اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109206866419094
در دسترس نیست

راهنمای خرید مناسب ترین کفش کوهنوردی در زمستان

کد: 140109206866419094

، (اخبار رسمی): در نگاه اول شاید همه کفش های کوهنوردی شبیه به هم باشند اما با بررسی بهتر متوجه ویژگی و تفاوت های آنها خواهید شد.کفش های کوهنوردی دارای یک الگو مشخص می باشند اما ویژگی های آنها متناسب با هر محیطی ساخته می شود.

راهنمای خرید مناسب ترین کفش کوهنوردی در زمستان
کفش کوهنوردی

از مهم ترین معیار های یک کفش کوهنوردی مناسب می توان به سبک وزن، ضد آب، تنفس پذیر، مستحکم، ضد سایش، ضربه گیر اشاره کرد.

وزن کفش کوهنوردی

فاکتور وزن در کفش های کوهنوردی متفاوت است؛ کفش های ترکینگ و رانینگ سبک تر از همه کفش های کوهنوردی هستند چرا که فرد تایم این فعالیت ها طولانی بوده و فرد در حین انجام فعالیت نیز باید آزادی عمل داشته باشد. کفش های کوهپیماپی و گلگشت نسبت به کفش های رانیگ نیز سنگین تر هستند چرا که متریال استفاده شده در این کفش ها مقاوم تر و سخت تر می باشد.

کفش کوهنوردی مناسب محیط های برفی و زمستانه، سنگین ترین کفش های کوهنوردی هستند، این مدل کفش ها به صورت دوپوش و سه پوش طراحی می شوند و به همین دلیل وزن بسیار سنگینی خواهند داشت.

ضد آب

ویژگی ضد آب در همه تجهیزات کوهنوردی مثل چادرکوهنوردی، کیسه خواب، کاپشن و شلوار کوهنوردی و کفش کوهنوردی اهمیت بالایی دارد. در هنگام خرید کفش کوهنوردی اصل به میزان ضد آب بودن آن توجه داشته باشید.

خاصیت تنفس پذیری

خاصیت تنفس پذیری در تجهیزات کوهنوردی بخصوص کفش، به نوع بافت و جنس پارچه رویه و داخلی کفش بستگی دارد. اغلب در تهیه لوازم کوهنوردی از پارچه مش استفاده می کنند؛ پارچه مش دارای محفظه های ریز و متعددی است که تبادل هوا را راحت تر می کند و فرد در حین فعالیت دچار تعریق نمی شود.

در هنگام خرید کفش کوهنوردی علاوه بر رعایت کردن به معیار های بالا، به مواردی نظیر ظاهر کفش، سایز، مدل کفش و رنگ آن نیز باید توجه داشت. اگر قصد کوهپیمایی و کوهنوردی در محیط های سنگ لاخی را دارید؛ بهتر است بوت های ساق دار را خریداری کنید چرا که راحتی پیمایش را در این مسیر های سخت فراهم کرده و از خطرات احتمالی (پیچ خوردگی پا) نیز جلوگیری خواهد کرد.

در هنگام انتخاب سایز کفش، یک سایز بزرگ تر از سایز کفش شهریتان انتخاب کنید چرا که در فعالیت های کوهنوردی یا کوهپیمایی از جوراب های ضخیم تر استفاده خواهید کرد و همچنین در هنگام سراشیبی ها مقدار فشار وارده به انگشتانتان نیز باید کم باشد تا دچار خستگی زودهنگام نشوید.

اغلب لوازم و تجهیزات کوهنوردی دارای رنگ های روشن و شبرنگی هستند تا در محیط های جنگلی و برفی دید بهتری داشته باشند. رنگ کفش نیز مانند سایر لوازم ها، مهم است بخصوص اگر قصد کوهنوردی در محیط های برفی را دارید حتما به رنگ کفشتان نیز دقت داشته باشید.

معرفی انواع کفش کوهنوردی در زمستان

کفش های کوهنوردی مخصوص ارتفاعات بالا و محیط های برفی، علاوه بر معیار های بالا دارای معیار های نظیر قابلیت نصب کرامپون  و تکنولوژی GPS می باشند. کفش های کوهنوردی مخصوص زمستان و ارتفاعات شامل کفش کوهنوردی سه پوش، کفش کوهنوردی دو پوش و کفش کوهنوردی تک پوش نیز می باشند.

کفش کوهنوردی سه پوش کایلاس اورست 8000+

لایه بیرونی این کفش از ترکیب پارچه نواری سه لایه و توری ضد گلوله تهیه شده است. پارچه نواری کفش را در برابر نفوذ رطوبت و آب، نفوذ باد و ایجاد سایش و خراشیدگی مقاوم کرده است. پارچه توری ضد گلوله تا 130 کیلوگرم مقاوم بوده و جهت جلوگیری از پاره شدن کفش هنگام برخورد به تپه های یخی در لایه بیرونی کفش کایلاس استفاده شده است.

لایه داخلی دارای عایق پلی اتیلن و فیبر آلومینیومی با ویژگی بازتابنده حرارتی می باشد. پوش داخلی کفش از پریمالوفت طراحی شده است که در ارتفاعات بالای 78- درجه پاها را گرم نگه می دارد و همچنین آستر گرافن پاها را در شرایط 69- درجه نیز گرم نگه می دارد.

زیره کفش سه پوش کایلاس ازVibram mont  و Newflex طراحی شده که عملکرد خود را در دمای بسیار پایین حفظ می کند. زیره کفش کایلاس به صورت حرفه ای و ارگونومیک طراحی شده که با کرامپون های اتوماتیک سازگار می باشد. این کفش مجهز به GPS بوده و یکی از بهترین گزینه برای ارتفاعات بالا و محیط های زمستانه می باشد.

کفش تک پوش سنگین کایلاس Glacier 500M

کفش تک پوش سنگین کایلاس از پارچه مشبک و چرم مقاوم در برابر سایش طراحی شده است، پارچه مشبک جهت تبادل هوا تعبیه شده اما مانع ورود برف و باران به لایه داخلی می شود. رویه کفش دارای پوشش GORE-TEX بوده که عایق ضد آب و همچنین قابل تنفس می باشد.

کفش کوهنوردی کی لند

کفش کوهنوردی تک پوش کی لند جزو سبک ترین کفش های کوهنوردی زمستانه می باشد این کفش برای کوهنوردی در محیط های برفی (کوهنوردی سبک) و ارتفاعات پایین مناسب می باشد. رویه کفش از چرم جیر و میکروفیبر طراحی شده است که سبب گردش هوای داخلی کفش می شود اما مانع نفوذ آب و رطوبت به درون کفش نیز خواهد شد.

کفش کوهنوردی لسپورتیوا La sportiva Trango

بدون شک  لسپورتیوا یک کفش کوهنوردی عالی است که مخصوصاً برای همه کوهنوردان علاقه مند به ورزش های ماجراجویی طراحی شده است. اگر به دنبال کفش های بی نقصی هستید که محافظت، کشش و راحتی را فراهم می کند، کفش کوهنوردی لسپورتیوا ترنگو مایکرو فوق العاده ترین گزینه ای است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجهیزات ورزشی