است که فقط به آن نگاه کنید: اگر آب از پیشانی می آید، پس شما نشتی دارید. اگر نشتی نمی بینید، می توانید از پیچ گوشتی برای گوش دادن به نشتی استفاده کنید. برای انجام این کار، نوک فلزی را روی شیلنگ قرار دهید، انگشت شست خود را روی پیچ گوشتی قرار دهید و سپس آن ناحیه را دقیقاً جلوی گوش خود روی آن بند انگشت قرار دهید. این از پیچ گوشتی مانند گوشی پزشکی استفاده می کند و می تواند به شما کمک کند نشتی را در لوله منتهی به پیش بند تشخیص دهید. سپس باید سایر پیشبندهای خود را بررسی کنید تا ببینید آیا صدا در هر یک از آنها بلندتر است یا خیر.

پیشنهاد مطالعه: چگونه از بوی فاضلاب در خانه خلاص شویم

چگونه لوله کش ها نشت ها را تشخیص می دهند

لوله کش ها نسبت به یک صاحب خانه معمولی ابزار بیشتری در اختیار دارند. در اینجا چند تکنیک جالب و تکه‌هایی از فناوری تشخیص نشت وجود دارد که آنها برای یافتن نشتی استفاده می‌کنند:

  • تجهیزات ویدئویی: اگر نشتی در مکانی دشوار باشد، یک لوله کش ممکن است از یک مار تخلیه با دوربین متصل برای تعیین محل نشتی و ارزیابی آسیب استفاده کند.
  • دیسک های گوش دادن: دیسک های گوش دادن به لوله کش ها اجازه می دهد تا از نسخه بهبود یافته تکنیک گوشی پزشکی پیچ گوشتی استفاده کنند. این دیسک ها حتی می توانند نشتی را از طریق دیوارها و مبلمان تشخیص دهند.
  • تشخیص نشت صوتی: لوله کش هایی که به فناوری های نوظهور علاقه دارند ممکن است از تجزیه و تحلیل ابری روی تلفن خود استفاده کنند تا به آنها کمک کند نشت هایی را از طریق ارتعاشات صوتی شناسایی کنند که شنیدن آنها تقریباً غیرممکن است.

در صورت نشتی آب چه چیزی را ابتدا باید بررسی کنید؟

مکان خاصی برای بررسی وجود ندارد، اما برخی از رایج ترین مناطق برای نشتی سینک آشپزخانه، حفره های شلنگ، مخازن آب گرم و توالت ها هستند. اگر هر یک از این قسمت‌ها را بررسی کنید و نشتی پیدا نکردید، ممکن است به دنبال یک لوله‌کش باشید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی دلایل گرفتگی لوله توالت

چگونه منبع نشت آب را پیدا کنید؟

برای یافتن منبع نشتی، باید وسایل لوله کشی خود را بررسی کنید (مانند دوش، توالت، سینک). به آنها گوش دهید تا متوجه شوید که آیا صدای خش خش وجود دارد یا خیر. سعی کنید تشخیص دهید که صدای خش خش در کجا بلندتر است تا شما را به سمت محل ناهموار نشتی خود هدایت کند.

چگونه بفهمم لوله های من از زیر کف من نشتی دارند؟

هنگامی که لوله ها از زیر زمین نشت می کنند، ممکن است به خود کف آسیب برساند. در حالت ایده‌آل، می‌توانید به صدای آب گوش دهید، یا در صورت عدم موفقیت، یک لوله‌کش را برای استفاده از تجهیزات شنوایی خود بیاورید. اگر مشکوک به نشتی زیر کف خود هستید، توصیه می کنیم در اسرع وقت با یک لوله کش تماس بگیرید.

آیا دستگاهی برای تشخیص نشت آب در دیوارها وجود دارد؟

بله، لوله کش ها اغلب دستگاه هایی به نام دیسک های شنود دارند که به آنها امکان می دهد محل نشتی را از طریق دیوارها و مبلمان مشخص کنند.

چگونه نشتی را در حیاط پیدا می کنید؟

برای پیدا کردن نشتی در حیاط خود، شیر اصلی خود را ببندید و ببینید که آیا کنتور به کار خود ادامه می دهد یا خیر. اگر این کار را کرد، به این معنی است که نشتی جایی بین اصلی و خانه شما است. در طول مسیر اصلی راه بروید تا یک نقطه نرم یا گل آلود پیدا کنید. اگر به تنهایی نمی توانید محل را پیدا کنید، در اسرع وقت با یک لوله کش تماس بگیرید تا از آسیب به اموال خود جلوگیری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

serviceco

انجام کلیه امور لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران ارزان، فوری و با پشتیبانی چندماهه

منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان