اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109036837018792
در دسترس نیست

کاشت دندان بدون ایمپلنت چگونه است؟

کد: 140109036837018792

، (اخبار رسمی):  کاشت دندان شیوه ای است که توسط آن می توان دندان های از دست رفته را جایگزین کرد. دندان هایی که به هر علت احتمال دارد از بین بروند؛ بالا رفتن سن، بیماری، حوادث و پوسیدگی عمیق دندان ها همه عواملی هستند که می توانند سبب از دست دادن دندان هایمان شویم.

کاشت دندان بدون ایمپلنت چگونه است؟
کاشت دندان بدون ایمپلنت چگونه است؟

 کاشت دندان شیوه ای است که توسط آن می توان دندان های از دست رفته  را جایگزین کرد. دندان هایی که به هر علت احتمال دارد از بین بروند.

 بالا رفتن سن، بیماری، حوادث و پوسیدگی عمیق دندان ها همه عواملی هستند که می توانند سبب از دست دادن دندان هایمان شویم.

در صورتی که جای دندانی که از دست رفته، مدت طولانی خالی بماند می توانند باعث ایجاد مواردی شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  1. تاثیر منفی گذاشتن بر روی فرم فک شما.
  2. به هم زدن ترتیب بقیه دندان ها و کج شدن دندان های مجاور.
  3. تحلیل رفتن لثه و استخوان فک .
  4. تبدیل شدن محل خالی دندان برای تجمع انواع باکتری ها.
  5. بعد از گذشت مدتی ایجاد مشکلات جدی تر.

چنانچه می خواهید کار دندان هایتان به اینجا نکشد هر چه زودتر به فکر جایگزینی برای دندان از دست رفته باشید. به شما پیشنهاد می کنیم سری به کلینیک موذن، بهترین مرکز ایمپلمنت در کرج بزنید

کاشت دندان بدون ایمپلنت یکی دیگر از روش های کاشت دندان های مصنوعی محسوب می شود که این قابلیت را دارد تا برای جایگزینی دندان های مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

 در این شیوه احتیاجی  به انجام جراحی لثه و دندان برای کاشت قطعه ایمپلنت نبوده و شما می توانید با قرار دادن دندان های مصنوعی یا روکش هایی، عملیات کاشت دندان را به انجام رسانید.

امروزه با رونمایی از انواع ایمپلنت، کامپوزیت، لمینت، کاشت دندان، بریج، بلیچینگ و … مردم اهمیت بسیار بیشتری به زیبایی دندان های خود می دهند.

یکی از انواع این خدمات، کاشت دندان بدون ایمپلنت است که شیوه ای نوین به منظور پر کردن فضای خالی بین دندان ها است.

شما به وسیله راه های مختلفی می توانید فضای خالی ایجاد شده بین دندان ها را پر نمایید و خوب است بدانید در صورتی که جای خالی دندان های از دست رفته پر نشود، سبب عفونت لثه در اثر گیر کردن مواد غذایی در آن ناحیه می شود یا اینکه می تواند بر روی دندان های مجاور به سمت فضای خالی تاثیر بگذارد و ظاهر دندان ها را بر هم زند.

کاشت دندان بدون ایمپلنت

کاشت دندان یک شیوه ای تاثیرگذار به منظور پر کردن فضای خالی بین دندان ها است که به طور معمول به وسیله اتصال پیچ های فلزی در داخل لثه به عنوان ریشه دندان مصنوعی صورت می گیرد، به این عمل ایمپلنت دندان می گویند که به علت شبیه بودن آن به دندان های طبیعی از لحاظ ظاهر و عملکرد، بیماران زیادی به انجام آن تمایل دارند.

کاشت دندان بدون ایمپلنت شیوه ای  جدید است که خیلی از افراد از آن اطلاعی ندارند؛ این شیوه با پیشرفته ترین تکنیک های پزشکی انجام می گیرد.

 یکی از مرسوم ترین این شیوه ها، بریج دندان است که به پل ثابت هم معروف می باشد. این شیوه در بعضی موارد می تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای ایمپلنت دندان باشد.

 در شرایطی که ایمپلنت دندان بر اساس تشخیص پزشک برای ساختار و سلامتی فرد ایجاد مشکل کند، از بریج دندان به کار گرفته می شود.

کاشت دندان به شیوه ایمپلنت با این که یک شیوه پر طرفدار و قابل اطمینان، آسان و بدون محسوب می شود اما به علت اینکه کاشت دندان به شیوه ایمپلنت از هزینه بالایی برخورداراست ، احتمال دارد بیماران شرایط مالی به کارگیری از آن را نداشته باشند که در این صورت کاشت دندان به شیوه بریج جایگزین بسیار مناسبی خواهد بود.

همانطور که در بالاتر گفته شد، یکی از شیوه های کاشت دندان بدون ایمپلنت شیوه پل ثابت می باشد. در کاشت دندان به صورت پل ثابت به طور معمول سه دندان در جای خالی قرار می گیرند که دندان وسط مانند یک پل باعث چسبیدن دندان های کناری به یکدیگر می شود.

این شیوه کاشت دندان بدون ایمپلنت به طور معمول به بیش از یک جلسه نیاز دارد و لازم است دندان پزشک پس از آماده کردن دندان های کناری، به چسباندن دندان پل مشغول شود.

دندانپزشک با تهیه قالب دندان جهت فضای خالی و ارسال آن به لابراتوار، دندان های مصنوعی را با مورد استفاده قرار دادن موادی از جمله فلز، سرامیک، شیشه و یا ترکیب آنها ساخته و سپس دندان پل را به آنها وصل می نماید. مزیت های این شیوه به شرح زیر است:

  • شبیه بودن ظاهر دندان ها به دندان های اصلی.
  • عدم نیاز به برداشتن دندان ها جهت تمیز کردن آنها.
  • هزینه کمتر آن در مقایسه با ایمپلنت دندان.

در نتیجه برای انجام این کار لازم است که تمامی شیوه ها را مورد ارزیابی قرار دهید و با توجه به بودجه و شرایط خود یکی را انتخاب و نسبت به درمان اقدام نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی