اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109136854021947
در دسترس نیست

تصفیه پساب ساخت و ساز در جام جهانی 2022 قطر

متخصصان تصفیه آب به مقابله با مشکل آب در قطر میزبان جام جهانی 2022 رفته اند

کد: 140109136854021947

، تهران , (اخبار رسمی): احداث خطوط مترو یکی از پروژ های بزرگ قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 بود. تونل سازی در این فرایند به همراه تولید پساب بسیار خطرناک با pH بالا می شود. این پساب با کمک فیلتر هیدروسیکلون و فیلتر پرس های صنعتی بزرگ تصفیه شد.

متخصصان تصفیه آب به مقابله با مشکل آب در قطر میزبان جام جهانی 2022 رفته اند
متخصصان تصفیه آب به مقابله با مشکل آب در قطر میزبان جام جهانی 2022 رفته اند

متخصصین محیط زیست به منظور مقابله با مشکل پساب تولید شده در حین ساخت متروی شهر دوحه یکی از شهر های میزبان جام جهانی به کار گرفته شده اند. مترو به عنوان یک سیستم حمل و نقل جهانی بخشی از پروژه 130 میلیارد دلاری قطر برای مدرن شدن و میزبانی از جام جهانی فوتبال است. این سیستم حمل و نقل به منظور حمایت از طرح توسعه بلند مدت قطر و البته در حین برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی 2022 طراحی شده است.

متروی شهر دوحه در سال 2019 با 37 ایستگاه افتتاح شد. چهار خط متروی قطر به تمام نقاط مهم از جمله ورزشگاه های برگزار کننده مسابقات جام جهانی فوتبال مانند education city، فرودگاه دوحه و غیره دسترسی دارد.

شرکت های محیط زیستی متخصص در آب و فاضلاب نیز در این پروژه دخیل بودند. چرا که ساخت و ساز شامل حجم زیادی از تونل زنی و بتن ریزی می شد که نتیجه آن تولید حجم زیاد پساب و فاضلاب بود. در سال 2019، 15 ماشین تونل زنی در زمین آهکی زیر دوحه حدود 90 کیلومتر تونل حفر کردند. آب و فاضلاب خارج شده از این کار نمیتواند به سادگی تخلیه شود.

فاضلاب تولیدی شامل مقادیر زیادی از کلسیم کربنات است که به آرامی ته نشین می شود. همچنین مقادیر زیادی از دانه های سیمان، شن و ماسه نتیجه تزریق در تونل های تازه حفر شده در این فاضلاب دیده می شود. کار بتن ریزی به معنای افزایش pH تا بالای 12 است که برابر با یک ماده شوینده قوی است. به دلایل ذکر شده این فاضلاب به شدت برای محیط زیست خطرناک است.

هنگامی که در مورد راه حل تصفیه فاضلاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 از مهندسین آب و فاضلاب سوال شد راه حل در استفاده یک پکیج تصفیه فاضلاب کامل بود. این پکیج شامل فیلتر هیدروسیکلون، دستگاه تزریق مواد شیمیایی و فیلتر پرس بود.

فیلتر هیدروسیکلون یک راه حل ساده با کم ترین مصرف انرژی و مناسب ترین روش برای حذف جامدات معلق از آب است که بیشتر برای تصفیه آب دارای ذرات شن و ماسه استفاده می شود. دستگاه تزریق مواد شیمیایی به منظور تزریق موادی مانند کلر برای ضدعفونی کردن و یا پلی الکترولیت برای انعقاد و لخته سازی به کار می رود. دستگاه فیلتر پرس نیز با استفاده از نیروی هیدرولیکی به منظور جداسازی جامد از مایع و آبگیری دوغاب به کار می رود.

در حال حاضر چهار پکیج تصفیه فاضلاب در سرتاسر شهر دوحه یکی از شهر های میزبان جام جهانی 2022 قطر نصب شده اند تا آب خارج شده از سطح زیر زمین را تصفیه کنند. هر یک از این دستگاه های تصفیه فاضلاب حدود 50 مترمکعب در ساعت فاضلاب را تصفیه می کنند که شامل کاهش غلظت کلسیم کربنات تا کم تر از 5 میلی گرم بر لیتر و متعادل سازی pH بین 6 تا 9 است.

این پروژه تصفیه فاضلاب یک قدم موفق و بزرگ برای پیش بردن قطر به سمت میزبانی موفق در جام جهانی 2022 بود.

در صورتی که علاقه دارید تا بیشتر در مورد تجهیزات مختلف تصفیه آب و فاضلاب بخوانید به وبسایت گروه صنعتی آب سازه مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی آب سازه

گروه صنعتی آب سازه پیشرو در صنعت تصفیه آب و فاضلاب تولید کننده انواع پکیج تصفیه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ، دستگاه تصفیه آب و سایر تجهیزات آب و فاضلاب می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مکان‌های ورزشی