اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108296828519094
در دسترس نیست

معرفی لباس دوچرخه سواری بانوان

کد: 140108296828519094

، (اخبار رسمی): همه فعالیت ها بخصوص فعالیت های ورزشی، پوشاک متناسب با نوع فعالیت خود را دارند و وجود این پوشش ها سبب لذت بخش شدن فعالیت می شود. دوچرخه سواری نیز یکی از این ورزش ها می باشد. دو ویژگی و نکته مهم در همه فعالیت ها تعیین کننده نوع تجهیزات آن می باشند؛ نوع مکان و محیط مورد نظر و میزان سابقه در این فعالیت.

معرفی لباس دوچرخه سواری بانوان
خرید لباس دو چرخه سواری

قطعا پوشاک و تجهیزات یک حرفه در حالت مبتدی با حالت حرفه ایی ویژگی های بسیار متفاوتی دارند؛ به طور مثال تجهیزات دوچرخه سواری درکوهستان با دوچرخه سواری در دشت و اطرف شهر کامل تر و با کیفیت تر خواهد بود. لباس دوچرخه سواری نیز بر اساس این دو شرایط خریداری می شود.

معرفی انواع لباس متناسب دوچرخه سواری

کلاه ایمنی

کلاه های متناسب با ورزش دوچرخه سواری دارای 3 مدل می باشند. کلاه ایمنی از مهم ترین تجهیزات دوچرخه سواری در همه محیط ها است؛ چرا که با برخورداری از طراحی بخصوص از ناحیه سر و گردن محافظ می شود. کلاه های ایمنی دارای لایه ضربه گیر و ضد سایش می باشند و در عین حال پوسته داخلی نرم و راحتی نیز دارند.

کلاه زمستانه

کلاه زمستانه دوچرخه سواران از جنس پلار تهیه می شوند که جهت جلوگیری از ورود سرما، در زیر کلاه ایمنی قرار می گیرند. بافت این کلاه ها کم تراکم بوده اما از ورود سرما به ناحیه سر جلوگیری خواهند کرد و تعرق را جذب می کنند.

کلاه آفتابی

دوچرخه سواری در روز های گرم سال کمی دشوار است. اغلب کلاه ایمنی ها لبه پهن و بزرگی ندارند که تقریبا تمام صورت را از نور مستقیم خورشید بپوشانند، در این شرایط می توان یک کلاه نقاب دار ساده ای را بر روی کلاه ایمنی قرار داد.

تیشرت یا پیراهن دوچرخه سواری

جنس و طراحی پیراهن دوچرخه سواری از مهم ترین معیار های آن می باشد. جنس پیراهن دوچرخه سواری باید دارای ویژگی های انعطاف پذیری، نرم و راحت، تنفس پذیر، خشک شوندگی سریع باشد؛ چرا که در هنگام دوچرخه سواری دمای بدن بالا رفته و دچار تعرق خواهید شد و با جذب و سریع خشک شدن تعرق، از فعالیتتان لذت بیشتری خواهید برد.

نکات مهم پیراهن دوچرخه سواری

  • یقیه لباس دوچرخه سواری باید بلند باشد تا ناحیه گردن در معرض مستقیم آفتاب قرار نگیرد.
  • در هنگام خرید تونیک دوچرخه سواری به عرض شانه دقت داشته باشید که بازویتان آزادی عمل داشته باشد.
  • قد پشت پیراهن دوچرخه سواری بلند تر طراحی می شود تا در هنگام دوچرخه سواری به سمت بالا حرکت نکند.
  • در پشت پیراهن باید جیب های کشسانی جهت قرار گرفتن تجهیزات ضروری طراحی شده باشد.
  • لباس دوچرخه سواری باید جذب فرم بدن باشد اما مانع راحتی و حرکت نشود.

کاپشن یا بادگیر دوچرخه سواری

در روز های سرد و زمستانی وجود یک کاپشن سبک یا بادگیر در بین تجهیزات دوچرخه سواری اهمیت بالایی دارد. در شرایط آب و هوای نامساعد بارانی، بهتر است از یک بادگیر سبک استفاده کنید که از شما در برابر نفوذ رطوبت و باد محافظت می کند، در هنگام دوچرخه سواری دمای بدن بالا می رود و نیازی به پوشیدن کاپشن های زمستانی نیست.

شلوار و دامن دوچرخه سواری

شلوار های دوچرخه سواری با شلوار های ورزشی متفاوت خواهد بود. شلوار دوچرخه سواری دارای انعطاف پذیری بالایی هستند تا در هنگام رکاب زدن ماهیچه ها دچار انقباض نشوند. در ناحیه نشیمنگاه این شلوار ها پد های نرم و مخصوصی طراحی می شود که سبب راحتی و اصطکاک بیشتر شده و همچنین رطوبت ناشی از تعرق را نیز جذب می کنند. از دیگر ویژگی های مهم شلوار، ساق و انتهای شلوار دوچرخه سواری است؛ این قسمت باید کاملا با مچ پا فیکس باشد تا در هنگام دوچرخه سواری به سمت بالا حرکت نداشته باشد.

اغلب بانوان جهت راحتی بیشتر؛ از دامن دوچرخه سواری استفاده می کنند که امروزه برند ریسا دامن های فوق العاده ایی برای دوچرخه سواران طراحی کرده است. دامن های دوچرخه سواری دارای کمر های تنظیم کننده می باشند و اغلب دارای جیب یا محفظه مخصوص هنزفری و موبایل نیز می باشند.

جوراب

هیچوقت از جوراب های نخی برای دوچرخه سواری استفاده نکنید! در فصول تابستان پا ها بیشتر در معرض گرما زدگی و تاول قرار می گیرند بهتر است از جوراب های پشمی مرینوس استفاده نمایید. جوراب باید کاملا به مچ و ساق پا فیکس شود تا در هنگام دوچرخه سواری به سمت پایین جمع نشود.

ساق دست

اگر از تیشرت یا پیراهن های آستین کوتاه استفاده می کنید حتما از ساق دست جهت پوشاندن و حفظ دست ها از نور مستقیم خورشید استفاده کنید. ساق دست های انگشتی بهترین نوع ساق دست برای فعالیت دوچرخه سواری می باشند.

اسکارف

اسکارف یکی از اکسسوری های استایل دچرخه سواری می باشد اما ویژگی های مثبتی نیز دارد. از اسکارف می توان به عنوان دستمال سر، ماسک صورت، گلو بند و… در هنگام فعالیت استفاده کنید.

دستکش

در فصول گرم از دستکش های نیم انگشتی پارچه ای استفاده کنید تا تعرق دستتان نیز جذب شود. در فصل سرد و زمستانی نیز از دستکش های چرمی و منعطف استفاده نمایید. در ناحیه کف دستکش های دوچرخه سواری صفحه سیلیکونی تعبیه شده که سبب ایجاد اصطکاک می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجهیزات ورزشی