اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207087506315254
در دسترس نیست

پاپایا و کاهش وزن

خواص مؤثر پاپایا در کاهش وزن

کد: 140207087506315254

، رباط کریم , (اخبار رسمی): پاپایا میوه‌ای متفاوت است که با تاثیر آن روی لاغری و کاهش وزن به دلیل وجود آنزیم منحصر به فردی به نام پاپائین شناخته شده است. در این مقاله از سایت موژان درباره خواص مؤثر پاپایا در کاهش وزن صحبت می‌کنیم.

خواص مؤثر پاپایا در کاهش وزن
خواص مؤثر پاپایا در کاهش وزن

پاپایا چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟ آیا پاپایا کالری زیادی دارد؟ آیا دانه‌های پاپایا قابل خوردن هستند؟ آیا خوردن پاپایا در دوران بارداری ممنوع است؟ موژان✓

پاپایا میوه‌ای متفاوت است که با تاثیر آن روی لاغری و کاهش وزن به دلیل وجود آنزیم منحصر به فردی به نام پاپائین شناخته شده است. در این مقاله درباره خواص مؤثر پاپایا در کاهش وزن صحبت می‌کنیم.

پاپایا

پاپایا، پاپایه یا خربزه درختی میوه بومی بخش‌های حاره‌ای قاره آمریکا یعنی آمریکای مرکزی و جنوب مکزیک است. اکنون این میوه در بخش‌های حاره‌ای قاره‌های دیگر مانند هند، آفریقای جنوبی، فیلیپین و سری‌لانکا نیز کشت می‌شود. papaya در کشورهای هند، برزیل و مکزیک بیشترین میزان تولید را دارد.

این میوه شبیه میوه گلابی است و می‌تواند تا 51 سانتی متر نیز رشد کند. میوه نارس آن، پوست سبز رنگ دارد که با رسیده شدن میوه، به رنگ نارنجی تبدیل می‌شود. گوشت میوه نیز به رنگ‌های زرد، نارنجی و یا قرمز است. دانه‌های این میوه به تعداد زیاد و به رنگ سیاه هستند که طعم تلخی دارند.

نکته جالب در مورد گیاه papaya این است که علاوه‌بر نوع نر و ماده، نوع سومی به نام هرمافرودیت دارد که بدون نیاز به درخت نر و گرده‌افشانی آن، می‌تواند میوه تولید کند. در واقع نوع هرمافرودیت دارای هر دو گل نر و ماده است که این موضوع کشت اقتصادی این میوه را بسیار مقرون به صرفه کرده است.

ارزش غذایی پاپایا

یک papaya کوچک (152 گرم) حاوی:

کالری: 59

کربوهیدرات: 15 گرم

فیبر: 3 گرم

پروتئین: 1 گرم

ویتامین C: 157 درصد از RDI

ویتامین A: 33 درصد از RDI

فولات (ویتامین B9): 14 درصد از RDI

پتاسیم: 11 درصد از RDI

مقادیر کمی از کلسیم، منیزیم و ویتامین‌های B1، B3، B5، E و K.

پاپایا همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های سالمی است که به عنوان کاروتنوئید شناخته می‌شوند.

در سال‌های اخیر، papaya به عنوان یک غذای عالی برای کاهش وزن شناخته شده است. اضافه کردن این میوه غنی از آنتی اکسیدان به رژیم غذایی می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامت قلب، مغز و هضم غذا داشته باشد و به کاهش وزن کمک کند.

بخوانید: میوه یافا

خواص مؤثر پاپایا در کاهش وزن

ممکن است این میوه به طور مستقیم تاثیری بر کاهش وزن نداشته باشد، اما ترکیبی از مواد مغذی در این میوه وجود دارد که به هدف شما از کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.

papaya سرشار از فیبر است و تقریباً 3 گرم از آن در هر فنجان (145 گرم) میوه خرد شده وجود دارد .

علاوه بر این، این میوه سرشار از آب و کم کالری است، بنابراین می‌تواند بدون اینکه کالری زیادی داشته باشد، سیرکننده باشد. یک فنجان پاپایا فقط 62 کالری دارد.

فیبر یکی از مواد طبیعی مؤثر در کاهش وزن است که با ایجاد حس سیری، به حفظ وزن سالم کمک می‌کند و در موارد جدی، خطر پرخوری را کاهش می‌دهد. یک مطالعه نشان داده است که مصرف فیبر، بدون توجه به رژیم غذایی شما، می‌تواند به کاهش وزن منجر شود. به این معنا که افرادی که رژیم غذایی با فیبر بالا میخورند، نسبت به افرادی که فیبر کمتری می‌خورند، در کاهش وزن موفق‌تر هستند. برای بهره‌مند شدن از مزایای مؤثر فیبر، مصرف تقریباً 20 تا 30 گرم فیبر رژیمی در طول روز توصیه می‌شود.

خوردن papaya راه‌حلی برای کاهش وزن نیست. با این حال، مانند سایر میوه‌ها، منبع خوبی از فیبر و کالری کم است که می‌تواند به کاهش وزن سالم کمک کند.

ترکیبات مفید میوه پاپایا

این میوه حاوی ترکیبات مختلفی است که می‌تواند برای سلامتی بدن مفید باشد. به عنوان مثال، این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می‌کند. این رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث آسیب سلولی و بیماری مزمن شوند؛ در نتیجه مهم است که از بدن حذف شوند.

برخی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌های موجود در papaya ویتامین C، لیکوپن و رنگدانه کاروتنوئید بتا کاروتن هستند.

حتما بخوانید: پاپایا حبه

علاوه بر این، papaya حاوی آنزیمی منحصر به فرد به نام پاپائین است که گفته می‌شود به چربی‌سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند؛ در صورتی‌ که شواهد قانع‌کننده و مطمئنی برای این موضوع وجود ندارد. خاصیت پاپائین این است که به تجزیه پروتئین‌های غذایی کمک می‌کند و برای نرم کردن گوشت استفاده می‌شود. همچنین به صورت مکمل برای کمک به بهبود هضم غذا نیز به فروش می‌رسد.

نظر نهایی

papaya به طور مستقیم باعث کاهش وزن نمی‌شود، اما حاوی ترکیباتی است که می‌تواند برای رژیم غذایی لاغری مفید باشد و احتمال موفقیت کاهش وزن را افزایش دهد. این میوه کالری کمی دارد و منبع خوبی از فیبر است که احساس سیری ایجاد می‌کند و خطر افزایش وزن را کاهش می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میوه خشک موژان

صنایع غذایی موژان، با نام تجاری موژان با ایجاد مجهزترین کارخانه ی تولید و بسته بندی میوه های خشک در ایران در سال ۱۳۸۷ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نمود. موژان با بهره گیری از فناوری مناسب و به یاری مدیران با تجربه ودلسوز قصد دارد ضمن رقابتی سالم در بازار، رضایت مصرف کنندگان محصولات خود را از طریق برآورد انتظارات آنها از جمله ارائه ی محصولاتی سالم و بهداشتی و در عین حال طبیعی بدست آورد. تلاش روز افزون و حاصل سالها تجربه باعث گردید محصولات این کارخانه جایگاه ویژه ای در بازار میوه خشک داشته باشند و موژان به عنوان شرکتی برجسته در صنعت میوه و سبزی خشک موقعیت خود را در جهت رشد و تکامل صنعت کشورمان ایران حفظ نماید. • اولین و برترین تولید کننده میوه خشک و میوه های اسلایس شده در ایران • اولین تولید کننده میوه خشک با مجوز وزارت بهداشت و درمان • صادر کننده میوه خشک به بیش از ۱۰ کشور در جهان • دارای گواهینامه نشانه حلال

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]