اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109096848621947
در دسترس نیست

بزرگترین شوک دبی فاضلاب در کشور قطر میزبان جام جهانی 2022

کد: 140109096848621947

، تهران , (اخبار رسمی): از چالش های برگزاری جام جهانی قطر 2022 مقابله با فاضلاب تولیدی بیش از ظرفیت شبکه و تصفیه خانه های فاضلاب این کشور است. استفاده از پکیج های تصفیه فاضلاب بهداشتی بهترین راه حل برای رفع این مشکلات است.

بزرگترین شوک دبی فاضلاب در کشور قطر میزبان جام جهانی 2022
بزرگترین شوک دبی فاضلاب در کشور قطر میزبان جام جهانی 2022

با توجه به شروع جام جهانی 2022 در قطر موجی از تماشاگران و فوتبال دوستان از کشور های مختلف وارد کشور قطر می شوند. این افزایش جمعیت ناگهانی و موقت باعث ایجاد چالش مهمی به نام تصفیه فاضلاب در این کشور شده است.

مدیریت فاضلاب در طول برگزاری جام جهانی 2022

انفجار جمعیت در کشور قطر به مدت یک ماه باعث ایجاد چالش های اولیه در ارتباط با تامین آب و مدیریت فاضلاب می شود. تصفیه خانه های فاضلاب و شبکه فاضلاب که فقط برای جمعیت کشور قطر آماده شده است نمی تواند پاسخگوی این شوک دبی فاضلاب باشد.

از طرفی افزایش ظرفیت شبکه ها و تصفیه خانه ها قطعا می تواند راه حل مناسبی برای مدیریت فاضلاب در طول برگزاری جام جهانی 2022 باشد. اما پس از اتمام مسابقات و خروج طرفداران فوتبال از این کشور کاهش دبی به حالت نرمال میتواند مشکلات جدیدی را برای تصفیه خانه و شبکه ایجاد کند.

کنترل شوک فاضلاب در شبکه فاضلاب شهری در دوران جام جهانی

یکی از راه حل های مقابله با مشکل شوک دبی فاضلاب متمرکز کردن طرفداران در یک منطقه است. منطقه ای که در قطر با نام دهکده جام جهانی شناخته می شود می تواند از هزینه های بالای زیر ساختی جلوگیری کند. به این ترتیب نیازی به احداث شبکه فاضلاب به منظور انتقال فاضلاب به تصفیه خانه فاضلاب جدید نخواهد بود. و همچنین نیازی به ورود فاضلاب تولید شده به شبکه فاضلاب قدیمی نخواهد بود. فاضلاب به طور متمرکز در نزدیکی همان منطقه جمع آوری می شود.

تصفیه فاضلاب در دهکده های جام جهانی 2022 قطر

جمع آوری فاضلاب در یک منطقه باعث می شود تا دبی بالایی وارد تصفیه خانه نشود اما راه حل تصفیه فاضلاب جمع آوری شده چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی (انسانی) راه حلی مناسب برای تصفیه فاضلاب جمع آوری شده است. این پکیج ها در زیر زمین دفن شده و بدون اشغال فضای خاصی میتوانند فاضلاب تولید شده در دهکده های جام جهانی قطر را تصفیه کنند.

پکیج تصفیه فاضلاب یک تصفیه خانه کوچک است که در آن تمامی تجهیزات و فرایند های بکار رفته در تصفیه خانه فاضلاب با ابعاد کم تر در آن بکار رفته است. این پکیج ها در سرتاسر جهان برای شهرک های مسکونی، برج ها، بیمارستان و نقاطی که دسترسی به تصفیه خانه فاضلاب ندارند مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیریت شوک دبی در طول برگزاری بازی های جام جهانی قطر 2022

چالش بعدی در طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب شوک ایجاد شده در بین دو نیمه فوتبال و پس از پایان بازی است. تحقیقات در جام جهانی برزیل نشان داده است که پس از پایان نیمه اول و پس از پایان بازی و در هنگام استراحت بازیکنان یک شوک شدید فاضلاب به شبکه و تصفیه خانه فاضلاب وارد می شود که تا چندین برابر میانگین دبی فاضلاب افزایش می یابد.

مخزن متعادل ساز

راه حل اول این مشکل استفاده از مخازن متعادل ساز بزرگ در پکیج تصفیه فاضلاب است. بدین ترتیب که فاضلاب درون مخزن متعادل ساز تا رسیدن به حجم مشخص باقی می ماند و سپس به مخزن بعدی به منظور تصفیه پمپ می شود. به این ترتیب یک چرخه پر شدن و خالی شدن درون مخزن متعادل ساز رخ می دهد تا به این ترتیب در برابر شوک دبی فاضلاب ایجاد شده در بین دو نیمه فوتبال و پس از پایان بازی مقابله کند.

پکیج تصفیه فاضلاب SBR

دومین راه حل استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب SBR است. این پکیج ها بهترین راه حل برای مقابله با شوک های آلی و دبی فاضلاب هستند. در پکیج تصفیه فاضلاب SBR مخزن متعادل ساز، هوادهی و زلال ساز در یک مخزن قرار می گیرد. هر پکیج از حداقل دو مخزن تشکیل شده است.

پس از ایجاد شوک در حین بازی فوتبال جام جهانی، فاضلاب وارد اولین مخزن می شود تا پر شود. پس از پر شدن مخزن اول ورودی آن بسته شده و وارد مخزن دوم می شود تا پر شود. به همین ترتیب این فرایند ادامه دارد. بر اساس طراحی مهندسی تعداد مخزن ها به گونه ای تعیین می شوند که پیش از پر شدن مخزن آخر فرایند تصفیه و تخلیه در مخزن اول به اتمام رسیده باشد تا فاضلاب دوباره وارد مخزن اول شود.

برنامه قطر برای احداث تصفیه خانه بزرگ پس از جام جهانی 2022

در گزارشی تایید شده است قطر در نظر دارد که در یک پروژه بزرگ تصفیه فاضلاب ظرفیت تصفیه فاضلاب خود را از 183 میلیون متر مکعب به 366 میلیون متر مکعب در پنج سال آینده افزایش دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی آب سازه

گروه صنعتی آب سازه پیشرو در صنعت تصفیه آب و فاضلاب تولید کننده انواع پکیج تصفیه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ، دستگاه تصفیه آب و سایر تجهیزات آب و فاضلاب می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | مکان‌های ورزشی