اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110126902919146
در دسترس نیست

معرفی وارنیش اکریلیک و نحوه استفاده از وارنیش اکریلیک

کد: 140110126902919146

، (اخبار رسمی): تثبیت کننده ها همیشه یکی از مهم ترین بخش های رنگ آمیزی بودند و در تمامی سطوح و بخش های این صنعت کاربرد دارند. و البته میتوان گفت یکی از مهمترین دغدغه های این روز های هنرمندان میباشد.

معرفی وارنیش اکریلیک و نحوه استفاده از وارنیش اکریلیک
خرید وارنیش

از این رو که با پیشرفت روز به روز تکنولوژی شاهد پیدایش نوع های متفاوتی از این تثبیت کننده ها هستیم . تثبیت کننده هارو در بازار به نام های وارنیش و یا کیلر میشناسید.

امروز قراره در این مقاله به یکی از این مهم ترین و پر استفاده ترین تثبیت کننده ها یا وارنیش ها بپردازیم که آن را به نام وارنیش اکریلیک و یا پایه آب میشناسید.

وارنیش های پایه آب یا اکریلیک همانطور که از نامشان پیداست از ترکیب رزین اکریلیک و آب و پلیمر های بخصوصی تولید شده اند .

این وارنیش ها عموما در ابتدا سفید یا شیری رنگ هستند ولی بعد از استفاده روی سطح و خشک شدن کاملا بی رنگ میشوند. دلیل بی رنگ شدن این وارنیش ها تبخیر شدن آب موجود در فرمولاسیون میباشد و باعث ایجاد پیوند محکم تری بین ملوکول های این رزین میشود.

وارنیش های پایه آب اگر چه رابطه بسیار خوبی با آب دارند و به راحتی ترکیب میشوند و حتی زمانی که خیس هستند با آب پاک میشوند ولی زمانی که خشک شوند مقاومت کاملی نسبت به آب و رطوبت از خود نشان میدهند.

وارنیش اکریلیک حُسن ها و برتری های زیادی در بین وارنیش های دیگر دارد که فروش آن را یک سرو گردن از وارنیش های دیگر بیشتر کرده است  که میخواهیم به توضیح آن ها بپردازیم.

مزیت های وارنیش اکریلیک

وارنیش های اکریلیک رابطه بسیار خوبی با سطوح متفاوت و مختلف دارند. این موضوع بدین معنی ست که شما در هر سطحی که بخواهید میتوانید از آن ها استفاده کنید  البته نه همه سطوح.

رزین اکریلیک چسبندگی عالی به سیمان، چوب، شیش، پارچه،MDF و … دارد ولی سطحی که عموما چسبندگی زیادی به آن ندارد و استفاده نمیشود سطوح فلزی میباشد. این قاعده شامل رنگ های اکریلیک هم میباشد.

وارنیش های پایه آب هیچ بویی ندارند و در زمان اجرا اصلا شما رو اذیت نمیکنند و نیاز نیست که حتما تهویه مناسب داشته باشید و یا در فضای باز عملیات وارنیش زدن رو انجام بدید. این خاصیت برای هنرمندانی که مشکل ریوی و آسم دارند بسیار حائز اهمیت میباشد.

از دیگر مزیت های این محصول پر استفاده زمان خشکایی آن میباشد که بسیار پایین میباشد و شما تقریبا بین 30 دقیقه تا 1 ساعت زمان میخواهید که وارنیشی که استفاده کردید به صورت کامل خشک شود.

دیگر نیاز نیست که بخاطر استفاده از وارنیش های روغنی زمان زیادی رو صبر کنید تا سطح کار شما خشک شود و مراقب باشید که چیزی به سطح آن برخورد کند که کار شما رو خراب کند.و یا در حین زمان خشک شدن گرد و غبار روی آن بنشیند.

یکی دیگر از حُسن های این محصول مقاومت نوری آن میباشد. این وارنیش ها بعد از خشک شدن در مقابل نور خورشید و نور UV تغییر رنگ نمیدهند و زرد نمیشوند و آسیبی هم نمیبینند. این اتفاق باعث شده یکی از ثبیت کننده های پر کاربرد برای نمای های سیمانی و یا سنگی ساختمان ها وارنیش های پایه آب باشد.

عموما در وارنیش های روغنی یا کیلر ها دیدید که به شکل کیلر براق وارد بازار شده اند و به صورت خیلی کم توسط بعضی از برند ها کیلر مات هم وارد بازار شده است . ولی وارنیش اکریلیک بخاطر نوع رزینی که دارد در نوع های متفاوتی از جمله براق، نیمه براق، مات به بازار عرضه شده است. البته در برخی از برند های ترکیه ای مثل ریچ یا کادنس دو مدل وارنیش پایه آب دیگر هم شاهد هستیم به نام های فوق براق و فوق مات.

کاربرد های وارنیش اکریلیک

بسیاری از هنرمندان از جمله نقاشان که روی بوم نقاشی میکشند برای محافظت از اثر هنریشون در مقابل رطوبت و گرد و غبار و طولانی تر کردن عمر نقاشیشون از وارنیش اکریلیک برای تثبیت آن استفاده میکنند. شاید براتون سوال باشه چرا از وارنیش روغنی استفاده نمیکنند؟

از این بابت که وارنیش های روغنی ممکن است به مرور زمان با توجه به فرمولاسیونی که دارند سطح کار رو زرد کنند و رنگ ها رو همانطور که باید نشان ندهند.

هنرمندان دیگری از جمله پتینه کاران دیوار و یا اجسام هم مصرف کننده اصلی این وارنیش ها هستند. برای ثبیت سطح کاری که انجام میدهند. به عنوان مثال برای پتینه دیوار یکی از متریال اصلی میکروسمنت ها هستند که مقاومت به آب ندارند وباید حتما بعد از کار کردن روی دیوار آن ها را با یک تثبیت کننده به صورت کامل مقاوم به آب کرد.

و یا عزیزانی که روی سفال و یا جعبه های چوبی کار میکنند بر روی تکسچر های خود و یا خمیر پاستا ها کار شده از وارنیش اکریلیک استفاده میکنند برای ثبیت بیشتر سطح کارشان .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان