اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109106850115254
در دسترس نیست

آشنایی با خواص خرمالو و لیمو سنگی

فواید لیمو سنگی و خرمالو برای سلامتی بدن

کد: 140109106850115254

، رباط کریم , (اخبار رسمی): میوه‌ خشک یکی از کاربردی‌ترین خوراکی‌هایی است که افراد می‌توانند در وعده‌های مختلف یا به عنوان میان وعده از آن استفاده کنند. در این مطلب به توضیح خواص و ویژگی‌های دو مورد از ناب‌ترین میوه‌ها، لیمو سنگی و خرمالو خشک، می‌پردازیم.

فواید لیمو سنگی و خرمالو برای سلامتی بدن
فواید لیمو سنگی و خرمالو برای سلامتی بدن

مهمترین خواص لیم سنگی و خرمالو

خرمالو

خرمالو یکی از میوه‌های معروف پاییزه است که طعم و مزه‌ای خاص و به یادماندنی دارد. این میوه ریشه در کشورهای آمریکایی دارد. جالب است بدانید به دلیل اهمیت بسیار خرمالو در گذشته از این میوه به عنوان الهه خدایان یاد می‌شود. اکنون در این بخش به خواص و ویژگی‌های فواید میوه خشک شده خرمالو می‌پردازیم.

تقویت بینایی: این میوه منبع غنی از ویتامین A است از این رو می‌تواند سلامتی چشم شما را تضمین کند. همچنین خوردن خرمالو خشک می‌تواند از بروز آب مروارید نیز جلوگیری کند.

انرژی ساز: این میوه دارای گروه گسترده‌ای از ویتامین‌ها است، از این رو برای بدن بسیار مفید است. همچنین این ویتامین‌ها می‌توانند غذا را به انرژی تبدیل کرده و به سوخت و ساز بدن کمک کنند.

منبع خون‌سازی: این میوه را می‌توان منبع غنی از آهن دانست. همانگونه که می‌دانید آهن باعث خون‌سازی می‌شود از این رو برای دخترانی که تازه به سن بلوغ رسیده‌اند و زنان باردار بسیار مفید است.

ترمیم زخم: خرمالو خشک میزان زیادی ویتامین C دارد، این ماده می‌تواند باعث افزایش جذب آهن در بدن شود. این مورد باعث بهبود سریع زخم‌ها می‌شود. بنابراین بهتر است کسانی که بر اثر سانحه‌ای خون زیادی از دست داده‌اند از این میوه خشک خوش طعم استفاده کنند.

مراقبت از مو و ناخنک خرمالو خشک دارای مقدار زیادی ویتامین a است، از این رو می‌تواند از شکنندگی پوست و ناخن جلوگیری کند و باعث بهبود سلامتی آن‌ها شود.

این را نیز بخوانید : قیمت خرمالو خشک

 لیمو سنگی

یکی دیگر از میوه‌های مفید برای سلامتی بدن لیمو سنگی است. این میوه به شکل بیضی کشیده بوده و رنگی زرد مایل به سبز دارد. این میوه در آسیای شرقی محبوبیت بسیاری دارد و برای طعم دار کردن غذا و درمان اغلب بیماری‌ها استفاده می‌شود. در ادامه با برخی از خواص این میوه آشنا خواهید شد.

پیشگیری از عفونت: این میوه سرشار از ویتامین C بوده و از بروز هرگونه عفونت در بدن جلوگیری می‌کند. حتی می‌توان گفت این میوه از سرماخوردگی‌های فصلی نیز جلوگیری می‌کند.

شفاف سازی: یکی از ویژگی‌هایی که بسیاری از بانوان به دنبال آن هستند، جوانسازی و شفافیت پوستشان است. این خاصیت در لیمو سنگی وجود دارد؛ همچنینی این میوه از جوش یا آکنه زدن پوست صورت نیز جلوگیری می‌کند.

بهبود عملکرد روده: این میوه می‌توند تاثیر مثبتی بر روی سیستم گوارشی و عملکرد آن داشته باشد. به طوری که برای درمان رفلکس معده، سوزش معده، پاکسازی روده، کاهش ورم و غیره از لیموهای سنگی استفاده می‌شود.

گردش خون بالا: این میوه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بسیاری سات، از این رو می‌تواند باعث بهبود عملکر قلب و در نتیجه خون رسانی شود.

تقویت استخوان‌ها: در ساختار داخلی لیموهای سنگی مقدار قابل توجهی مس، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و غیره وجود دارد. این مواد می‌تواند باعث تقویت و استحکام استخوان‌ها شوند. همچنین از بروز بیماری‌ها و دردهایی همچون روماتیسم جلوگیری می‌کند.

خارج کردن سموم بدن: این میوه حاوی اسید سیتریک بوده که تولید صفرای بدن را افزایش می‌دهد. این ماده باعث افزایش عملکرد کبد و در نتیجه از بین رفتن سموم بدن می‌شود. خشک شده لیمو سنگی از کیفیت بهتر و بالاتری برخوردار است.

این را نیز بخوانید: خواص بیشتر از لیمو سنگی

سخن پایانی

در این مقاله با دو نوع میوه خشک پرطرفدار آشنا شدید و خواص هریک را شناختید. حال می‌توانید خرمالو خشک و لیمو سنگی خشک شده را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید تا از شر بعضی از بیماری‌ها رهایی یابید. همچنین با استفاده از این میوه‌ها سلامتی خود را تضمین کنید. شما می‌توانید برای تهیه این محصولات به فروشگاه معتبر و با سابقه میوه خشک موژان مراجعه کنید. محصولات این فروشگاه کاملا بهداشتی و اورگانیک بوده و قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای دارند. علاوه بر آن می‌توانید از سایت موژان با تارنمای Mojan-co.com ویژگی‌ها و خواص محصولات را مطالعه کرده و سپس براساس نیاز خود اقدام به سفارش و خرید آن‌ها کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میوه خشک موژان

صنایع غذایی موژان، با نام تجاری موژان با ایجاد مجهزترین کارخانه ی تولید و بسته بندی میوه های خشک در ایران در سال ۱۳۸۷ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نمود. موژان با بهره گیری از فناوری مناسب و به یاری مدیران با تجربه ودلسوز قصد دارد ضمن رقابتی سالم در بازار، رضایت مصرف کنندگان محصولات خود را از طریق برآورد انتظارات آنها از جمله ارائه ی محصولاتی سالم و بهداشتی و در عین حال طبیعی بدست آورد. تلاش روز افزون و حاصل سالها تجربه باعث گردید محصولات این کارخانه جایگاه ویژه ای در بازار میوه خشک داشته باشند و موژان به عنوان شرکتی برجسته در صنعت میوه و سبزی خشک موقعیت خود را در جهت رشد و تکامل صنعت کشورمان ایران حفظ نماید. • اولین و برترین تولید کننده میوه خشک و میوه های اسلایس شده در ایران • اولین تولید کننده میوه خشک با مجوز وزارت بهداشت و درمان • صادر کننده میوه خشک به بیش از ۱۰ کشور در جهان • دارای گواهینامه نشانه حلال

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی