اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207087506415254
در دسترس نیست

5 آجیل مقوی برای حفظ تناسب اندام را چیست؟

5 آجیل مقوی برای حفظ تناسب اندام

کد: 140207087506415254

، رباط کریم , (اخبار رسمی): آجیل می‌تواند یک میان وعده سالم و مقوی باشد؛ به شرطی که نوع درست آن را انتخاب کنید! زمانی که کمی احساس خستگی کردید، می‌توانید یکی از 5 آجیلی که در ادامه این مقاله معرفی می‌کنیم را امتحان کنید تا با حفظ تناسب اندام، انرژی بیشتری برای ادامه فعالیت داشته باشید.

5 آجیل مقوی برای حفظ تناسب اندام
5 آجیل مقوی برای حفظ تناسب اندام

آجیل خواص مغذی برای سلامتی بدن و حفظ تناسب اندام دارد. در این مقاله با 5 آجیل برای تناسب اندام آشنا می‎شوید که نظر شما در مورد چربی بالای آن را تغییر خواهد داد.

آجیل می‌تواند یک میان وعده سالم و مقوی باشد؛ به شرطی که نوع درست آن را انتخاب کنید! زمانی که کمی احساس خستگی کردید، می‌توانید یکی از 5 آجیلی که در ادامه این مقاله معرفی می‌کنیم را امتحان کنید تا با حفظ تناسب اندام، انرژی بیشتری برای ادامه فعالیت داشته باشید.

5 آجیل مقوی برای حفظ تناسب اندام را بشناسید!

در گذشته زمانی بود که آجیل به عنوان ماده غذایی با چربی بالا شناخته می‎شد و افرادی که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام بودند، از خوردن آن اجتناب می‌کردند. تصور مردم این بود که چربی آجیل باعث چاقی می‎شود. اما تحقیقات نشان داده‌اند که دریافت مقدار کافی چربی تک غیراشباع و حتی اشباع شده، می‌تواند سطح سالم تستوسترون در مردان را تقویت کند که اکثر آجیل‌ها سرشار از چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع هستند.

اما همه آجیل‌ها در مقدار چربی برابر نیستند! در ادامه 5 آجیل مقوی را معرفی می‌کنیم که تعداد کمی از آن‌ها را می‌توانید به عنوان میان وعده مصرف کنید تا در عین حفظ تناسب اندام، مواد مغذی آن‌ها را نیز دریافت کنید.

بادام

اولین آجیل، بادام است که بیشترین میزان مصرف را دارد. آنها سرشار از پروتئین هستند و نیمی از کربوهیدرات آنها نیز فیبر است. به علاوه، چربی تک غیراشباع، ویتامین E و منیزیم موجود در بادام سلامت قلب را تقویت می‎کند.

تحقیقات نشان داده است که مصرف بادام در کاهش چربی‌ها تاثیرگذار است. در طی تحقیقات مشخص شد افرادی که روزانه بادام می‌خورند، توانسته‌اند توده چربی دور کمر، شکم و پا را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند که این مقدار بیشتر از افرادی بود که مقدار کالری مشابهی از کربوهیدرات‌های پیچیده دریافت می‌کنند. در تهیه بادام حتما نوع ساده آن را تهیه کنید. افزودنی‌هایی که به بادام اضافه می‌کنند، تاثیرات مثبت این آجیل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ارزش غذایی 28 گرم بادام

164 کالری

6 گرم پروتئین

6 گرم کربوهیدرات

14 گرم چربی

3 گرم فیبر

حتما بخوانید: قیمت بادام برزیلی

گردو

گردو تنها مغزی است که مقدار مناسبی از اسید آلفا لینولنیک که شکل گیاهی اسیدهای چرب امگا3 است را فراهم می‌کند. اگر چه این ماده یک چربی امگا 3 است، اما باید در بدن به اشکال اصلی امگا 3 (EPA و DHA) تبدیل شود. بهتر است در کنار گردو، حجم زیادی از ماهی چرب را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

در تحقیقات نشان داده شده است که گردو به تقویت سلامت قلب کمک می‌کند. آنها به تولید اکسید نیتریک در بدن کمک می‌کنند که خاصیت ارتجاعی و گشاد شدن رگ‌های خونی را حفظ می‌کند. همچنین سطح کلسترول سالم خون را نیز بهبود می‌دهند.

گردو را می‌توانید با سایر مواد غذایی ترکیب کنید تا طعم بهتری پیدا کند و میان وعده لذیذی تهیه کنید. گردو را با یک فنجان ماست یونانی ترکیب کنید و مقداری عسل را نیز اضافه کنید تا میان وعده مقوی داشته باشید.

ارزش غذایی 28 گرم گردو

185 کالری

4 گرم پروتئین

4 گرم کربوهیدرات

19 گرم چربی

2 گرم فیبر

حتما بخوانید: گردو پکان

بادام زمینی

بادام زمینی منبع عالی چربی تک غیراشباع است که می‎تواند مقدار تستوسترون را تقویت کند. همچنین نسبت به سایر آجیل‌ها پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمی دارد. این ویژگی بادام زمینی را به یک مغز مقوی و مغذی نسبت به سایر آجیل‌ها تبدیل کرده است. کره بادام‌زمینی نیز تقریباً همین‌طور است. اگر از یک رژیم کم کربوهیدارت مانند کتوژنیک پیروی می‌کنید، می‌توانید بادام زمینی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

البته برای مصرف کره بادام زمینی باید از بدون قند بودن آن مطمئن شوید تا چربی‌های ترانس دریافت نکنید. کره بادام زمینی باید کاملا طبیعی و بدون افزودنی باشد

ارزش غذایی 28 گرم بادام زمینی

161 کالری

7 گرم پروتئین

14 گرم چربی

5 گرم کربوهیدرات

2 گرم فیبر

ارزش غذایی کره بادام زمینی به مقدار دو قاشق غذاخوری

190 کالری

7 گرم پروتئین

16 گرم چربی

6 گرم کربوهیدرات

2 گرم فیبر

بادام برزیلی

بادام برزیلی نسبت به بسیاری از آجیل‎های دیگر چربی بیشتری و کربوهیدرات کمتری دارد که بیشتر کربوهیدرات آن فیبر است. بادام برزیلی نیز مانند بادام زمینی برای رژیم‌های کم کربوهیدرات مانند کتوژنیک، انتخاب مناسبی است تا در رژیم غذایی شما جای بگیرد.

همچنین سرشار از سلنیوم (حدود 90 میکروگرم در هر مغز) است. سلنیوم ماده معدنی است که عملکرد تیروئید را بهبود می‌دهد و متابولیسم را کنترل می‌کند. همچنین در بهبود عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد و می‌تواند قدرت عضلانی را تقویت کند. دو عدد بادام برزیلی برای دریافت نیاز روازنه بدن به سلنیوم کافیست. می‌توانید بادام برزیلی مقوی و مغذی را در بهترین کیفیت از فروشگاه موژان تهیه کنید.

ارزش غذایی 28 گرم بادام برزیلی

184 کالری

4 گرم پروتئین

19 گرم چربی

3 گرم کربوهیدرات

2 گرم فیبر

بادام هندی

بادام هندی به دلیل طعم و مزه‌اش محبوب است، اگرچه چربی سالم و کالری کمتری نسبت به سایر آجیل‌ها دارد. کربوهیدرات بادام هندی نیز نسبت به سایر آجیل‌ها بیشتر است و مقدار کمی از آن فیبر است. اما این مغز محبوب مقدار مناسبی پروتئین دارد که انتخاب خوبی برای رژیم غذایی شما خواهد بود.

ارزش غذایی 28 گرم بادام هندی

157 کالری

5 گرم پروتئین

12 گرم چربی

9 گرم کربوهیدرات

1 گرم فیبر

نظر نهایی درباره مصرف آجیل برای حفظ تناسب اندام

چربی موجود در آجیل‌ها از نوع سالم و حتی مورد نیاز بدن است که می‌تواند تاثیرات مثبتی در تناسب اندام داشته باشد. در میان تمامی مغزها، گردو و انواع بادام درختی، زمینی، برزیلی و هندی مؤثرترین خاصیت‌ها را برای تناسب اندام و تقویت سیستم‌های اساسی بدن دارند. می‌توانید مقدار کمی از این آجیل‌ها را در برنامه روزانه غذایی خود جای دهید تا از فواید آن‌ها بهره‌مند شوید.

منبع: 

https://mojan-co.com/1402/05/27/content-the-5-nuts-fit-people-eat/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میوه خشک موژان

صنایع غذایی موژان، با نام تجاری موژان با ایجاد مجهزترین کارخانه ی تولید و بسته بندی میوه های خشک در ایران در سال ۱۳۸۷ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نمود. موژان با بهره گیری از فناوری مناسب و به یاری مدیران با تجربه ودلسوز قصد دارد ضمن رقابتی سالم در بازار، رضایت مصرف کنندگان محصولات خود را از طریق برآورد انتظارات آنها از جمله ارائه ی محصولاتی سالم و بهداشتی و در عین حال طبیعی بدست آورد. تلاش روز افزون و حاصل سالها تجربه باعث گردید محصولات این کارخانه جایگاه ویژه ای در بازار میوه خشک داشته باشند و موژان به عنوان شرکتی برجسته در صنعت میوه و سبزی خشک موقعیت خود را در جهت رشد و تکامل صنعت کشورمان ایران حفظ نماید. • اولین و برترین تولید کننده میوه خشک و میوه های اسلایس شده در ایران • اولین تولید کننده میوه خشک با مجوز وزارت بهداشت و درمان • صادر کننده میوه خشک به بیش از ۱۰ کشور در جهان • دارای گواهینامه نشانه حلال

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی