اطلاعات تماس
  • 091447*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109266875419456
در دسترس نیست

انواع نقل ارومیه

کد: 140109266875419456

، (اخبار رسمی): ارومیه نیز همانند دیگر شهرهای ایران و آذربایجان هر کدام به شیرینی های خاص خود معروف هستند و به همین دلیل نقل ارومیه در بین مردم کشور بسیار محبوب می‌باشد. نقل ارومیه انواع مختلی دارد و مردم خود از آن استفاده زیادی می کنند. مردم ارومیه اغلب از نقل به عنوان شیرینی همراه با چای استفاده می کنند. 

انواع نقل ارومیه
انواع نقل ارومیه

نقل ارومیه

ارومیه نیز همانند دیگر شهرهای ایران و آذربایجان هر کدام به شیرینی های خاص خود معروف هستند و به همین دلیل نقل ارومیه در بین مردم کشور بسیار محبوب می‌باشد. نقل یکی از شیرینی های خوشمزه است که مردم در مهمانی ها و جشن های خود از آن استفاده می کنند. مردم ارومیه اغلب در مراسم شادی از نقل به عنوان شیرینی همراه با چای استفاده می کنند. 

انواع نقل ارومیه

نقل ارومیه انواع مختلفی دارد که می توانید با توجه به ذائقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید. انواع نقل ارومیه عبارتند از:

  • نقل زعفرانی ارومیه
  • نقل وانیلی گردویی ارومیه
  • نقل بیدمشکی ابریشمی ارومیه
  • نقل گل محمدی گردویی ارومیه
  • نقل گشنیزی ارومیه

نحوه نگهداری از نقل ارومیه

از آنجایی که نقل یکی از شیرینی های خشک است نگهداری آن سخت نیست و به راحتی می توانید نقل را بیرون از یخچال نگهداری کنید. البته نکته بسیار مهم در نگهداری نقل نگهداری آن در ظرف دربسته است تا از تماس مستقیم با هوا دور باشد. بنابراین توصیه اصلی این است که نقل را دور از تابش مستقیم نور خورشید و خارج از هوا در ظرف دربسته نگهداری کنید. حداکثر مدت نگهداری نقل تا شش ماه می‌باشد.

نقل پسته ای ارومیه

در سال ها اخیر طعم دیگری که به انواع نقل سنتی ارومیه اضافه شده نقل پسته ای است. پسته یکی از آجیل های محبوب بوده و بسیار مقوی می‌باشد که خاصیت بی شماری نیز دارد. پسته دارای خواص بی نظیری است که مردم از قدیم الایام از آن استفاده می کردند، از خواص پسته می توان به تقویت مغز و اعصاب، تسکین سرفه، آرامش قلب و... اشاره کرد. 

همین امر باعث شد تولیدکنندگان سنتی نقل ارومیه به فکر استفاده از پسته برای تهیه طعم دیگری از نقل ارومیه باشند. این طعم بی نظیر از نقل ارومیه را می‌توان جزء بهترین سوغات ارومیه به حساب آورد که کمی نیز قیمت آن بیشتر می‌باشد.

نقل وانیلی گردویی ارومیه

نقل گردویی وانیلیی یکی از انواع نقل های ارومیه است و همانطور که از نام این محصول مشخص است در تهیه این نقل از گردو و وانیل استفاده شده است. وانیل را به خاطر عطر خوبش می شناسند و افراد زیادی این عصاره را در تهیه انواع شیرینی به کار می‌گیرند. این نقل ارومیه از قدیم‌ترین طعم ها بوده و به اسم نقل درشت سفید نیز شناخته می‌شود.

وانیل از گیاهی در آمریکا به دست می آید و بعد از زعفران گران ترین ادویه جهان است. از خواص وانیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: به رشد مو کمک می کند، در درمان تب، سوختگی، اسکار موثر است. وانیل دارای خواص ضد التهابی است و در درمان سرفه نیز موثر است.

نقل زعفرانی ارومیه

نقل زعفرانی ارومیه یا نقل گردوی زعفرانی یکی از انواع نقل های ارومیه است که در سال های اخیر محبوبیت فوق العاده ای در بین مردم پیدا کرده است. همانطور که از نام این نقل پیداست در تهیه آن از زعفران که ماده ای شاداب کننده است استفاده شده است. عصاره زعفران و گردو به دلیل وجود گردو و زعفران بسیار پرانرژی بوده و باعث ایجاد احساس و شادی می شود. همچنین این مغز حاوی آنتی اکسیدان بوده و برای سلامتی بدن مناسب است.

نقل گل محمدی ارومیه

نقل گل محمدی ارومیه یکی دیگر از انواع نقل های سنتی ارومیه به حساب می‌آید و همانطور که از نام آن پیداست در تهیه آن از گل رز استفاده می شود و گل رز با عطری که دارد باعث می شود بسیاری از افراد این تعبیر را به عنوان اولین انتخاب خود انتخاب کنند.

نقل بیدمشکی ابریشمی ارومیه 

نقل ابریشمی ارومیه یکی دیگر از شیرینی های سنتی ارومیه است و علت نامگذاری آن به دلیل شکل کرم ابریشم آن است. این نقل از گذشته در بین مردم رایج است و در عروسی ها به نشانه شادی و نشاط بر سر عروس و داماد ریخته می‌شود و از جمله شیرینی هایی است که با چای زیاد استفاده می شود. در تهیه این نقل از مغز بادام و بیدمشک استفاده شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091447*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی