اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111057135821947
در دسترس نیست

هزینه تولید آب شیرین افزایش یافت

چگونه افزایش قیمت دلار بر باعث افزایش هزینه تولید آب آشامیدنی شده است؟

کد: 140111057135821947

، تهران , (اخبار رسمی): افزایش قیمت دلار سبب افزایش قیمت تجهیزات و تاسیسات مرتبط با تولید آب آشامیدنی شده است.

چگونه افزایش قیمت دلار بر باعث افزایش هزینه تولید آب آشامیدنی شده است؟
چگونه افزایش قیمت دلار بر باعث افزایش هزینه تولید آب آشامیدنی شده است؟

تولید آب شیرین گران شد.

در دوران بحرانی حال حاضر نوسانات قیمت دلار باعث افزایش قیمت محصولات مختلف از مایحتاج خانواده ها تا کالا های اساسی و بزرگ تر شده است. اما این نوسانات بر روی قیمت تهیه آب نیز اثر گذاشته و باعث افزایش هزینه ها شده است.

تهیه آب شیرین یکی از مشکلاتی است که با توجه به کاهش منابع آبی و هم چنین کاهش کیفیت آب در شهر های مختلف ایران به ویژه در بخش های جنوب کشور به وجود آمده است. شوری آب در بیشتر شهر ها و حتی برای کشاورزی و کارخانه ها مشکل ساز شده و آن ها را مجبور به استفاده از دستگاه آب شیرین کن صنعتی کرده است.

با بالا رفتن قیمت دلار قیمت دستگاه آب شیرین کن صنعتی نیز افزایش داشته و باعث شده تا هزینه های مربوط به تهیه و تولید آب شیرین نیز افزایش پیدا کند. اما چگونه نوسانات دلار بر قیمت آب شیرین کن اثر گذاشته است؟

پیش از بررسی تاثیر دلار بر تصفیه آب، بهتر است تا با اجزای این دستگاه آشنا شویم تا بهتر دلیل این افزایش قیمت ها را درک کنیم.

اجزای دستگاه آب شیرین کن صنعتی

دستگاه آب شیرین کن صنعتی شامل چهار مرحله فیلتراسیون آب است تا آب های شور با TDS بالای 2000 را به آب قابل شرب با شوری کم تر 100 میلی گرم بر لیتر تبدیل کند. اجزای این دستگاه عبارتند از:

فیلتر شنی

یک مخزن فایبرگلاس با بستر شنی و سیلیسی می باشد که آب با فشار مناسب وارد آن شده و از بین این دانه های شنی عبور می کند. با عبور آب بخشی از جامدات معلق و محلول آن حذف شده و وارد مرحله بعدی می شود.

فیلتر کربنی

فیلتر کربنی متشکل از یک مخزن فایبر گلاس و بستری از جنس کربن فعال می باشد. کربن فعال به دلیل قدرت جذب بالای خود، رنگ، بو و مزه آب را حذف کرده و یک مرحله دیگر از تصفیه آب انجام می شود.

پمپ فشار قوی

پمپ هایی خاص جهت تزریق آب با فشار بالا به درون ممبران ها. در واقع پایه و اساس عملکرد اسمز معکوس فشار آب بالا می باشد.

پرشروسل

لوله های فشار قوی که ممبران های دستگاه درون آن قرار گرفته و آب به درون آن تزریق می شود.

ممبران اسمز معکوس RO

مهم ترین بخش دستگاه آب شیرین کن صنعتی که فرایند نمک زدایی آب در این بخش صورت می پذیرد.

دلیل افزایش قیمت دستگاه های آب شیرین کن صنعتی

حالا که با اجزای دستگاه آب شیرین کن آشنا شدیم کاملا قابل لمس خواهد بود چرا افزایش قیمت دلار بر قیمت این دستگاه اثر گذاشته است.

مخزن های فیلتر شنی و فیلتر کربنی از جنس فایبرگلاس و به صورت وارداتی از کشور های اروپایی می باشند. عدم تولید در داخل باعث شده تا نوسانات قیمت ارز سبب افزایش قیمت این مخزن ها تا بیش از ده درصد شده است. فیلتر کارتریجی نیز به شکلی وارداتی از کشور تایوان می باشد و این محصول نیز از نوسانات قیمت ارز در امان نبوده است.

ممبران های اسمز معکوس RO از برند های معتبر وارداتی مانند فیلمتک آمریکا می باشد. این بخش از دستگاه آب شیرین کن صنعتی بسیار حائز اهمیت است و باید بهترین نوع آن خریداری شود. با توجه به عدم تولید ممبران های غشایی با کیفیت در کشور، افزایش قیمت دلار بیشترین اثر را بر روی هزینه تولید آب داشته است.

علاوه بر تجهیزات نام برده شده که بالا رفتن نرخ ارز اثر مستقیم بر روی قیمت محصولات داشته است، عوامل غیر مستقیم مانند هزینه های افزایش دستمزد کارگر، هزینه تامین تاسیسات مانند لوله کشی و اتصالات و پارامتر هایی از این دست به شکلی غیر مستقیم در قیمت نهایی تصفیه آب صنعتی اثرگذار بوده است.

چگونه می توان آب شیرین کن صنعتی با قیمت مناسب تهیه کرد؟

در صورتی که نیاز به تهیه دستگاه آب شیرین کن صنعتی دارید و از افزایش قیمت ها نگرانید می توانید با گروه صنعتی آب سازه تماس بگیرید. آب سازه یکی از بزرگترین تولید کننده های آب شیرین کن صنعتی می باشد که با حذف واسطه ها بهترین قیمت تصفیه آب صنعتی را ارائه می دهد. تصفیه آب صنعتی ارائه شده توسط این شرکت یک پکیج کامل شامل سیستم شست و شوی CIP، اتوفلاش، ممبران های آمریکایی اصلی و شاسی تمام استیل می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی آب سازه

گروه صنعتی آب سازه پیشرو در صنعت تصفیه آب و فاضلاب تولید کننده انواع پکیج تصفیه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ، دستگاه تصفیه آب و سایر تجهیزات آب و فاضلاب می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | شهر و جامعه